Kad mazo uzņēmumu īpašnieki veido biznesa plānu, tas visbiežāk ietver reklāmu, taču nereti tiek aizmirsts par sabiedriskajām attiecībām, kas patiesībā ir viens no svarīgākajiem punktiem, lai uzņēmums kļūtu atpazīstams, prestižs un veiksmīgs. Šāda situācija gan ir viegli izskaidrojama, jo mēs ar reklāmu sastopamies teju katru dienu, tā ir vairāk pazīstama, taču daudzi jaunie uzņēmēji pat nenojauš, cik svarīgu lomu biznesa attīstībā spēlē sabiedriskās attiecības. Vairums gadījumu sabiedriskās attiecības ir daudz lētākas nekā reklāma, kā arī spēj sniegt neticamu ieguldījumu nelielam biznesam. Mazie uzņēmumi ar saspringtu budžetu daudz vairāk iegūst izvēloties sabiedriskās attiecības, nekā reklāmu.
Ja esat neliels uzņēmums, kas apsver reklāmas vai sabiedrisko attiecību priekšrocības, šeit ir trīs, galvenie iemesli, lai izvēlētos sabiedriskās attiecības kā daļu no jūsu uzņēmuma izaugsmes stratēģijas.
Pirmkārt, visjaudīgākais un izmaksu ziņā efektīvākais mārketinga instruments ir publicitāte jeb sabiedriskās attiecības. Piemēram, ja paskatāmies – televīzijas raidlaiks ir dārgs, turklāt, jums nav garantijas, ka jūsu reklāma sasniegs vēlamo mērķauditoriju. Tajā pašā laikā jūs varat medijiem izsūtīt preses relīzi ar reklāmas rullīti, kas plašsaziņas līdzekļu apmeklētājiem būs pieejams ik reizi, kad tas ierakstīs jūsu uzņēmuma vārdu Google meklētājā.
Otrkārt , ja potenciālais patērētājs redz, ka trešā persona reklamē produktu vai pakalpojumu, tas tiek uztverts savādāk nekā tradicionāla reklāma. Kad mēs redzam reklāmas, mēs zinām, ka uzņēmums mēģina pārdod savu preci, savukārt, ja trešā persona, piemēram, plašsaziņas līdzekļi, apstiprina produktu vai pakalpojumu, tas iegūst ticamību. Pastāv daudz lielāka iespēja, ka klients veiks pirkumu, pamatojoties uz trešās personas apstiprinājumu, nevis reklāmu.
Treškārt, konsekventa sabiedrisko attiecību programma palīdzēs veidot vispārēju izpratni par savu produktu, pakalpojumu vai zīmolu, kā arī papildinās jebkurus tiešā mārketinga un reklāmas centienus.
Sabiedrisko attiecību ieguvumi ir ievērojami lielāki nekā reklāmas. Ir pierādīts, ka publicitāte medijos var novest pie izaugsmes pārdošanas rezultātos.
Vienlaikus jāatzīst, ka mazie uzņēmumi mūsdienas saskaras ar daudziem izaicinājumiem un sabiedriskās attiecības prasa prasmi veiksmīgi iepazīstināt žurnālistus un sabiedrību ar savu produktu vai pakalpojumu. Jums jāiztēlojas, kādu jūs vēlētos, lai klients redz jūsu produktu un tad tas jāīsteno!
Foto: Joe The Goat Farmer/ https://www.flickr.com/photos/132604339@N03//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/