Tieši patērētājs ir tas, kurš maksā, lai patērētu preces un pakalpojumus, līdz ar to klientu analīze ir jebkura biznesa plāna neatņemama sastāvdaļa. Jo ikvienam preču un pakalpojumu piegādātājam ir izdevīgi zināt, kā pašreizējā tirgus situācijā uzvedas patērētājs, lai informāciju vēlāk izmantotu savā labā, prasmīgāk virzot savu biznesu un plānojot darbības stratēģijas, norāda Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrā (SDTIC).
Patērētāju uzvedības analīze palīdz uzzināt, kādas preces un pakalpojumi ir pieprasīti tirgū, cik no saviem ienākumiem patērētāji tērē precēm / pakalpojumiem, kādi faktori motivē patērētāju iegādāties preci / pakalpojumu, kādi ir patērētāju nākotnes nodomi un kādos apstākļos patērētājs mainītu savu rīcību. Patērētāju uzvedības analīzē svarīga ir sakarību saskatīšana un analīze sniegtajās atbildēs, jo ne vienmēr no atbildēm uz kādu atsevišķu jautājumu var izdarīt secinājumus par rīcības modeļiem un sekām.
SDTIC vadītājs Alberts Jodis skaidro, ka patērētāju uzvedība ietekmē patērētāju pirktspēju. “Ikvienam preču un pakalpojumu piegādātājam ir svarīgi uzzināt, kas tieši mudina patērētājus izvēlēties konkrētu produktu attiecībā pret citiem līdzvērtīgiem produktiem. Patērētāju uzvedības izpēte ne tikai palīdz izprast patērētāju pirkumu ieradumus, bet ļauj prognozēt arī nākotnes pirktspējas plūsmu,” norāda A. Jodis.
Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs ir inovatīva pētījumu aģentūra, kas orientējas uz regulāru sabiedrības viedokļu un sabiedriskās domas apzināšanu un dažādu tirgus sektoru izpēti. SDTIC ir pieredze vairākos pētījumu veidos, tai skaitā uzņēmuma izvērtēšanā, zīmolu novērtēšanā, darbinieku apmierinātības pētījumos, klientu apmierinātības pētījumos, patērētāju analīzē u.c.
Plašāka informācija par SDTIC pakalpojumiem un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/tirgusizpete vai rakstot uz [email protected]