Tendenču izpēte ir neatņemama biznesa sastāvdaļa, kas pasaulē ievieš jaunus trendus, mainot sabiedrības domāšanu un akcentējot jauninājumus pasaules virzībā. Tendenci nerada atsevišķi notikumi, bet gan notikumu virkne, kas tiek virzīta viena mērķa sasniegšanai. Tā nerodas vienā dienā, un ne katrs jauninājums var kļūt par tendenci, tādēļ ir svarīgi precīzi uztvert sabiedrības virzību un veidot savu produktu atbilstoši mūsdienu aktualitātēm.
Ja uzņēmējs ir spējīgs noteikt tendenci jau agrīnā stadijā, tas var kalpot par pamatu zīmola stabilai pastāvēšanai un, galvenais, par atšķirības zīmi. Zīmols ar skatu nākotnē un izpratni par aktuālo, inovatīvo ir konkurētspējīgs, un viņa rokās ir trumpji, kas spēs pārsteigt klasiski domājošos uzņēmējus nesagatavotus. Protams, bieži vien uzņēmējus māc bailes par jaunām, nepārbaudītām vērtībām, taču, ja tās tiek atzītas un pieņemtas sabiedrības vidū, panākumi ir garantēti. Risks ir liels, taču būt par radītāju ir daudz patīkamāk, nekā pārtvert kāda cita radītu un attīstītu tendenci.
Trends ir aktuāla tendence, virzība, kas pārņem konkrētu reģionu, vai arī tā izmaina tendences visā pasaulē. Radīt trendu nav viegli, jo tam ir jāspēj iedvesmot un aizraut sabiedrības vairākumu, tam ir jāpārliecina, ka mūsdienu dzīve bez šī jauninājuma nav pilnvērtīga. Piemēram, Latvijā, nu jau nedaudz norimis, trends ir koka tauriņi, kas pirms pāris gadiem pārņēma latviešu sirdis. Koka tauriņš burtiski kļuva par katra modes cienītāja neatņemamu aksesuāru. Tendences uzsācējs bija zīmols “BUG”, taču pavisam drīz līdzīgus tauriņus sāka piedāvāt arī citi vietējie ražotāji, jo tas bija trends.
Šajā situācijā ieguvēji bija visi – zīmols “BUG” bija idejas radītājs, bet pārējie ražotāji guva popularitāti, jo “BUG” bija radījis tendenci, kas iedvesmoja lielu sabiedrības daļu. Protams, idejas autoram ne vienmēr ir viegli pieņemt to, ka citi gūst panākumus uz viņa rēķina, jo ne jau visi iedziļinās produkta vēsturē, izzinot tā radītāju. Citi uzskata, ka tieši viņu nopirktais aksesuārs ir īpašais, unikālais un vērtīgais.
Produkta radīšanas tehnoloģija var ietekmēt vai izmainīt tendenci. Uzņēmumiem, kas vēlēsies sekot šai tendencei, iespējams, nāksies apgūt pilnīgi jaunas kompetences, tādēļ tendences radītājs uz laiku kļūst par vadošo jomas zīmolu, izbaudot panākumus, kamēr citi cenšas atklāt tā noslēpumus.
Foto: Paul Hudson/ https://www.flickr.com/photos/pahudson// https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/