Filmu mārketinga kampaņas vienmēr ir bijušas ļoti aizraujošas – lai arī Latvijā filmu mārketingam pievērsta mazāka uzmanība, ārzemēs veidi, kā tiek reklamētas jaunākās filmas, ir bijuši elpu aizraujoši. Taču vai viss slēpjas lielā budžetā? Vai tomēr radošums ir daudz svarīgāks?
Lūk, dažas idejas, kā izveidot izcilu tiešsaistes mārketinga kampaņu filmai vai TV seriālam:
Svarīgākais uzdevums – sākt ar vērienu
Ikviens vēlas pārdot uz filmu pēc iespējas vairāk biļešu, tātad uzrunāt pēc iespējas vairāk skatītāju. Svarīgākais ir izdarīt kaut ko tādu, kas paliek atmiņā. Tā, piemēram, kad “Troņu spēles” izlaida savu pēdējo sezonu Lielbritānijā, viņi kādā pludmalē “izskaloja” autobusa lieluma pūķa galvu.
Video reklāma, kas mudina līdzdarboties
Video reklāmas vienmēr ir neticami efektīvs veids, lai palielinātu interesi par gaidāmo filmu. Svarīgākais, kas jāatceras, izmantojot filmu reklāmas ir dot skatītājam aicinājumu uz darbību, tai skaitā mudināt viņus kaut ko darīt tieši tagad. Tas varētu būt filmas “Facebook” lapas apmeklējums un iesaistīšanās sociālajā spēlē par filmu, dalība konkursā, lai iegūtu pirmizrādes biļetes, vai varbūt vienkārši apmeklējot filmas oficiālo vietni, lai noskatītos pilnmetrāžas treileri.
Preses konferences ar faniem
Preses konferences ir viena no spēcīgākajām filmu industrijas taktikām, taču, lai nepaļautos tikai uz žurnālistu rakstīto, uz preses konferenci ieteicams uzaicināt arī ietekmīgus blogu autorus un fanus. Ne velti ārzemes preses konferences tiek rīkotas vairākās pilsētās ar fanu iespējām satikt savus elkus.
Ļaujiet saviem skatītājiem iesaistīties stāstā
Filma “Bada spēles” tam ir lielisks piemērs. Radot “Virtuālās bada spēles”, kurās lietotāji varēja pievienoties rajonam un sacensties ar citiem rajoniem, tāpat kā filmā, ļāva skatītājiem piedzīvot to, ko piedzīvoja filmas varoņi. Turklāt šī spēle bija saistīta arī ar sociālās integrācijas aspektiem, lai stimulētu lietotājus uzaicināt savus draugus, dalīties atjauninājumos un galu galā izplatīt ziņas par “Bada spēlēm”.
IMDB saraksti un reklāma
Miljoniem cilvēku katru dienu apmeklē IMDB, meklējot jaunākās filmas un seriālus, ko skatīties, līdz ar to būtu muļķīgi ignorēt šo vietni savā digitālā mārketinga stratēģijā.
Ir daži lieliski ieraksti, kas paskaidro, kā savu filmu iekļaut IMDB. IMDB ir meklētājprogramma, un līdzīgi kā Google vai YouTube, arī to algoritmu lielā mērā nosaka atbilstība un popularitāte, tāpēc svarīgi pārliecināties, ka par jūsu filmu lapā ir pēc iespējas vairāk informācijas un tā ir labi saistīta visā vietnē.
Mēģiniet izveidot “top 10” vai “top 50” sarakstus sava žanra filmām, iekļaujot savu filmu vai TV pārraidi kaut kur sarakstā. Tas ir mazliet viltīgs gājiens, taču efektīvs.
Iesaistiet savu auditoriju filmas veidošanā
Dažu mēnešu laikā pirms “Tumšais bruņinieks” palaišanas, Warner Brothers uzsāka godalgoto “Kāpēc tik nopietni?” kampaņa, kas atdzīvināja Gotemas pilsētu. Kampaņa vairāk nekā 10 miljonus fanu visā pasaulē mudināja apmeklēt Džokera vietas visā pasaulē.
