Ikviena uzņēmuma attīstībā svarīgu lomu spēlē publicitāte jeb sabiedriskās attiecībās. Tā ir iespēja reprezentēt jaunas biznesa idejas, popularizēt savus pakalpojumus un preces, kā arī radīt interesi par savu uzņēmumu, tā iecerēm un sasniegumiem. Ja jūs vēlaties, lai uzņēmuma vārds parādās vietējā, reģionālā vai pat valsts mēroga ziņās, jums ir jāpiedāvā informācija par jūsu uzņēmumu, kas ir patiešām publikācijas vērta. Radīt plašu sabiedrības interesi ir vienīgais veids, kā noturēt arī mediju uzmanību.
Izpratne par to, ko žurnālists meklē un kāds ir aizraujošs stāsts, palīdzēs uzlabot jūsu uzņēmējdarbību un palielinās iespēju par to pastāstīt plašākai sabiedrībai.
Mēs visi zinām, kādai jābūt preses relīzei un cik svarīgu lomu tā spēlē mērķauditorijas sasniegšanai. Tomēr jāatceras, ka pretēji izplatītajiem atzinumiem, ka rakstnieki virsrakstus var izraut no zila gaisa, nav patiesi. Ja jūs vēlaties, lai jūsu ziņas tiktu publiskotas un ievērotas, ņemiet vērā šos piecus, zelta vērtos padomus.
- Vecas ziņa nav jaunums
Vecas ziņas par uzņēmumu nav ziņas. Galvenais, lai iekarotu preses uzmanību ir regulāri uzsākt jaunu produktu piedāvājumu, galvenokārt, jau tāpēc, ka mediji nav ieinteresēti publiskot vienu un to pašu ziņu divreiz. Tā vietā sniedziet viņiem jaunus produktus, pakalpojumus, akcijas utt. Protams, liela problēma var rasties tad, ja jums nav nekā jauna… Tikt galā ar to palīdzēs otrais padoms.
- Aktualitātes sabiedrībā – iedvesmas avots jaunām publikācijām
Viens no veidiem, kā iekarot mediju uzmanību, pat tad, ja jūsu uzņēmumā šobrīd nenotiek nekas jauns, ir sasaistīt savu ziņu ar pašreiz sabiedrībā aktuāliem notikumiem. Tas palīdzēs ne tikai sabiedrības acīs no jauna atklāt uzņēmumu, bet palielināt arī publicitātes iespējas. Padomājiet, vai jums ir lieliska dāvana Mātes dienā? Vai varbūt jūsu zīmols ir videi draudzīgs? Iespējams jūsu uzņēmums pārdod draudzīgas ierīces ceļojumiem? Ja jums nav jaunu ziņu, tad radiet tās, izmantojot visas iespējas.
- Bildes runā skaļāk par vārdiem
Pastāv sens teiciens, ka “bildes runā skaļāk par vārdiem” un tas tik tiešām darbojas brīžos, kad nepieciešams radīt unikālu stāstu. Jums var būt patiešām lielisks produkts, pakalpojums vai koncepcija, taču ja mediji nevar to redzēt, tad izredzes saņemt plašsaziņas līdzekļu atbalstu samazinās. Tātad parūpējieties par to, lai jūsu uzņēmuma produkti būtu pieejami krāšņos attēlos, jo medijiem fotogrāfijas ir ļoti svarīgas. Tās ne tikai piešķir jūsu uzņēmumam atbilstošu tēlu, bet arī palielina iespējas “paspīdēt” presē.
- Nebaidieties būt skandalozi
Patīk jums tas vai nē, skandālam ir vara “pārdot”. Uzkrītoši virsraksti palielina lasītāju un sabiedrības interesi. Mēs noteikti visi esam pieķēruši sevi lasām skandalozu ziņu, jo nenoliedzams ir fakts, ka visi mīl skandālus. Protams, skandāls nenozīmē, ka jūsu uzņēmums sevi uzreiz nostāda negatīvā gaismā, tā vietā tas varbūt spēcīgs viedoklis par kādu tēmu vai kāds pilnīgi jauns produkts, ko neviens nav gaidījis. Redaktori un žurnālisti nevēlas palaist garām rakstus, kas lasītājiem varētu šķist interesanti. Kad runa ir par “sulīgu” vai garlaicīgu rakstu, jūsuprāt, kurš uzvarēs?
- Mīliet sabiedrību un dariet tai labu
Ja jūs patiešām vēlaties darīt labu vai vēlaties vairāk publicitātes – atgriezties pie vietējās sabiedrības. Mediji mīl labu humanitāro stāstu. Ar savu bezpeļņas rīcību jūs varēsiet iekarot ne tikai mediju, bet arī sabiedrības simpātijas, kā arī tas būtiski cels jūsu zīmola reputāciju. Varbūt šīs ir īstais laiks, lai iesaistītos brīvprātīgajā darbā vai atbalstītu labdarību?
Lai arī ir diezgan dažādi veidi, kā pārvaldīt sava zīmola publicitāti, galvenās sastāvdaļas ir un paliek inovācija, nozīmīgums un laiks.
Foto: Bill Selak/https://www.flickr.com/photos/billselak//https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/