Stīvena Kinga “Tas” ekranizācija pēc 27 gadiem atgriezās uz kino ekrāniem un tās panākumi bija ievērojami – tā startēja pārliecinoši un pirmajā izrādīšanas nedēļā iekasēja 117 miljonus ASV dolāru.
Atskatoties uz filmas mārketinga kampaņu, jāatzīst, ka tā nospēlēja ļoti lielu lomu, lai veicinātu šausmenes panākumus. To uzņēma gan ar sajūsmu, gan šausmām! Taču būtiskākais – tā iesaistīja sociālo mediju lietotājus un sabiedrību kopumā!
Jau pirms filmas pirmizrādes, kas notika Sidnejā, pilsēta parādījās vairāki sarkani baloni, kas piesieti kanalizācijas režģiem. Tiem tika pievienota ar krītu rakstīta piezīme, kurā teikts “Tas ir tuvāk, nekā tu domā!”
Sociālo mediju lietotāji ātri uzķērās uz šī partizāna mārketinga triku un drīz Sidnejas sienas mūri tik apgleznoti ar mākslinieka iespaidiem par klaunam Penīvaiza seju.
it (2017)
fantastic marketing idea for IT Movie …and creepy AF! 🤡🎈 pic.twitter.com/t8zUs3IrbL
— 「 ᗪᕼ߷ᖇᗰᗩ 」𓂀 (@nisconi) September 4, 2017
“Diezgan forša mārketinga kampaņa,” rakstīja kāds “Twitter” lietotājs.
Baloni uz kanalizācijas bija trāpīgs elements. Pārsteidzoši, ka reizēm vienkāršākās un lētākās idejas ir visefektīvākās. Šo nudien varēja dēvēt par īstu partizāna mārketingu ar “huligāniskām metodēm” – tā bija neparasta, negaidīta un ar neaizmirstamu reakciju no skatītājiem.
It is closer than you think… #ITMovie #OutdoorAdvertising #AmbientMarketing #AmbientAdvertising #Advertising #Marketing #Branding #Design pic.twitter.com/lKv01XP1cv
— The Z World (@TheZWorld) September 15, 2017
Kā norāda mārketinga aģentūra “Showtime Marketing”, filmu tirdzniecība ir “mākslas un zinātnes kombinācija”.
Novērtējot kampaņu, mārketinga eksperti norāda, ka partizāna mārketings ir lielisks – tam ir zemas izmaksas un tomēr, ja uzņēmumi vēlas gūt panākumus, šāda veida kampaņām nepieciešama spēcīga sociālā vadība.
“Kad skatītāji redz mārketingu, uzņēmumiem ir jābūt stratēģiskiem, un tiem ir jāparedz vietu, kur redzēt šo skatītāju reakciju,” norāda eksperti, un kā liecina cilvēku atsaucība “Twitter”, mārketinga aģentūra to paveica.
Turklāt ir pierādīts, ka reklāmas, kas izsauc spēcīgas emocijas, mudina skatītājus vairāk iesaistīties un palielina to interesi.
Visu lielumu uzņēmumiem vajadzētu izmēģināt partizānu mārketingu. Tām ir zemas izmaksas, bet tās ir ļoti efektīvas, it īpaši salīdzinot ar televīzijas vai reklāmas stendu kampaņām.
Tikmēr visā pasaulē, tai skaita arī Latvijā, joprojām ir iespēja noskatīties šausminošo Stīvena Kinga ekranizāciju par nomaļu mazpilsētu, kurā ik pa laikam notiek šausminoši un neizskaidrojami noziegumi – pazūd bērni, kuru mirstīgās atliekas pēcāk tiek atrastas sakropļotas. Septiņu draugu grupiņa, kurus citi bērni atstūmuši, bezbailīgi stājas pretī šaušalīgākajam briesmonim, kādu vien spēj iztēloties – klaunam Penīvaizam – noslēpumainam aizvēsturiskam radījumam, kas nogalinājis bērnus jau gadsimtiem ilgi.
Guerrilla clown marketing casts a shadow over Australian cities as #ITMovie comes closer https://t.co/rvcSVMYvxu pic.twitter.com/Jc2sJsRVHy
— The Drum (@TheDrum) September 5, 2017