Straujiem soļiem tuvojas Valentīna diena jeb visu mīlētāju svētki – kamēr vieniem tas ir īstais laiks, lai atzītos savās jūtās un pavadītu romantisku laiku divvientulībā, uzņēmumiem tas ir piemērotākais laiks mārketinga aktivitātēm un ienākumu palielināšanai.
Kā jebkuri svētki, arī romantika ir liels bizness – ja esat restorāna vai viesnīcu īpašnieks jūs neapšaubāmi ievērosiet kā pieaugt rezervācijas, savukārt, ja esat florists vai juvelieris jums noteikti neliksies dīvaini, ja šajā dienā jūsu ienākumi būtiski pieaugs.
Tomēr, ja jūsu uzņēmums vēl nav mēģinājis izmantot Valentīna dienu savā labā, tad jums aizvien ir iespēja – mazliet radošuma un jūs varēsiet ne tikai iepriecināt savus patērētājus ar lieliskiem pārsteigumiem vai jauniem piedāvājumiem, bet arīdzan uzlabot savas mārketinga spējas!
Iedvesmai iesakām aplūkot četrus ārzemju uzņēmumus, kas pierādījuši savu radošumu Valentīndienas kampaņās – saraksts ietver gan lielus, gan mazus uzņēmumus, gan tādus, kuriem romantiski pirkumi ir dabiski, gan daži, kuriem nav.
Viens no spilgtiem piemēriem ir Londonas restorāns “Gilgamesh” , kas radījis Valentīndienas iedvesmotu kokteili ar nosaukumu “Dimanti ir uz visiem laikiem”. Varbūt tas nebūtu nekas īpašs, ja vien vienam laimīgajam klientam netiktu dota iespēja atrast kokteiļa glāzes apakšā dimantu.
Savukārt spilgtu sabiedrisko attiecību piemēru demonstrē mazumtirdzniecības uzņēmums “Debenhams” – uzreiz varam atklāt, ka viņi neizsūtīja tradicionālas preses relīzes, bet tā vietā klientiem piedāvāja rokasgrāmatu “Apakšveļu baušļi,” kas daudziem vīriešiem noderēja kā ceļvedis, lai iepriecinātu savas dāmas. Kampaņa palīdzēja ne tikai vīriešiem iegādāties pareizo dāvanu, bet arī mazināja milzīgo sieviešu skaitu, kas parasti atgriežas veikalā, lai preci apmainītu.
Sociālie mediji – protams, tas ir spēks, bez kura neiztikt nevienam biznesam. To savā laba izmantoja arī dzērienu zīmols “Dr Pepper”, kuram ar romantiku nav gluži liela sakara, taču tas lieliski prata Valentīna dienu izmantot savā labā. Viņi ieviesa Facebook aplikāciju ar nosaukumu “Spin Doctor”, kura mērķauditorija bija pusaudži. Kā tas darbojās? Kad lietotāju nospiež “patīk” aplikācijai, tā izvēlas sešus no viņa draugiem pēc nejaušības principa un “griež pudeli “, kas beigās apstājas pie viena no šiem draugiem. Pēc tam uz šī drauga sienas parādās bezkaunīgs Valentīndienas vēstījums. Lietotāji tiek aicināti spēlēt ar visiem labi zināmo tekstu: “Nāc – Kas ir sliktākais, kas varētu notikt?”.
Mārketinga kampaņa, kas palikusi atmiņā daudziem, ir grāmatvedības firmas “PricewaterhouseCoopers” (PwC). Liels daudzums studenti bruņojušies ar aptuveni 1000 sirds formas PwC firmas hēlija baloniem atgādina mīlestības svētku būtību. Tā bija kampaņa, kura ne tikai efektīvi nodemonstrēja prasmi iesaistīt studentus, bet arīdzan lieku reizi atgādināja par sevi – jo reklāma taču nekad nenāk par sliktu!
Tā kā līdz Valentīna dienai vēl ir nedaudz laika, tad noteikti jūsu uzņēmumam vēl ir iespēja pārsteigt klientus ar kaut ko pavisam oriģinālu! Lai izdodas!
Foto: Abdul Rahman/https://www.flickr.com/photos/yunir//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/