Higiēnas preču zīmols “Always” ir atklājis turpinājumu savai #LikeAGirl (Kā meitene) kampaņai, apsūdzot emocijikonas, ka tās ir “stereotipiskas un ierobežojošas”, aicinot meitenes pastāstīt, kādas emocijikonas viņas vēlētos redzēt.
Jaunais globālais video ir daļa no notiekošās “Always” #LikeAGirl misijas, lai risinātu strauji pieaugošo pubertātes vecuma meiteņu pašapziņas krišanos, un tiks veicināts caur visiem zīmola sociālajiem kanāliem.
Saskaņā ar zīmola apgalvojumiem, emocijikonas ir ļoti populāras pusaugu meiteņu vidū, taču tās izraisa jautājumu par to, vai “sieviešu” emocijikonas, ieskaitot princeses, sievietes, kuras lako nagus, un dejo ar zaķa austiņām, patiesi reprezentē visas lietas, ko meitenes dara.
“Always” veiktajā aptaujā atklājās, ka gandrīz puse meiteņu (48%) uzskata, ka sieviešu emocijikonas ir stereotipiskas, bet vairāk nekā divas trešdaļas (79%) vēlētos, lai emocijikonas ar sievietēm būtu progresīvākas, un atainotu profesionālās sieviešu iespējas.
“Mēs zinām, ka meitenes, īpaši pubertātes laikā, mēģina iekļauties, tādēļ ir ļoti viegli iespaidojamas no sabiedrības puses. Patiesībā, mēs pat noskaidrojām, ka 60% uzskata, ka sabiedrība viņas ierobežo, uzspiežot, ko viņām vajadzētu darīt un ko nē. Sievietes emocijikonās ir redzamas tikai rozā apģērbā, tās ir princeses un viss, kas viņām interesē, ir nagi un mati. Nav citu darbību – ne sporta, ne karjeras – to saprotot, tas šķiet briesmīgi,” teic zīmola direktore. “Protams, sabiedrības ierobežojumi ir plašāki, nekā tikai emocijikonas, bet kad mēs sapratām, ka stereotipiskas un ierobežojošas ziņas slēpjas pat tik nevainīgās vietās kā emocijikonās, tas mūs motivē pieprasīt izmaiņas.
Redzamajā videoklipā meitenes atklāj, kādas emocijikonas labprāt redzētu – dažas vēlētos, lai tiktu ieviestas sievietes-advokātes vai sievietes-policistes emocijikonas, kamēr citas labprāt dalītos ar sieviešu emocijikonām, kas ataino hobijus.
Foto: chrisjtse / https://www.flickr.com/photos/asiaticleague/ / https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/