Neskatoties uz to, ka gada īsākajā mēnesī lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, interneta lietotājiem sekojot aktuālajam par karu Ukrainā, pieaugusi vairāku ziņu portālu – delfi.lv, lsm.lv un apollo.lv – auditorija, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Olimpisko spēļu mēnesis atnesis auditorijas pieaugumu arī vietnei sportacentrs.com, bet apmeklējumā no mobilajām ierīcēm topa vietnēm pievienojusies vietne sportazinas.com.
Kopējā statistika visās platformās
Gada īsākajam mēnesim raksturīgi, lielākā daļa topa vietņu februārī uzrādījušas auditorijas kritumus. Neskatoties uz šo tendenci, aktualitātes par karu Ukrainā ietekmējušas vairāku ziņu portālu auditoriju. Par 51 000 pieaugusi topa līdera – portāla delfi.lv – auditorija no visām ierīcēm kopā, februārī sasniedzot 884 000 lietotāju. Tikmēr par 46 000 lietotājiem pieaugusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, sasniedzot 731 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā un pakāpjoties uz topa ceturto pozīciju, bet jauns.lv noslēdz pirmo piecinieku ar 695 000 lietotājiem, kas ir par 11 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Jāatzīmē, ka vēl divi topa līderi pagājušajā mēnesī apmainījušies vietām – auditorijai pieaugot par 3 000 lietotājiem, salīdzinot ar janvāri, uz otro pozīciju kopējās statistikas topā pakāpies portāls tvnet.lv, sasniedzot 750 000 lietotāju un apmainoties vietām ar vietni inbox.lv, kas attiecīgi ierindojas trešajā pozīcijā starp topa vietnēm ar 738 000 apmeklētājiem, kas ir par 19 000 mazāk nekā janvārī.
Par 22 000 lasītājiem vairāk februārī sasniegusi arī ziņu vietne apollo.lv, kuru apmeklējuši 592 000 lietotāju. Tikmēr Pekinas olimpisko spēļu mēnesī par 37 000 lietotājiem pieaugusi arī vietnes sportacentrs.com auditorija, sasniedzot 225 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā.
Skaitliski lielākos auditorijas kritumus – par 36 000 lietotājiem – pagājušajā mēnesī uzrādījušas vietnes tv3.lv un spoki.lv, kuras attiecīgi apmeklējuši 513 000 un 285 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā. Par 34 000 lietotājiem samazinājusies portāla likumi.lv auditorija (248 000 Real Users), par 29 000 mazāk lietotāju februārī sasniegusi vietne lvportals.lv (304 000 lietotāju no visām ierīcēm), savukārt portāla santa.lv auditorija, salīdzinot ar janvāri, sarukusi par 28 000 lasītājiem, sasniedzot 452 000 Real Users.
Apmeklējumi no datoriem
Apmeklējumā no datoriem februārī nemainīgi pirmajā pozīcijā ierindojas Google ar 1 019 000 lietotājiem, kas ir par 13 000 vairāk nekā janvārī. Tai seko youtube.com ar pieaugumu par 68 000 Real Users un 795 000 apmeklētājiem, bet Top 3 noslēdz Facebook ar 673 000 lietotājiem un auditorijas pieaugumu par 55 000 Real Users. Tāpat kā iepriekš, ceturtais apmeklētākais portāls no datoriem februārī bijis inbox.lv ar 553 000 lietotājiem (par 23 000 mazāk nekā janvārī), bet piektais – swedbank.lv ar 523 000 Real Users un apmeklējuma pieaugumu par 17 000 lietotājiem.
Jāatzīmē, ka februāra topā atgriezusies sociālā mikroblogošanas vietne twitter.com, kuru no datoriem apmeklējuši 264 000 lietotāju, kā arī ziņu portāls apollo.lv ar 245 000 lasītājiem. Topu pametušas vietnes 220.lv un salidzini.lv.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm – viedtālruņiem un planšetdatoriem – topa līderis delfi.lv uzrādījis skaitliski lielāko apmeklējuma pieaugumu – par 52 000 lietotājiem, februārī sasniedzot 869 000 Real Users no mobilajām ierīcēm, t.sk. tos, kas portālu lasa, lietojot mobilo aplikāciju. Auditorijai pieaugot par 27 000 lietotājiem, portāls lsm.lv pakāpies uz trešo pozīciju ar 666 000 Real Users februārī, kamēr tvnet.lv ar 732 000 lietotājiem un pieaugumu par 3 000 lasītājiem, saglabājis otro vietu topā. Attiecīgi ceturtais apmeklētākais portāls no mobilajām ierīcēm februārī bija jauns.lv ar 661 000 Real Users (par 4 000 mazāk nekā janvārī), bet Top 5, tāpat kā janvārī, noslēdz la.lv ar 584 000 lietotājiem, kas ir par 17 000 mazāk nekā iepriekš.
Bez jau minētajām vietnēm, auditorijas pieaugumu februārī uzrādījušas vēl tikai divas vietnes – tāpat kā kopējās statistikas topā, par 40 000 pieaudzis portāla sportacentrs.com apmeklējums, pagājušajā mēnesī sasniedzot 192 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm, bet par 21 000 Real Users pieaugusi ziņu vietnes apollo.lv auditorija februārī (563 000 lasītāju), kas ļāvusi portālam pakāpties par vienu pozīciju uz sesto vietu starp topa vietnēm.
Tikmēr skaitliski lielāko apmeklējuma kritumu, tāpat kā kopējā statistikā, uzrādījuši portāli tv3.lv un spoki.lv – par 36 000 un 35 000 lietotājiem, attiecīgi sasniedzot 476 000 un 235 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm. Par 34 000 lietotājiem februārī sarukusi vietnes press.lv auditorija (132 000 Real Users), par 22 000 lietotājiem mazāk sasniedzis laika ziņu portāls gismeteo.lv (142 000 lietotāju), bet par 20 000 sarukusi tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv auditorija (186 000 Real Users februārī).
Jāatzīmē, ka Pekinas olimpisko spēļu mēnesī topa vietnēm pievienojies vēl viens sporta jaunumu portāls – ar 131 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm pagājušā mēneša topu noslēdz sportazinas.com.
Dati par mediju grupām
Visvairāk lietotāju februārī sasniegušas DELFI grupas vietnes delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietne bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilā aplikācija, ko lietojuši 898 000 un 60 procenti Latvijas interneta lietotāju, kopējai auditorijai pieaugot par 45 000 lietotājiem. Tikmēr TVNET grupas vietnes jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām pagājušajā mēnesī sasniegusi 878 000 Real Users (par 13 000 lietotājiem vairāk nekā janvārī) un 59 procentus Latvijas interneta lietotāju.
Rīgas Viļņi mediju grupas vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv apmeklējuši un jauns.lv straumēšanu pagājušajā mēnesī lietojuši 695 000 Real Users un 47 procenti interneta lietotāju, kas ir par 13 000 mazāk nekā janvārī. Tikmēr la.lv/ TV24 grupas vietnes la.lv, lrtv.lv un tv24.lv februārī sasniegušas 637 000 un 43 procentus interneta lietotāju (par 22 000 mazāk nekā janvārī), bet, auditorijai no visām ierīcēm kopā sarūkot par 71 000 Real Users, TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 38 procentus jeb 571 000 Latvijas interneta lietotāju.
Saskaņā ar gemiusAudience datiem, adQuota tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 091 000 un 73 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes februārī sasniegušas 986 000 Real Users, bet PC platformā – 542 000 Latvijas interneta lietotāju.