Arvien vairāk pētījumu rāda, ka tieši emocijas un instinkts ir biežākie iemesli, kas mudina patērētājus veikt pirkumu. Tieši tad, kad klients izjūt dziļu emocionālu saikni ar zīmolu, uzņēmums var gūt labumu no sava mārketinga. Bet kā to panākt un kam pievērst uzmanību?
Padariet savu zīmolu cilvēcīgāku
Emocionālu saikni ar cilvēku ir daudz vieglāk izjust nekā ar konceptu, tāpēc vienmēr ir vērts humanizēt savu zīmolu, savā tīmekļa vietnē parādot cilvēkus, kas stāv aiz šī zīmola. Tas attiecas gan uz lieliem uzņēmumiem, gan uz jaunizveidotiem uzņēmumiem. Piemēram, Apple tirgoja Stīvu Džobsu kā personību jau no pirmās reizes, kad uzņēmums laida klajā savus revolucionāros iPod, Iphone un iPad produktus.
Mazākiem uzņēmumiem vienmēr būs noderīga dibinātāja demonstrēšana vietnē, bet tikpat svarīga ir informācija, ko sniedzat par savu komandu. Nevis to kvalifikāciju, bet informāciju par viņu dzīvi vai interesēm.
Veidojiet uzticību, izmantojot autentiskumu
Uzticēšanās ir neatņemama visu emocionālo attiecību sastāvdaļa, tostarp starp patērētājiem un zīmoliem. Lai klients uzticētos zīmolam, ir svarīgi, lai viņš jūtas autentisks un uzticams. Ir vairāki veidi, kā palīdzēt to sasniegt.
Reālu klientu atsauksmju sniegšana (tostarp video) ir lielisks veids, kā palīdzēt jauniem klientiem uzticēties zīmolam.
Var būt noderīgi arī sniegt ieskatu “aizkulisēs”, iespējams, izveidojot videoklipu “iepazīstieties ar komandu” vai video par ražošanas procesu, vai ekskursiju pa darbnīcu vai uzņēmuma telpām.
Sadarbošanās ar klientiem ir vēl viens veids, kā veidot uzticību, piemēram, sniedzot ātras, precīzas atbildes uz klientu jautājumiem.
Attīstiet divvirzienu komunikāciju
Divvirzienu komunikācija ir svarīga ikvienu emocionālo attiecību aspekts, un zīmolam ir pienākums to attīstīt. Sāciet ar skaidru un detalizētu izpratni par savu klientu īpašībām, vajadzībām un neapmierinātību. Tādējādi jūs ar viņiem varēsiet sazināties tādā veidā, kas viņiem būs pazīstams un ērts.
Visbeidzot, veidojiet attiecības ar saviem klientiem. Saglabājat viņu saziņas preferences un pirkumu vēsturi, lai varētu ar viņiem sazināties atbilstoši. Atkarībā no jūsu uzņēmējdarbības veida tas var ietvert papildu jēgpilnu saziņu, kas vērsta uz viņu vajadzībām un interesēm.
Piemēram, “Netflix” ir izveidojis algoritmu, kas personalizē skatīšanās ieteikumus, nevis izmanto demogrāfiskos profilus vai atrašanās vietu.
Izmantojiet emocionālus izraisītājus
Emocionālu aktivizētāju izmantošana vietnes ziņojumapmaiņā var būt spēcīgs veids, kā izveidot emocionālu saikni un veicināt pārdošanu. Patērētāju psihologi ir identificējuši simtiem emocionālu izraisītāju, kas nosaka pirkuma lēmumus atkarībā no konkrētā zīmola un produkta.
Daži no visizplatītākajiem, pārliecinošākajiem emocionālajiem izraisītājiem ir:
– Bailes. Labs piemērs tam ir apdrošināšanas mārketings. Vai arī tās var būt bailes palaist garām kādu piedāvājumu vai iespēju.
– Vainas apziņa. Daudzi cilvēki jūtas vainīgi par mūsu dzīvesveida ietekmi uz vidi, vai labdarības organizācijas dažreiz izmanto izaicinošus attēlus, lai piesauktu vainas apziņu, lai stimulētu ziedojumus.
– Piederība. Sajūta par vēlmi piederēt noteiktai kustībai vai sociālajai grupai var būt spēcīga.
– Tiekšanās. Tas bieži attiecas uz tiekšanos pēc labāka vai dzīvesveida veida, uz ko var norādīt, pērkot noteiktu produktu vai zīmolu.
– Tūlītējs gandarījums. Šokolāde, alkohols un loterijas biļetes ir vieni no daudzajiem produktiem un pakalpojumiem, kas patērētājus vilina ar tūlītēju gandarījuma pievilcību.
Stāstīšana
Stāstīšana ir veicinājusi cilvēcisku saikni kopš neatminamiem laikiem, un stāstu stāstīšana ar emocionālu aspektu var ļaut uzņēmumiem vai zīmoliem piesaistīt patērētājus un izveidot emocionālu saikni.
Tas varētu nozīmēt zīmola stāsta vai dibinātāja stāsta vai komandas locekļu stāstu vai klientu veiksmes stāstu izstāstīšanu vai videoklipa izveidi, kas stāsta, piemēram, ar jūsu zīmolu saistīto dzīvesveidu.