Gada noslēdzošajā mēnesī lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Neskatoties uz to, gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm par vienu pozīciju pirmajā pieciniekā pakāpies portāls jauns.lv, bet skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu pagājušajā mēnesī uzrādījis portāls santa.lv.
Kopējā statistika visās platformās
Svētku mēnesī apmeklējumā no visām ierīcēm kopā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma kritumus, to skaitā topa līderi. Kā ierasts, topu atklāj portāls delfi.lv ar 829 000 Real Users no visām ierīcēm kopā, kas ir par 12 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī. Tam seko inbox.lv ar 743 000 lietotājiem un apmeklējuma kritumu par 8 000 Real Users, bet Top 3, tāpat kā novembrī, noslēdz ziņu portāls tvnet.lv ar 692 000 lasītājiem no visām ierīcēm kopā, sasniedzot par 9 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Uzrādot vismazāko apmeklējuma kritumu starp topa pirmajām piecām vietnēm – par 2 000 Real Users –, portāls jauns.lv pakāpies par vienu pozīciju un ar 654 000 Real Users ierindojas ceturtajā pozīcijā, attiecīgi sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv noslēdz Top 5 ar 649 000 lasītājiem, kas ir par 50 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī.
Skaitliski lielāko auditorijas kritumu decembrī uzrādījusi vietne apollo.lv, kuras auditorija samazinājusies par 56 000 lietotājiem, decembrī sasniedzot 513 000 Real Users. Savstarpēji skaitliski līdzīgus kritumus uzrādījuši tiesību aktu portāls likumi.lv un to skaidrojumu vietne lvportals.lv, kurus svētku mēnesī apmeklējuši attiecīgi par 43 000 un 38 000 mazāk lietotāju no visām ierīcēm kopā, bet par 38 000 lietotājiem gada pēdējā mēnesī sarukusi arī portāla la.lv auditorija.
Tikmēr jāatzīmē, ka decembrī par 66 000 Real Users pieaugusi vietnes santa.lv auditorija (399 000 lietotāju), par 31 000 apmeklētāju pieaudzis laika ziņu portāla gismeteo.lv apmeklējums (248 000 lietotāju), bet par 26 000 lietotājiem vairāk sasniedzis portāls 1188.lv (401 000 Real Users), savukārt ziņu vietne nra.lv ar 511 000 lasītājiem saglabājusi savu auditoriju novembra līmenī. Decembrī starp topa vietnēm ar 201 000 Real Users atgriezies vecāku portāls mammamuntetiem.lv, topu pametot vietnei diena.lv.
Apmeklējumi no datoriem
Pagājušajā mēnesī, kā ierasts, statistikā par apmeklējumu no datoriem ar līdera pozīcijas saglabā Google ar 1 049 000 lietotājiem, kam seko youtube.com, ko apmeklējuši 795 000 Real Users, bet pirmo trijnieku noslēdz sociālā platforma Facebook ar 659 000 apmeklētājiem. Auditoriju saglabājot novembra līmenī, ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju inbox.lv ar 567 000 lietotājiem, bet piekto vietu topā, tāpat kā novembrī, ieņem swedbank.lv ar 526 000 Real Users.
Gada pēdējā mēnesī datoru topā atgriezusies iepirkšanās vietne 220.lv ar 280 000 lietotājiem no datoriem, kā arī SEB bankas vietne seb.lv ar 245 000 apmeklētājiem un tet.lv, kuru decembrī apmeklējuši 240 000 Real Users. Tikmēr topu pametušas vietnes microsoft.com, zoom.us un valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm Top 5 vietņu apmeklējums uzrāda līdzīgas tendences – auditorijai pieaugot par 10 000 Real Users, portāls jauns.lv topā pakāpies par vienu pozīciju un ar 620 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm ieņem trešo pozīciju. Tikmēr ar ievērojamu auditorijas kritumu – par 38 000 lietotājiem – topa ceturtajā pozīcijā attiecīgi ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 586 000 lasītājiem no mobilajām ierīcēm. Tāpat kā iepriekš topu atklāj delfi.lv ar 805 000 lasītājiem, kas ir par 11 000 mazāk nekā novembrī. Par 6 000 lietotājiem pieaugusi ziņu portāla tvnet.lv auditorija, sasniedzot 672 000 lietotājus un tāpat kā novembrī ieņemot otro pozīciju, bet Top 5 decembrī noslēdz vietne la.lv ar 551 000 Real Users, kas ir par 22 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.
Bez jau minētajām vēl tikai dažas vietnes decembrī uzrādījušas auditorijas pieaugumus. Tāpat kā kopējās statistikas topā, decembrī visievērojamāk – par 75 000 lasītājiem – pieaugusi portāla santa.lv auditorija, sasniedzot 350 000 Real Users. Par 23 000 apmeklētājiem no mobilajām ierīcēm pieaugusi laika ziņu vietnes gismeteo.lv auditorija (181 000 lietotāju), bet par 20 000 lietotājiem vairāk decembrī apmeklējuši portālu 1188.lv (340 000 Real Users). Par 5 000 lietotājiem pieaudzis ziņu portāla nra.lv apmeklējums decembrī (468 000 Real Users no mobilajām ierīcēm).
Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu uzrādījis ziņu portāls apollo.lv, kuru apmeklējuši par 52 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī, t.sk. lietotāji, kuri portālu lasa mobilajā aplikācijā. Par 27 000 Real Users decembrī samazinājusies vietnes bb.lv auditorija, sasniedzot 221 000 lasītāju, bet par 26 000 – reģionālā portāla liepajniekiem.lv lasītāju loks (129 000 Real Users decembrī). Tāpat kā kopējā apmeklējumā, topā atgriezies vecāku portāls mammamuntetiem.lv, ko apmeklējuši 162 000 lasītāju, bet topu pametis portāls diena.lv.
Dati par mediju grupām
Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, decembrī 852 000 jeb 57 procentus interneta lietotāju no visām ierīcēm kopā sasniegusi DELFI grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kas ir par 3 000 lietotājiem vairāk nekā novembrī. Tikmēr TVNET grupas vietnes jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – sasniegušas 822 000 Real Users (par 40 000 lietotājiem mazāk nekā novembrī) un 55 procentus Latvijas interneta lietotāju.
Rīgas Viļņi mediju grupas vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv apmeklējuši un jauns.lv straumēšanu decembrī lietojuši 657 000 Real Users un 44 procenti interneta lietotāju, saglabājot apmeklējumu novembra līmenī. Tikmēr auditorijai no visām ierīcēm kopā pieaugot par 36 000 Real Users, TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 41 procentu jeb 612 000 Latvijas interneta lietotāju, bet Mail.ru grupas vietņu mail.ru, ok.ru un vk.com apmeklējums pagājušajā mēnesī sarucis par 33 000 Real Users, sasniedzot 278 000 un 19 procentus interneta lietotāju.
Saskaņā ar gemiusAudience datiem, adQuota tīklā iekļautās interneta lapas pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 084 000 un 73 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota tīkla vietnes decembrī sasniegušas 978 000 Real Users, bet PC platformā – 514 000 Latvijas interneta lietotāju.