Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Reklāmas flaieri joprojām saglabā popularitāti

Kā drukātā reklāma spēj konkurēt ar mūsdienu multimedijiem

Mūsdienu reklāmas vidē, kur drukātās avīzes cīnās par savu tirgus daļu, šķiet, ka jebkāda reklāma drukātā veidā ir zaudējusi savu iedarbību – tā gan nav patiesība. Pētījumi liecina, ka aizvien populārākas kļūst reklāmas skrejlapas jeb flaieri sava praktiskuma, pievilcības un vienkāršības dēļ.

Atskatoties uz 2015. gada printēto laikrakstu biznesu, ir jauki redzēt gaismas staru, kas radies pateicoties skrejlapu izplatīšanas biznesam. Kamēr cita veida drukātie mediji saskaras ar pieprasījuma kritumu, samazinoties laikrakstu lasītāju skaitam un sarūkot biznesa katalogu izplatīšanai, flaieru izdevēju uzņēmumi uzrāda augšupejošu impulsu.

Kas gan ir tas, kādēļ mazumtirgotājus un patērētājus tik ļoti piesaista šīs skrejlapas? Pirmkārt, flaieros nav “ielikta” dziļa doma – kamēr laikraksti ir pilni ar ziņojumiem, analīzēm un atzinumiem, nekas no tā nav atrodams flaieros. Šīs skrejlapas vienkārši aicina cilvēku apskatīt bildes un cenas, piedāvājot pašam izlemt, ko viņš varētu iegādāties. Cilvēkiem nerodas nepieciešamība pārvērtēt cilvēci, lasot par Ziemassvētku izpārdošanu.

Otrkārt, bukleti ir pieejami bez maksas un tiek piegādāti uz cilvēku mājām. Pat nelūgti. Lielākoties skrejlapas cilvēki saņem nedēļas vidū, ļaujot jau savlaicīgi saplānot nedēļas nogales iepirkšanos. Tāpat cilvēkiem neviens neliek par skrejlapām maksāt. Līdzīgi kā ar apraides televīziju vai radio, tas ir reklāmdevēja apmaksāts medijs. Viss, kas cilvēkam patiešām ir nepieciešams, ir mājas ar durvīm, un tad skrejlapas pastkastītēs parādīsies gluži kā ar burvestību. Nedrīkst aizmirst, ka cilvēkiem patīk viss, kas ir par velti.

Svarīgs ir fakts, ka skrejlapu dizains ir pievilcīgs – to cenas un preces piedāvājuma izkārtojums ir viegli pārredzams. Cilvēks var apskatīt attēlu, uzreiz redzēt cenu un vai nu lasīt informāciju, vai virzīties uz priekšu un aizmirst par to. Flaieri ir tik viegli uztverami, ka to tekstu pat var izlasīt svešvalodā un saprast tā būtību, neizmantojot tulkotāju: “Šis produkts ir pārdošanā par tādu summu… Nenokavējiet un rīkojieties jau tagad…”

Nedrīkst aizmirst, ka skrejlapas dodas mums līdzi visur, kur ejam, jo tā formāts ir pielāgots un ļoti ērts cilvēka ikdienai. Tos var iemest automašīnā un ņemt līdzi uz veikalu. Skrejlapas ir viegli pārvietojamas, kas padara tās ērtas un pielāgotas ikvienam no mums.

Īsumā sakot, mazumtirgotājiem patīk skrejlapas, jo tās strādā. Patērētājiem tās patīk šī paša iemesla dēļ. Flaieri ļauj cilvēkiem plānot iepirkšanos reāli, sniedzot labumu un atdevi abām pusēm. Tās ir kooperatīvi, savstarpēji atkarīgas attiecības, kas izskaidro, kādēļ skrejlapu iedarbība joprojām saglabājas, pat tad, kad citi drukas uzņēmējdarbības rādītāji sarūk.

Foto: tanakawho /https://www.flickr.com/photos/28481088@N00//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/