Auditorijas iesaistīšana filmas veidošanā vai reklāmas stratēģijā ir fantastisks veids, kā piesaistīt dažus senos fanus.
Video mārketings ar radošu pieskaņu
Mēs reti pērk tādas lietas, kuras vēl neesam redzējuši vai zināmā mērā pārbaudījuši, tāpēc filmu un seriālu mārketingā reklāmas ir absolūti nepieciešamas. Padomājiet par jebkuru jums zināmu videoklipu, memi vai infografiku, kas varētu pastiprināt skatītāju emocijas. Ja jūs varat izveidot savu treileri tādā veidā, kas patiešām maina skatītāja emocionālo stāvokli, jūs esat uzvarētājs.
Padariet savu Facebook lapu interaktīvu
Apmeklējot “Breaking Bad”, “Bada spēles” vai “World War Z” Facebook lapu, jums tiek piedāvātas daudzas, dažādas spēles, konkursi un jautras lietotnes. Papildus tam atjauninājumi ir bieži un ļoti saistoši.
Pirmkārt, kad noformējat savu Facebook lapu, padariet to vizuāli pārliecinošu. Fotoattēli un videoklipi parasti visvairāk piesaista sekotājus, tāpēc noteikti iekļaujiet to savā stratēģijā, vienlaikus līdzsvarojot ievietotā satura veidu.
Vine, Instagram, Pinterest
Kaut arī Facebook, YouTube un Twitter gandrīz noteikti būs jūsu sociālo mediju stratēģijas centrā, tas nenozīmē, ka jums vajadzētu izvairīties no mazākām platformām, piemēram, Vine, Instagram vai Pinterest.
Ir bijušas dažas fantastiski radošas filmu mārketinga kampaņas, kas veiktas, izmantojot tādas platformas kā Vine. Triks ir izprast šīs platformas un izveidot satura stratēģiju, kas piemērota auditorijai, kas tās izmanto. Piemēram, Sundance filmu festivāls izmanto Pinterest, lai izceltu labākās neatkarīgās filmas. Savukārt “Lielā Getsbija” filma gudri izmantoja Instagram filtrus, lai filmas aktieri un notikumi izskatītos seni.
Slavenību un zīmola partnerību izmantošana
Neatkarīgi no tā, vai esat neatkarīga filma vai labi finansēta Holivudas filma, jums, visticamāk, būs zināma saistība ar dažādiem zīmoliem – vai nu izmantojot oficiālas partnerattiecības, vai neoficiālu atsevišķu produktu apstiprināšanu.
Lielisks piemērs tam ir Džeimsa Bonda filma “Skyfall”, kas maksimāli izmantoja “Coca-cola” sociālos medijus, lai reklamētos.
Neaizmirstiet par memem
Memes kļūst par lielisku veidu, kā piesaistīt auditorijas radošumu, lai izveidotu ļoti koplietojamu saturu, kas smalki reklamē jūsu filmu. Mēmu izmantošanas priekšrocība ir tā, ka tās ir viegli pielāgojamas, ārkārtīgi koplietojamas un ļoti ātri izgatavojamas. Lai popularizētu viņu popularitāti, meklējot Google vietnē “Breaking Bad Memes”, tiek iegūti vairāk nekā 18 miljoni rezultātu.
Google Adwords izmantošana
Katru dienu Google tīklā miljoniem gadījumu tiek meklēti filmu un seriālu ieteikumi. Viens no ātrākajiem veidiem, kā sasniegt šo potenciālo skatītāju auditoriju, ir Google Adwords. Tas noteikti nav visradošākais vai rentablākais veids, kā reklamēt savu filmu, taču tā ir iespēja.
Filmu un seriālu mārketings nav viegls uzdevums. Ja vēlaties izcelties no pūļa, dariet kaut ko ievērojamu, rīkojieties vērienīgi ar mārketinga mērķiem, strādājiet ar ekspertiem un neticiet mītam, ka, lai sasniegtu lieliskus rezultātus, jums ir nepieciešams liels budžets. Nauda palīdz, bet radošums ir īstā mārketinga valūta.