Enerģijas dzēriena XL energy vides reklāma jau izraisījusi sabiedrības sašutumi par atklātajiem skatiem, un reklāmu pat varētu dēvēt par vulgāru. Ieraugot šo monumentālo vides reklāmu, daudzi rīdzinieki nekavējās izteikt savas domas par tās neatbilstību pilsētvidei, kurā ik dienu reklāmā attēlotā trūcīgi ģērbtā sieviete pavīd arī gar bērnu acīm.
Kur skatās Nils un Jūlija? Skolas bērni ar šādiem @Rigassatiksme_ busiem brauc, ai ai! via @seksisms (Foto: V.Ošiņš) pic.twitter.com/Qy0SnWcK7g
— Jana Simanovska (@JanaSima) December 1, 2015
Kas ir @Rigassatiksme_ vērtības? #seksisms (Foto: V.Ošiņš) pic.twitter.com/FswPEo1cEI
— Seksisms (@seksisms) December 1, 2015
Protams, šī reklāma piesaista cilvēku uzmanību, taču nevarētu teikt, ka šāda publicitāte atstāj pozitīvu iespaidu uz zīmola tēlu. Vides reklāmas vēstījums ir neizprotams, un pirmajā acumirklī nevar saprast, kas ir promotējamā prece. Atklātais sievietes fotoattēls negatīvi ietekmē arī uzņēmuma Rīgas satiksme tēlu, jo tieši skolēni ir tie, kas ikdienā visbiežāk pārvietojas ar sabiedrisko transpotru, un rodas jautājums – vai pilsētas autobuss ir īstā vieta šādai reklāmai?
Pārsteidz ne tikai reklāmas neatbilstība vietai, kur tā izvietota, bet arī tās neizteiksmīgais noformējums, kas izskatās diezgan diletantiski un nesintezējas ar reklāmas centrālo tēlu – erotiski attēloto sievieti.