Patērētāju uzvedību ietekmē ārējie un iekšējie faktori. Ārējie faktori attiecas uz pieejamību, kamēr iekšējie faktori vairāk saistīti ar motīviem, cilvēku individuālo izvēli un vajadzībām. Attīstoties tehnoloģijām un mainoties mārketinga tendencēm, arī patērētāju uzvedība ir mainījusies – gan patērētāji, gan zīmoli reaģē uz sociālās distancēšanās prasībām, kas mudina domāt, ka iepirkšanās neklātienē paliks spēkā vēl ilgi pēc pandēmijas beigām.
Šobrīd svarīgāk kā jebkad zīmoliem ir pielāgot savu ziņojumapmaiņu, stratēģiju un prioritātes patērētājiem. Līdz ar to apkopojām dažus punktus, kam zīmoliem vērts pievērst uzmanību.
Komunikācija ar klientiem – vairāk attālināta
Šodien ir mainījušies veidi, kā cilvēki pērk un kā pērk. Saskaņā ar jaunāko patērētāju aptauju, 60% patērētāju tagad koncentrējas uz galveno preču pirkšanu, un gandrīz trešdaļa (29%) saka, ka viņu iepirkšanās uzvedība ir mainījusies uz visiem laikiem.
Zīmoliem ir jāreaģē uz mainīgo ikdienas dzīves realitāti. Tātad jāpievērš uzmanība dialogam ar klientiem, izmantojot attālinātas iespējas. Iepirkšanās internetā kļūst par ikdienu, un patērētāji visā pasaulē sagaida bezkontakta pieredzi kā daļu no vienmērīgas, efektīvas un elastīgas klientu apkalpošanas.
Labās ziņas zīmoliem ir tādas, ka, mainoties uzvedībai, patērētāji kopumā kļūst pacietīgāki. Un vairums atzinīgi novērtē uzņēmumu pūles pandēmijas laikā sniegt viņiem nepieciešamo – liela daļa uzskata, ka zīmoli pēdējā gada laikā ir pielikuši ievērojamas pūles, lai uzlabotu savu klientu pieredzi.
Kvalitatīvi produkti ar konkurētspējīgām cenām un saprotoša attieksme nozīmē, ka klienti ilgtermiņā pieturēsies pie zīmoliem.
Pievērsiet uzmanību komunikācijai vairākos kanālos
Nepārtraukta patērētāju uzvedības maiņa nozīmē, ka 75% patērētāju tagad izvēlas saņemt ziņas no zīmola pa e-pastu vai mobilo tālruni, un tikai trešdaļa dod priekšroku klientu mijiedarbības uzsākšanai pa tālruni vai klientu apkalpošanas pārstāvjiem. Ir svarīgi, lai mārketings, gan klientu apkalpošana būtu pieejama visos kanālos, tostarp e-pastā, sociālajos tīklos, Whatsapp un īsziņās.
Zīmoli, kas var pielāgoties un piedāvāt digitālo un reālo pieredzi, kas nemanāmi savijas kopā, veicinās ekonomikas atveseļošanos tirdzniecības nozarē. Daudzkanālu plūstamība un elastība ļaus zīmoliem pielāgoties mainīgajām patērētāju vajadzībām, pievēršoties tādām lietām kā drošība, reāllaika atjauninājumi un iespējas šajā “jaunajā patērētājas normālā”.
Zīmoliem ir reāla iespēja turpināt ieaudzināt patērētāju uzticību ar spēcīgiem piedāvājumiem un atbilstību, koncentrējoties uz to, lai sniegtu to, ko klienti patiešām vēlas un kas šajā laikā ir nepieciešams.
Materiālie ieguvumi veicina lojalitāti
Arī šajā jaunajā patērēšanas laikmetā lojalitātes nozīme mainās – tikai 8% patērētāju tagad saka, ka zīmola nosaukums ir svarīgs viņu lojalitātei. Atlaide ir taustāms ieguvums, jo vairāk nekā puse patērētāju apgalvo, ka pārdošana vai darījumi ir visvērtīgākā saziņa no zīmoliem, un ka pircēju privilēģijas un bezmaksas piedāvājumi liecina, ka zīmoli rūpējas par patērētājiem.
Privātums rada uzticību
Privātums ir vēl viens kritisks faktors patērētājiem. Vairums uzskata, ka privātums tagad ir svarīgāks par tiešsaistes pieredzi. Digitālajiem tirgotājiem jāveido uzticība patērētājiem, tuvāk izprotot viņu vajadzības un vēlmes. 2021. gadā zīmoliem ir jāsadarbojas ar patērētājiem, lai radītu personalizētāku tiešsaistes pieredzi, apvienojot to ar lielāku kontroli un privātuma ievērošanu.