Covid-19 ir mainījis veidu, kā uzņēmumi un patērētāji komunicē – līdzīgi kā citas nozares, arī mārketings piedzīvojis satricinājumu. Tā kā patērētāju prioritātes un uzvedība krasi ir mainījusies, saprotams, ka pārmaiņas nepieciešamas arī mārketinga stratēģijām.
Lai gan daudzi zīmoli mēģina saprast, ko darīt tālāk, eksperti uzsver – šajā laikā mārketinga aktivitātes noteikti nevajadzētu uzlikt uz pauzes – mārketings jāturpina, pievēršot uzmanību tam, kas šobrīd patērētājiem ir svarīgi.
Ja atsevišķi mārketinga elementi ir mainījušies, tad satura mārketinga principi ir palikuši nemainīgi. Zīmoli ir aicināti atgriezties pie pamatiem un atgādināt sev par satura mārketinga nozīmi, kas priekšplānā izvirza komunikāciju ar auditoriju, nevis uzbāzīgu pārdošanu.
Satura mārketings būtībā nozīmē veidot jēgpilnas attiecības ar mērķauditoriju, izmantojot izglītojošu, saistošu vai izklaidējošu informāciju.
Kādi ir galvenie ieteikumi tiem, kas izvēlējušies atgriezties pie satura mārketinga? Pirmais, veidojiet saturu, kas balstīts uz vērtībām. Proti, tā vietā, lai sniegtu atbildes uz klientu jautājumiem, sniedziet viņiem risinājumus, kas atbilst viņu vajadzībām. Nav noslēpums, ka auditorija nepārtraukti gaida jaunu, interesantu veidu kā tas tiks piedāvāts, un šis ir laiks, lai krasi mainītu savu satura mārketinga stratēģiju, piešķirot tam reālu vērtību.
Otrkārt, pievērsiet uzmanību arī uzticības veidošanai starp uzņēmumu un klientiem. Krīzes laikā godīga un uz cilvēku vērsta ziņojumapmaiņa veicina kopības izjūtu un var tikai uzlabot un stiprināt attiecības ar klientiem. Tam jāietver ziņojumapmaiņa, kas saistīta ar auditorijas pašsajūtu. Bet pirms tam ir svarīgi iejusties patērētāju ādā, lai izprastu viņu jūtas, vēlmes, vajadzības un sūdzības.
Treškārt, der atcerēties, ka nevienu satura stratēģiju nevar uzskatīt par “galīgu”. Satura mārketinga speciālisti tur īkšķi uz nozares jaunumiem un atjauninājumiem un ir modri par notikumiem, kas ietekmē pasauli, taču izšķiroša ir spēja ātri pagriezt esošo saturu un pārvērtēt plānoto kampaņu atbilstību šajos laikos.
Satura mārketings ir lielisks veids kā attainot uzņēmumus kā viedokļu līderus un nodrošinātu, ka viņi parādās kā uzticams, autoritatīvs resurss. Bet neatkarīgi no tā, vai zīmoli ir krīzes vadības režīmā vai nē, galu galā šis stāsts nav par viņiem – tas ir par klientu vajadzību apmierināšanu un palīdzību viņu problēmu risināšanā.