Tehnoloģiju kompānija Uber, kas radījusi mobilo aplikāciju taksometra izsaukšanai, nākusi klajā ar jaunu sociālo kampaņu, kas mudina sabiedrību sēsties pie stūres skaidrā.
Kampaņas ietvaros Maskavas restorānu tīklā Žans – Žaks parādījušās vīna pudeles ar jēgpilnu etiķetes dizainu, kura mērķis ir pārliecināt restorāna apmeklētājus doties mājup, izmantojot taksometra pakalpojumus.
Kreatīvo projekta #ubermehome koncepciju izstrādāja reklāmas aģentūra Leo Burnett Moscow. Pēc ekspertu viedokļa, restorānu apmeklētāji vīnu uztver kā vieglu alkoholisko dzērienu, domādami, ka pēc glāzes vai divām var droši sēsties pie auto stūres, taču šī neatbildīgā rīcība lielākoties izraisa autoavārijas. Idejas autori noorganizēja sociālo eksperimentu restorānos Žans – Žaks, par galveno komunikācijas instrumentu izmantojot pašu problēmas sakni – vīna pudeli.
Uber sadarbībā ar franču kafejnīcu tīklu Žans – Žaks radīja limitētu vīna pudeļu sēriju, kuras etiķetes rotā skaisti dabas skati, kuri papildināti ar neparastu detaļu – avārijas attēlojumu. Savukārt uz aizmugurējās etiķetes pudeles īpašniekiem tiek piedāvāts kods bezmaksas braucienam no Uber.
“Uz vīna etiķetēm attēloti iedvesmojoši dabas skati – pilis, skaisti lauki un pļavas. Taču, ja pēc šī brīnišķīgā skata un pacilātās sajūtas auto vadītājs nolemj sēsties pie stūres, viss kļūs mazāk skaists, un mēs nolēmām šīs sekas tiešā veidā attēlot uz etiķetēm,” atzīmē projekta autori Vasīlijs Gubins un Iļja Prjamilovs.
Pēc Uber pārstāvju teiktā, projekts kļuvis par daļu no globālās kampaņas Don’t Drink & Drive (Nebrau dzērumā). Statistika vēsta, ka pilsētās, kurās parādās Uber taksometru serviss, dzērājšoferu skaits samazinās.
Taksometru servisa Uber pamatā ir mobilā aplikācija, ar kuras palīdzību tās lietotājs norāda viņam nepieciešamo maršrutu, saņemot maksimāli izdevīgu brauciena piedāvājumu.
Foto: Giuseppe Campanale/https://www.flickr.com/photos/pentaxouche//https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/