Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vīruss, kas ietekmēja paradumu maiņu… vai iepirkšanās ir mainījusies uz visiem laikiem?

Iepirkšanās tiešsaistē – paliekoša tendence!

Pēc gandrīz divu gadu pārtraukuma Covid-19 krīze ir uz visiem laikiem mainījusi veidu, kā mēs iepērkamies. Pandēmija ir mainījusi ne tikai to, ko mēs pērkam, bet arī to, kā mēs to pērkam. Lieli pirkumi šodien ir saistīti ar klikšķiem, nevis fizisku došanos uz veikaliem, un attālinātais darbs ir pārvērtis mājas interjera tirgu par ātro modi.

Nenoliedzami, ka dzīvesveida izmaiņas palīdz veidoties jauniem pakalpojumiem, un Covid-19 to ir pierādījis. Šodien investori iegulda miljardiem eiro ātrai pārtikas preču piegādei, savukārt lietotu apģērbu pirkšana un mājas interjera atsvaidzināšana kļūst arvien populārāka.

Tā sauktā ātrā komercija ir “eksplodējusi” un cilvēki ir gatavi maksāt lielāku piegādes maksu par īsāku piegādes laiku. Vienlaikus tikai laiks rādīs, vai šis modelis būs ilgtspējīgs.

Vienlaikus redzams, ka arī lielo ķēžu piedāvātie paplašinātie tiešsaistes pakalpojumi pandēmijas laikā ir ieguvuši kaudzi jaunu klientu, taču, inflācijai sasniedzot pēdējo 10 gadu augstāko līmeni, situācija atkal mainās, un turpmākie ieguvēji varētu būt tādi atlaižu uzņēmumi kā Lidl.

Ja agrāk lielveikalā varējāt iegādāties desmitiem dažādu veidu makaronus, tad pandēmijas laikā ražotāji sāka racionalizēt savus sortimentus, tāpēc pēkšņi varēja iegādāties tikai dažus veidus. Jaunu un interesantu produktu iegūšana tradicionāli ir bijis veids, kā radīt patērētāju pieprasījumu, taču tagad uzņēmumi pamatā saka: “Mums ir jākoncentrējas uz lietām ar augstāku peļņu”. Un, saprotams… jo uzvaras gājienu piedzīvo tiešsaistes tirdzniecība, kas, šķiet, ir uz palikšanu pat tad, ja daļai iedzīvotāju veikali šobrīd jau ir pieejami.

Pāreja uz darbu no mājām ir tik ļoti ietekmējusi mūsu dzīvesveidu, ka tā pati par sevi ir kļuvusi par mazumtirdzniecības super tendenci. Mājās būšana 24/7 ir paātrinājusi pāreju uz iepirkšanos tiešsaistē – bija vajadzīgi astoņi gadi, lai tiešsaistes tēriņu daļa dubultotu līdz 20%, bet tikai deviņu mēnešu laikā pandēmijas laikā šis rādītājs pagājušajā gadā sasniedza 36%.

Eksperti uzsver – darbs no mājām ir mainījis gan iepirkšanās modeli, gan pieprasījuma modeli. Tirgu forma kā mode, pārtika, skaistums un mājas piederumi ir mainījusies gluži tāpat kā patērētāju tēriņu profils. Tā, piemēram, pircēji šogad DIY veikalos ir iztērējuši vairāk nekā iepriekš. Un kaut arī ne visi strādā no mājām, skaidri redzams, ka iepirkšanās ir daudz vairāk vērsta uz mājām. Cilvēki daudz vairāk ir sākuši ieguldīt mājas, savas istabas izskatā.

Savukārt, ja runājam par modi, tad redzams, ka efektīvs ballīšu stils nomainīts pret komfortu. Veikalu slēgšana uz ilgu laiku piespieda pircējus iegādāties nepieciešamās drēbes tiešsaistē, un, iespējams, atpakaļceļa vairs nebūs.

Eksperti uzsver – pandēmijas rezultātā mēs kā nācija esam spējuši pielāgoties un mainīt savu uzvedību – mēs veicam lielas izmaiņas savos ieradumos, un jo ilgāk tie ir spēkā, jo lielāka iespēja, ka tie saglabāsies.