Latvijas Nacionālajā bibliotēkā tikusi prezentēta eksporta atbalsta kustības “The Red Jackets” izdotā grāmata “Latvijas dārgumi – izcili eksporta zīmoli un iedvesmojoši talanti”, informē viena no kustības iniciatorēm Inese Andersone.
Kopā līdz 2018.gadam, kad Latvijas valsts svinēs savu 100 gadu jubileju, plānots izdot trīs grāmatas. Tajās būs apkopoti Latvijas izcilāko eksporta uzņēmumu un uzlecošo zvaigžņu, kā arī mūsu talantīgo un pasaulē pazīstamo personību stāsti.
“Eksporta kustībā mēs daudz runājam par zīmola un tā stāsta nozīmi – tas ir svarīgs gan uzņēmumiem, gan valstij. Mūsu eksportējošie uzņēmumi, talantīgās personības ir daļa no valsts tēla un starptautiskā stāsta, kas ir daudz dziļāks un patiesāks nekā jebkuri skaitļi, statistikas un diagrammas,” skaidroja Andersone.
Pēc Andersones sacītā, šī grāmata ir lielisks instruments valsts tēla veidošanai, jo tā atklāj, cik daudzpusīga un uzņēmīga ir latviešu nācija.
Atklāšanos svētkos piedalījās kultūras ministre Dace Melbārde (VL-TB/LNNK), ārlietu ministrijas parlamentārā sekretāre Zanda Kalniņa-Lukaševica (V), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras vadītājs Jānis Endziņš, Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone, AS “Olainfarm” īpašnieks Valērijs Maligins, “KIM?” idejas autore un darba devēju zīmolu konsultante Zane Čulkstēna, operdziedātāja Inese Galante, māksliniece Katrīna Neiburga, akordeonista Ksenija Sidorova, “Live Riga” direktore Vita Jermoloviča, “Smartlynx” valdes loceklis Aleksandrs Gusevs u.c.
Grāmatas tapšanas atbalstītāji ir “ABLV Bank”, “NPK Expert”, “Food Union”, “Groglass”, “Karavela”, “Olainfarm”, “Smartlynx”, “Live Rīga”, “Jelgavas Tipogrāfija” un “Public ID Group”.
“The Red Jackets” ir Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustība, kuras mērķis ir radīt vienotu, uzrunājošu, saprotamu stāstu par Latviju kā izcelsmes valsti – no kurienes nākam, kas ir mūsu vērtības, ar ko atšķiramies -, kā arī iedrošināt visus eksportējošos uzņēmumus izmantot šo stāstu, lai to komunikācija būtu vienota, apvienojot vērtības un kvalitātes.
Kā ziņots, Latvijas eksportspējīgo uzņēmumu titula “The Red Jackets” saņēmēju apgrozījums 2015.gadā, salīdzot ar iepriekšējo periodu, pieaudzis par 53%.
No desmit uzņēmumiem, kas pērn rudenī saņēma “The Red Jackets” titulu “Latvijas uzlecošā eksporta zvaigzne”, vislielāko izaugsmi – par 240% – uzrādīja rotaļu kluču ražotājs “GiGi bloks”, datu vizualizācijas uzņēmums “Infogr.am” – par 201% -, energoefektīva apgaismojuma ražotājs “Vizulo” – par 112% – un graudaugu pārslu ražotājs “Milzu!” – par 93%.
Tikmēr 2015.gadā godināto 25 labāko eksporta zīmolu izaugsme ir bijusi mērenāka, proti, kopējais apgrozījums pieaudzis par 2%, kopā veidojot 1,16 miljardus eiro.
Visstraujākā izaugsme no eksporta zīmoliem ir minerālmēslu ražotājam “NPK Expert”, vienam no Baltijas valstu vadošajiem otrreizējo izejvielu pārstrādes uzņēmumam “Nordic Plast” un elektroniskās komunikācijas sistēmu ražotājam “Mikrotīkls”, kas katrs audzējuši apgrozījumu par 40-50%.
Foto: https://www.flickr.com/photos/amada_stream/13168460614/ / https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/