Amerikāņu zinātnieks – sociologs Roberts Epsteins aizvadīja virkni eksperimentu, kā rezultātā pierādīja, ka Google meklētājs ir spējīgs ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanu rezultātus, ziņo biznesa žurnāls Forbes.
2000 eksperimenta dalībnieku uzrādīja skaidru tendenci – lielākoties Google meklētāja lietotāji atver tikai pirmās divas interneta saites, kas parādās, ievadot meklējamos atslēgas vārdus.
Sociologs ar nolūku izmainīja meklētājprogrammas uzrādītos rezultātus, un izrādījās, ka 80 % respondentu mainījuši savu viedokli, balstoties uz informāciju, kas atrodas meklētāja uzrādīto rezultātu top pozīcijās.
Otrajā meklēšanas rezultātu lapā ielūkojas vien desmitā daļa no meklētājprogrammas lietotājiem.
Šie fakti likuši zinātniekiem secināt, ka Google spēj manipulēt ar interneta lietotāju uztveri, kā arī ietekmēt lēmumu pieņemšanu.
Foto: T W I N K A/https://www.flickr.com/photos/twinkabauter//https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/