Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Virtuālā realitāte – trends, kas ļauj cilvēkiem izdzīvot savus sapņus

#WeAreStrongerThanMS

Virtuālās realitātes tehnoloģija kļuvusi par vienu no aizvadītā gada lielākajiem patēriņa tirgus trendiem. Strauji pieaug interese par gadžetiem, kas ļauj nokļūt virtuālajā realitātē: cilvēki ir gatavi skatīties sporta pārraides, uzņemt 3D pašbildes, kā arī iepazīties virtuālajā vidē.

Virtuālās realitātes tehnoloģijas arvien biežāk tiek pielietotas arī reklāmas projektos, piešķirot tiem jaunu dimensiju.

Taču šim mūsdienīgajam izgudrojumam nav tikai izklaidējošs rakstus – tas  spēj reāli palīdzēt cilvēkiem ar ierobežotām iespējām.

Amerikāņu Nacionālā Multiplās sklerozes kopiena  ir uzsākusi kampaņu, kuras mērķis ir ar virtuālās realitātes tehnoloģiju starpniecību palīdzēt cilvēkiem, kas cieš no multiplās sklerozes.

Multiplā jeb izkaisītā skleroze ir hroniska autoimūna slimība. Tās izraisīšanas iemesli vēl pilnībā nav noskaidroti. Paša cilvēka imūnsistēma uzbrūk centrālajai nervu sistēmai, izraisot iekaisuma procesus galvas un muguras smadzeņu mielīna apvalkā, kas vietām daļēji vai pilnīgi noārdās. Tā rezultātā samazinās nervu spēja pārvadīt impulsus uz un no smadzenēms, kas izsauc multiplās sklerozes simptomus – piemēram, uztveres orgānu traucējumus, kustību traucējumus – atkarībā no bojājuma vietas.

Par sociālās kampaņas galvenajiem varoņiem kļuvuši sērfotājs Stīvs Bettis un horeogrāfe Eimija Meisnere, kuriem, diemžēl, slimības dēļ nācies atteikties no savām dzīves kaislībām. Nokļūstot virtuālajā realitātē, projekta dalībnieki atkal piedzīvoja gandrīz aizmirsto garīgo piepildījumu.

Protams, dalība šajā projektā nepalīdzēja varoņiem atkal nostāties uz kājām, taču tas parādīja, ka dažkārt dzīve mums liek meklēt jaunus ceļus uz saviem sapņiem.

Kampaņa ar nosaukumu #WeAreStrongerThanMS ( Mēs esam stiprāki par multiplo sklerozi) aicina pacientus dalīties savā pieredzē, tādējādi atbalstot un iedvesmojot citus cilvēkus, kas cieš no šīs neparedzamās saslimšanas.

Šobrīd virtuālās realitātes tehnoloģijas plaši tiek izmantotas dažādās cilvēka darbība sfērās: projektēšanā un dizainā, derīgo izrakteņu ieguvē, militārajās tehnoloģijās, celtniecībā, trenažieros un simulatoros, tirgzinībā un reklāmā, izklaides industrijā u.c.

Foto: indecisive/https://www.flickr.com/photos/seven-and-insouciant//https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/