Kopējās statistikas topa vietnēm paliekot nemainīgām, septembrī pirmajā pieciniekā tāpat kā jūlijā atgriezies portāls jauns.lv, bet skaitliski lielākos auditorijas pieaugumus uzrādījušas vietnes spoki.lv un santa.lv, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Tikmēr sezonai raksturīgi, septembrī starp TOP vietnēm apmeklējumā no datoriem atgriezusies mācību platforma e-klase.lv, bet wikipedia.org uzrādījusi skaitliski lielāko lietotāju pieaugumu.
Kopējā statistika visās platformās
Septembra kopējās statistikas topu atklāj delfi.lv ar 797 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kas ir par 15 000 lietotājiem mazāk nekā augustā. Tam seko inbox.lv, kura auditorija pagājušajā mēnesī pieaugusi par 19 000 lietotājiem (738 000 Real Users no visām ierīcēm kopā), bet pirmo trijnieku noslēdz portāls tvnet.lv, kuru apmeklējuši par 12 000 mazāk lietotāju nekā augustā – 672 000 lasītāju. Ar lietotāju pieaugumu par 19 000 piektajā pozīcijā tāpat kā jūlijā atgriežas vietne jauns.lv, kuru septembrī apmeklējuši 608 000 lietotāju no datoriem un mobilajām ierīcēm kopā, tikmēr auditorijai pieaugot par 12 000, ceturtajā pozīcijā tāpat kā augustā ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 626 000 Real Users.
Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietnēm – par 58 000 lietotājiem – pagājušajā mēnesī uzrādījis portāls spoki.lv, ko septembrī apmeklējuši 316 000 lietotāju. Tāpat par 47 000 lietotājiem pieaugusi vietnes santa.lv auditorija (326 000 Real Users), bet par 34 000 lietotājiem vairāk apmeklējuši ziņu portālu nra.lv (496 000 Real Users septembrī). Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu, salīdzinot ar datiem par augustu, septembrī uzrādījis laika ziņu portāls gismeteo.lv (-65 000 lietotāju), ko apmeklējuši 230 000 Real Users, bet par 35 000 lietotājiem samazinājusies sporta ziņu vietnes sportacentrs.com auditorija no visām ierīcēm kopā (169 000 lietotāju septembrī).
Apmeklējumi no datoriem
Raksturīgi skolas mācību gada sākumam, septembrī datoru statistikas topā atgriežas pašmāju mācību platforma e-klase.lv ar 244 000 lietotājiem, kā arī vietne microsoft.com, kuru apmeklējuši 256 000 Real Users. Tāpat skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu – par 75 000 lietotājiem – pagājušajā mēnesī uzrādījusi interneta enciklopēdija wikipedia.org, kuru apmeklējuši 364 000 lietotāji no datoriem.
Ar ievērojamu apmeklējuma pieaugumu datoru statistikas topu tāpat kā iepriekš atklāj Google ar 1 090 000 Real Users septembrī (+60 000 lietotāju). Tai seko youtube.com ar 750 000 lielu auditoriju un auditorijas pieaugumu par 70 000 lietotājiem, bet TOP 3 noslēdz facebook.com ar 626 000 lietotājiem (par 3 000 vairāk nekā augustā). Ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju portāls inbox.lv ar 574 000 lietotājiem no datoriem septembrī (-13 000 lietotāju), bet Top 5 noslēdz delfi.lv ar 481 000 Real Users (par 28 000 mazāk nekā augustā).
Jāatzīmē, ka bez jau minētajām vietnēm, datoru topa vietnēm pievienojas tet.lv ar 220 000 lietotājiem septembrī, bet topu pamet pašmāju ziņu portāls apollo.lv, mikroblogošanas vietne twitter.com un iepirkšanās milzis aliexpress.com.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Mobilā apmeklējuma statistikas topu septembrī atklāj delfi.lv ar 778 000 lietotājiem, kas portālu apmeklējuši no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot mobilo aplikāciju, kas ir par 20 000 lietotājiem mazāk, salīdzinot ar datiem par augustu. Ar 641 000 lietotāju otrajā pozīcijā ierindojas ziņu vietne tvnet.lv, kuru septembrī apmeklējuši par 18 000 mazāk lietotāju, bet Top 3 tāpat kā augustā noslēdz lsm.lv ar 571 000 Real Users, saglabājot auditoriju iepriekšējā mēneša līmenī. Sasniedzot 569 000 lietotājus, ceturtajā pozīcijā apmeklējumā no mobilajām ierīcēm ierindojas jauns.lv (par 3 000 lietotājiem vairāk nekā augustā), bet Top 5 noslēdz la.lv, kuru septembrī apmeklējuši par 20 000 mazāk lietotāju (546 000 Real Users).
Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko pieaugumu uzrādījis portāls spoki.lv, kura auditorija pieaugusi par 51 000 lietotāju (266 000 Real Users septembrī), attiecīgi pakāpjoties par divām pozīcijām uz topa 12. vietu, kā arī vietne santa.lv, kuru apmeklējuši par 48 000 vairāk lietotāju (281 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm). Līdzīgi kā datos par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā, arī mobilā apmeklējuma topā par 58 000 mazāk lietotāju septembrī sasniedzis portāls gismeteo.lv (169 000 Real Users), bet sportacentrs.com apmeklējums, salīdzinot ar augustu, sarucis par 30 000 lietotājiem, sasniedzot 135 000 Real Users. Tikmēr auditorijai sarūkot par 39 000 lietotājiem, portāls mixnews.lv zaudējis divas pozīcijas topā un ar 110 000 lietotājiem noslēdz topu.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, septembrī gan TVNET grupa, gan DELFI mediju grupa sasniegušas 55 procentus Latvijas interneta lietotāju. DELFI mediju grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, septembrī sasniegusi 815 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā, kas ir par 18 000 lietotājiem mazāk nekā augustā. Tikmēr TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – sasniegusi 809 000 Real Users (par 10 000 lietotājiem vairāk nekā augustā).
Savukārt Rīgas Viļņu mediju grupa septembrī sasniegusi par 20 000 vairāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī – 609 000 Real Users jeb 41 procentu interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu. Auditorijai no visām ierīcēm kopā sarūkot par 8 000 Real Users, TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 36 procentus jeb 530 000 Latvijas interneta lietotāju, kamēr Mail.ru grupas vietņu mail.ru, ok.ru un vk.com apmeklējums pagājušajā mēnesī pieaudzis par 23 000 Real Users, sasniedzot 297 000 un 20 procentus interneta lietotāju.
Tikmēr adQuota tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 066 000 un 73 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes septembrī sasniegušas 956 000 Real Users, bet PC platformā – 527 000 Latvijas interneta lietotāju.