Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Uzņēmumu konkurētspējīgu priekšrocību radīšana – nepieciešamība, lai gūtu panākumus

Ar ko sākt, lai noteiktu konkurences priekšrocības?

Ikviena mārketinga aktivitāte ir vērsta uz to, lai piesaistītu klientus, tādējādi pārdodot vairāk un nopelnot vairāk naudas savam biznesam. Tāpat mēs visi zinām to, ka uzņēmējdarbībā pastāv konkurence un uzņēmējam ik dienu ir jācīnās ar tādu uzņēmumu mārketinga centieniem, kuri piedāvā līdzīgus produktus vai pakalpojumus. Citiem vārdiem sakot, lai apsteigtu konkurentus, jums jānosaka konkurences priekšrocības.

Kas ir konkurences priekšrocības?

Uzņēmuma konkurences priekšrocības ir tādas priekšrocības, kādas ir uzņēmumam pār savu konkurentu vai konkurentu grupu noteiktā tirgū, stratēģiskājā grupā vai nozarē. Biznesa stratēģijas veidošanas pamatā jāvērš uzmanība uz trijiem galvenajiem spēlētājiem: pircēju; konkurentu; uzņēmumu. Jūsu mārketinga stratēģijas mērķim ir jābūt konkurences priekšrocību noteikšanai, kas nozīmē, ka jūsu uzņēmumam jāpiesaista vairāk klientu, kā citiem jūsu nozares uzņēmumiem.

Unikāls produkts kā priekšrocība

Konkurences priekšrocības var iegūt no unikāla produkta vai pakalpojuma. Piemēram, ja jūsu bizness ražo augstas kvalitātes produktus, kurus konkurenti nevar atdarināt, jums ir konkurences priekšrocības. Vai arī, ja jūsu uzņēmumam ir piekļuve patentētām metodēm vai materiāliem, konkurentiem var būt grūti atrast mārketinga stratēģijas, kas varētu pārspēt jūsu atšķirīgās priekšrocības.

Izcilas mārketinga kampaņas

Arī izcilas mārketinga kampaņas var radīt konkurences priekšrocības. Piemēram, ja bizness var pārliecināt patērētājus, ka tā produkts piedāvā ievērojamas priekšrocības salīdzinājumā ar citiem – pat ja tā nav, – šis bizness piesaistīs vairāk klientu un noturēs tos ilgāk.

Nozarēs, kur atšķirības starp produktiem nav milzīgas, konkurētspējīgas mārketinga metodes ir galvenais veids, kā uzņēmumi rada un uztur konkurences priekšrocības.

Piemēram, daudzi dzērienu ražotāji var ražot saldus dzērienus, tomēr tikai dažiem ražotājiem izdodas saglabāt savu līdera statusu, galvenokārt uzsverot savu produktu pievilcību, izmantojot dārgas vai radošas mārketinga kampaņas.

Precīza mērķauditorijas atlase

Vēl viens veids, kā mārketingu izmantot, lai attīstītu konkurences priekšrocības, ir piesaistīties patērētājus efektīvāk nekā jūsu konkurenti. Piemēram, iedomājieties, ka ir divi uzņēmumi ar līdzīgiem produktiem un mārketinga budžetu, kuri katrs konkurē par vienu un to pašu klientu loku.

Ja viens uzņēmums veic klientu izpēti, lai noteiktu, kuri demogrāfiskie dati, visticamāk, izmantos tā produktu, šis uzņēmums zina, ka mārketinga kampaņa ir paredzēta tieši šiem klientiem. Tikmēr cits bizness iznieko naudu, kas vērsta uz klientiem, kurus maz cerību sasniegt.

Līdz ar to bizness, kas savā kampaņā iekļauj mārketinga izpēti, nodrošina konkurences priekšrocības, pat ja tā produkts pats par sevi nesniedz nekādas atšķirīgas priekšrocības.

Cenu noteikšana

Jūs varat arī noteikt konkurences priekšrocības, spēlējot uz to, ka jūsu produkti ir pieejami par zemākām cenām, nekā piedāvā jūsu konkurenti. Šī ir stratēģija, ko bieži izmanto mazumtirdzniecības veikali un citi uzņēmumi, kas nodrošina lielākoties identiskus produktus vai pakalpojumus. Ja ir iespējams pastāvīgi uzturēt zemas cenas, varat iegūt pietiekami daudz priekšrocību, lai izstumtu konkurentus.

Savukārt, ja zemākās cenas princips jums īsti neder, tad vienmēr noder regulāri akciju piedāvājumi vai īpašas klientu lojalitātes programmas.

Skaidrs, ka konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, taču no katra uzņēmuma paša ir atkarīgs tas, vai tas izmantos katru iespēju, lai iegūtu labākus rezultātus.