Gandrīz nevienam nepatīk skatīties reklāmas, bet tās varētu būt nedaudz vairāk pieņemamas, ja par to cilvēkiem maksātu.
Austrālijas telekomunikāciju uzņēmums “Unlockd” piedāvās klientiem reālu naudas vērtību par laiku, kas tiks pavadīts skatoties reklāmas. Trešdien kompānija paziņoja, ka ir panākusi vienošanos ar ASV mobilo sakaru operatoru “Sprint Telecom”, īstenojot savu ideju.
Ja viens no “Sprint Telecom” 9 miljoniem lietotāju izvēlēsies noskatīties reklāmas, kad atbloķēs savu “Android” operētājsistēmas viedtālruni, viņiem būs iespēja no ikmēneša telefona rēķina “atvilkt” 5 ASV dolārus. Reklāmas varēs ietvert ģeogrāfiski mērķētus piedāvājumus, vai kādas firmas saturu, ko “Unlockd” mēģinās pielāgot lietotāja interesēm.
“Ja patērētājs skatās reklāmas, mūsu filozofija ir tāda, ka par to ir jābūt maiņas vērtībai,” norādīja “Unlockd” vadītājs.
Pēc palaišanas, daži no ASV reklāmdevējiem būs tādi lieli uzņēmumi kā “Starbucks”, “Levi,” “Yahhoo” un “Hulu”.
Telekomunikāciju kompānijai, kurai lielākoties ir gājuši secen ieņēmumi no digitālajām reklāmām, peļņu gūstot tīmekļa izdevējiem un reklāmdevējiem, “Unlockd” modelis ir pievilcīgs veids, kā atgūties.
ASV ir “Unlockd” pirmais lielais solis starptautiskajā tirgū. Šādu sistēmu tas uzsāka jau oktobrī ar Austrālijas mobilo sakaru operatoru “Lebara Mobile”, kam ir relatīvi maza vietējo klientu bāze, no kuriem pirmajos mēnešos iespējai par reklāmām saņemt mazāku rēķinu, pieteicās 4-5%.
Nākamajos mēnešos telekomunikāciju kompānija paziņos par partnerattiecībām Lielbritānijā, un līdz 2016. gada beigām uzņēmums cer iekļūt vismaz sešos tirgos, tostarp Eiropas un Āzijas valstīs.
Jaunā iespēja būs vērtīga tieši reklāmas partneriem, jo tiem būs iespēja uzvarēt patērētāju uzmanību tā dēļ, ka reklāma tiks parādīta uz atbloķēšanas ekrāna, pirms lietotājam būs iespēja noklikšķināt uz citām lietotnēm un novērst uzmanību no reklāmām.
Tāpat “Unlockd” varēs veidot reklāmas atbilstoši lietotāja atrašanās vietai un interesēm, piemēram, “Starbucks” reklāmu varēs pārraidīt lietotājiem, kas atrodas 100 metru attālumā no kafetērijas.
Kamēr “Unlockd” tehnoloģiju neietekmēs aizvien straujāk popularitāti gūstošie reklāmas blokatori, uzņēmums norādīja, ka patērētājiem ir tiesības tos lietot citām reklāmām: “Reklāmas bloķēšanas iespējas būs tik ilgi, kamēr patērētāji jutīsies tā, it kā nesaņemtu patieso vērtību no reklāmām, ko tie redz. Vai nu tas ir tāpēc, ka viņi nenovērtē saturu, kas tiek piedāvāts, vai arī viņi nenovērtē to pieredzi. Tātad, ja viņi skatās reklāmas, mēs jūtamies tā, it kā mums būtu jāsniedz monetārais labums”.
Tāpat “Unlockd” noslēdza partnerību ar “Twitter” un “Yahoo” , piedāvājot “Twitter” lietotājiem īpašos piedāvājumus, un integrējot “Yahoo” meklēšanas joslu reklāmas augšdaļā atbloķēšanas ekrānā, lai palīdzētu lietotājiem atrast vēlamo saturu.
Foto: Daniel Go / https://www.flickr.com/photos/danielygo/ / https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/