Zviedru automašīnu ražotāja “Volvo” grupas priekšsēdētājs Karls Henriks Svanbergs publiski paudis, ka uzņēmumiem visā pasaulē ir jādomā par to, kā kara rezultātā izskatīsies jaunā “pasaules kārtība”.
Pēc viņa teiktā, karš Ukrainā ir uzsvēris, cik svarīgi ir, lai uzņēmumi būtu gatavi visam. Viņš iesaka uzņēmumu vadītājiem būt reālistiskiem par ilglaicīgo kara ietekmi.
Ņemot vērā, ka naftas un gāzes cenas ir strauji pieaugušas kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā, viens esot skaidrs – tas virzīs uz priekšu pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.
Jāatzīmē, ka “Volvo” sāka pāreju uz elektrisko dzinēju 2015. gadā un ir nospraudis mērķi līdz 2025. gadam 50% no saviem auto nodrošināt pilnībā elektriskus, savukārt līdz 2030. gadam šis rādītājs pieaugs līdz 100%. Šīs misijas ietvaros “Volvo” ir arī ieguldījis lielus ieguldījumus tiešsaistes kanālos, kā arī cenšas samazināt savu produktu piedāvājuma sarežģītību un nodrošināt pārskatāmu cenu noteikšanu.
“Volvo” redz, ka nākotnē tā produkcija tiks iegādāta tikai tiešsaistē. Svanbergs piemin, ka, ja uzņēmums jau nebūtu gājis šo ceļu, tam būtu grūti tikt galā ar pēdējo divu gadu izaicinājumiem, ko ietekmē Covid, piegādes ķēdes problēmas un tagad arī Ukrainas kara izraisītās problēmas.
“Volvo” 28. februārī apturēja visu automašīnu piegādi Krievijas tirgum. Papildus darbības apturēšanai “Volvo”, kas 2021. gadā Krievijā pārdeva aptuveni 9000 automašīnu, ir strādājis arī pie tā, lai atbalstītu savus kolēģus, kurus skāruši nemieri – “Volvo” Ukrainā strādā 63 darbinieki un tam ir vairāk nekā 1300 darbinieku Krievijā.