Globālais straumēšanas gigants “Netflix” pirmo reizi vēsturē fiksējis abonentu skaita kritumu. Lielu iespaidu uz to atstājis arī Ukrainā notiekošais karš, proti, atsakoties no Krievijas tirgus, “Netflix” zaudējis aptuveni 700 000 abonentu.
“Netflix” attīstība bijusi strauja un fenomenālus panākumus piedzīvojuši tādi “Netflix” projekti kā “Squid games”, “Stranger Things” un “Bridgerton”.
Daudzu gadu laikā platforma augusi un kļuvusi par izteiktu līderi, taču šonedēļ kompānijas publicētie 2022. gada pirmā ceturkšņa dati rāda, ka pirmo reizi kompānija piedzīvojusi lielu abonentu skaita kritumu, kā rezultātā kritušās arī “Netflix” akcijas.
Netflix has lost 200,000 subscribers in Q1 and expects to lose another 2 million in Q2. pic.twitter.com/DfFtYfsrYn
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) April 19, 2022
Abonentu samazināšanās iemesls ir gan spēcīgā konkurence, gan Krievijas tirgus zaudējums – “Netflix” zaudējis aptuveni 700 000 krievu abonentu.
Kompānijas dati liecina, ka videostraumēšanas platforma pirmo ceturksni noslēdza ar 221,6 miljoniem abonentu, kas ir nedaudz mazāk nekā pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Lai gan kompānija iepriekš cerēja, ka iegūs 2,5 miljonus jaunu klientu, tā vietā pirmajā ceturksnī tā zaudēja 200 000 klientu.
Vienlaikus “Netflix” izskata ieceri kā piedāvāt klientiem zemāku abonēšanas maksu, bet šajā pakalpojumā lietotājiem tiktu izrādītas reklāmas.
Jāņem vērā, ka tirgū parādījušies arī jauni spēlētāji un “Netflix” daļai vairs nav iecienīta straumēšanas vietne. Tā, piemēram, arī Latvijā šovasar darbību uzsāks video straumēšanas serviss “Disney+”. Tajā abonenti varēs baudīt tādas filmas un seriālus kā “Oskaram” nominēto “Disney” un “Pixar” filmu “Luca”, “Encanto”, “Cruella”, “The Simpsons” un “Grey’s Anatomy” utt. Vietnē atrodamas arī “Marvel”, “National Geographic”, “Pixar”, “Star Wars” filmas. Līdzīgi kā “Netflix”, lietotāji varēs baudīt augstas kvalitātes saturu pat četrās vienlaicīgās straumēs.