Reklāma ir plaša patēriņa māksla ar galveno uzdevumu – pārdot. Reklāmas mākslinieciskais risinājums balstās uz pamanāmības principu ievērošanu. Jo spilgtāka/agresīvāka/apjomīgāka būs reklāma, jo labāk tā izcelsies uz citu reklāmu fona un lielāka kļūs varbūtība, ka to pamanīs mērķauditorija.
Atklāts paliek jautājums, vai ar pamanāmības palīdzību vien tiks radīta vajadzīgā komunikācija? Kāds būs potenciālā patērētāja viedoklis pēc saskaršanās ar reklāmas vēstījumu, kā un vai tiks ietekmēta viņa rīcība? Reklāmai ar savu ziņojumu jāspēj pievērst ne tikai īslaicīga uzmanība, bet ir jānodrošina ilglaicīgs kontakts ar mērķauditoriju.
Reklāmas izgatavošanā parasti piedalās vairāki aģentūras darbinieki – radošais direktors, mākslinieki, fotogrāfs, tekstu redaktors un projektu vadītājs. Tas ir radošs un atbildīgs process, kas sastāv no vairākiem posmiem:
Ideju ģenerēšanas posmā tiek izveidots pēc iespējas plašs saraksts ar idejām, uzmetumiem un variantiem radošajai koncepcijai. Situācijas analīze, kā arī problēmu un iespējamību analīze, dod informācijas bāzi, kura tiek interpretēta, lai informatīvais materiāls tiktu aplūkots no iespējami dažādiem skatu punktiem.
Radošā koncepcija pēc būtības ir mārketinga stratēģijas nosprausto mērķu tulkojums košajā reklāmas valodā, tā ir galvenā reklāmas kampaņas ideja. Kad ideju ģenerēšanas posmā radies pietiekams daudzums ideju un ir aptuvena doma par to, kura no tām kļūs par pamatu radošajai koncepcijai, tad šī ideja tiek pamazām attīstīta un pilnveidota.
Koncepcijas novērtējums tiek veikts, lai vēlreiz pārliecinātos par to, ka radošā koncepcija ir atbilstoša, tā pasvītro preces pozitīvās īpašības, dara tās skaidri saprotamas un pārliecinošas. Radošā koncepcija ir efektīva tikai tad, ja tā atbilst reklāmas kampaņas stratēģijai.
Reklāmas izgatavošana ir tas brīdis, kad ideja tiek realizēta tās nepieciešmajā formātā – reklāmas maketā, fotogrāfijā, video reklāmas sižetā vai audio reklāmas rullītī. Katram reklāmas veidam un formātam ir savas specifiskās īpašības un prasības, kas tiek ievērotas izgatavojot konkrēto reklāmu.
Izgatavojot vizuālās reklāmas maketu, kas domāts drukātajiem izdevumiem, jāņem vērā ir reklāmas laukuma precīzi izmēri, drukātā izdevuma papīra specifikācija un krāsa (žurnāli tiek drukāti uz kvalitatīvākiem papīriem nekā avīzes, kā arī krāsas bieži vien ir spilgtākas ir iespējamas lielākas variācijas).
Vides reklāmas makets viennozīmīgi atšķirsies no reklāmas maketa, kas domāts laikrakstam vai žurnālam, jo vides reklāmai ir jāpanāk acumirklīgs, bet ilgstoši atmiņā paliekošs iespaids, jāsavieno attēlu un virsrakstu. Makets ir kompaktāks, ar vienkāršu skatiena virzības trajektoriju. Būtisks faktors ir arī izmērs. Mērogs ir daudz lielāks nekā realitātē, kas ļoti iespaidīgi iedarbojas uz jebkuru cilvēku.
Reklāmās, kurās izmanto skaņu, ir jāizvēlas atbilstošs tonis, vārdi, kas paliek atmiņā un skaņas, kā arī jāsaskaņo reklamējamais produkts ar reklāmas formātu, izvēlēto stilu un sniedzamo vēstījumu.
Video reklāmas izgatavošanā tiek ņemti vērā ļoti daudz faktori un vissīkākās nianses, kā arī izgatvošanas procesā piedalās profesioāla darba grupa.
ALBERTS saviem klientiem izgatavo jebkura veida reklāmu, analizējot un ņemot vērā gan reklāmas kampaņas stratēģiju, gan arī katra reklāmas formāta specifiku un īpašības. Reklāmas tiek izgatavotas atbilstoši klienta vajadzībām un iespējām, nodrošinot pārdošanas apjoma un klientu skaita pieaugumu, kā arī produkta atpazīstamības palielināšanos.
Lai uzzinātu vairāk par sadarbības iespējām ar Alberta Uzņēmumu grupu, zvaniet: 28832500, rakstiet: [email protected] , vai aizpildiet saziņas kontaktformu: http://pieteikums.lv/alberts