Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Piecas lietas, kas ikvienam jāzina par sabiedriskajām attiecībām

Kādas ir atšķirības starp sabiedriskajām attiecībām un reklāmu?

Arvien biežāk nākas nonākt pie secinājuma, ka arvien mazāk cilvēku var izskaidrot, ko patiesībā dara sabiedrisko attiecību speciālisti. Ar ko sabiedriskās attiecības atšķiras no reklāmas? Kāds ir sabiedrisko attiecību galvenais ieguvums u.tml. Termini PR un reklāma bieži tiek sajaukti, galvenokārt tāpēc, ka lielākā daļa cilvēku nezina, kā tie ir dažādi termini.

Lūk, piecas lietas, kas visiem jāzina par sabiedriskajām attiecībām!

Kas ir sabiedriskās attiecības?

Var teikt, ka sabiedriskās attiecības ir pārliecināšanas bizness. Sabiedrisko attiecību mērķis ir sasniegt augstu sabiedrības reputāciju un lojalitāti. Tas ietver plašsaziņas līdzekļu redakcionālās daļas izmantošanu prestižas reklāmas īstenošanai, kuras mērķis ir izraisīt labvēlīgu attieksmi pret produktu vai uzņēmumiem, kas tos izdod.

Sabiedriskās attiecības var izmantot, lai aizsargātu, uzlabotu vai palielinātu reputāciju, izmantojot plašsaziņas līdzekļus, sociālos medijus vai pašu veidotus stāstus.

Kā sabiedriskās attiecības atšķiras no reklāmas?

Ir vecs teiciens: “Reklāma ir tas, par ko jūs maksājat, publicitāte ir tā, par kuru jūs lūdzaties.”

Reklāma ir maksas mediji, sabiedriskās attiecības ir nopelnīti mediji. Tas nozīmē, ka jūs pārliecināt žurnālistus vai redaktorus uzrakstīt pozitīvu stāstu par jums vai jūsu klientu, jūsu kandidātu, zīmolu vai problēmu. Tas parādās žurnāla, laikraksta, TV stacijās vai vietnes redakcijas sadaļā, nevis sadaļā “apmaksātie plašsaziņas līdzekļi”, kur parādās reklāmas ziņojumi. Tā rezultātā arī jūsu stāstam ir lielāka ticamība.

Kas ir ziņas?

Ir tikai divi veidi, kā veidot ziņas: izveidot stāstu vai sekot stāstam. Tas ir ārkārtīgi svarīgi ikvienam, kurš vēlas izprast, realizēt un izmantot sabiedrisko attiecību spēku.

Izveidojiet stāstu. Šī ir visizplatītākā sabiedrisko attiecību forma. Tas ietver stāstīšanu un to lielākoties izmanto uzņēmumi, kas vēlas reklamēt kaut ko jaunu: jaunu automašīnu, jaunu lietotni, jaunu tirgu, jaunu izpilddirektoru vai citu nozīmīgu amatu, jaunu biznesa plānu, apvienošanos, balvas iegūšanu u.tml.

Sekojiet stāstam – tas ir tad, kad pamanāt ziņās stāstu un jūs tam atbildat. Piemēram, tas varētu būt kritums akciju tirgū, politisks skandāls, kaut kādu notikumu ietekme uz ekonomiku utt. Lai radītu šādu ziņu, žurnālistiem bieži nepieciešams eksperts, kas komentē šos notikumus. Reportieri bieži sazinās ar ekspertiem, kurus viņi pazīst vai kuriem uzticas.

Vai sociālie mediji var aizstāt tradicionālos medijus?

Nē. Arvien vairāk tiek uztverts, ka blogi vai tvīti, ja tos redz pietiekami daudz cilvēku, ir tikpat labi kā citāti laikrakstā. Sociālie mediji var palielināt PR centienus un kalpot kā pastiprinātājs, taču pēdējā lieta, ko vēlaties darīt, ir paņemt preses relīzi un ievietot to sociālajā tīklā. Daudz labāk ir pielāgot savu paziņojumu cilvēciskā veidā katram sociālajam tīklam, kas rūpējas par jūsu auditoriju. Tviterī izdomājiet aizraujošu veidu, kā pateikt savu paziņojumu 107 rakstzīmēs, atrodiet lielisku attēlu, kas saistīts ar jūsu paziņojumu, lai to iekļautu jūsu ziņās Instagram vai veidojiet 6 sekunžu videoklipu par savu Vine paziņojumu. Pat sociālajos tīklos, kur varat ievietot daudz teksta, piemēram, Facebook un Tumblr, nepublicējiet paziņojumu presei, bet izstāstiet to vienkāršos vārdos.

Vai jūs varat izmērīt PR?

Droši vien. Bet tā nav precīza zinātne. Ir daudz cilvēku un firmu, kas ir izveidojuši daudz modeļu, izklājlapu un aprēķinu. Bet tās visas ir aplēses.

Uzņēmumi katru dienu pieņem lēmumus par to, vai tērēt savus mārketinga līdzekļus PR vai reklāmai. Tā ir patiesībā balstīta izvēle. Televīzijā, internetā un drukātajā reklāmā katru gadu tiek iztērēti milzīgi līdzekļi. Tas ir milzīgs bizness, kas mēģina sazināties ar daudziem tiem pašiem PR ziņojumiem, kaut arī citādi.

Ko labāk izvēlēties? Tiešo mārketingu? Reklāmu? Sabiedriskās attiecības? Skaidrs, ka būtu nepareizi strikti centralizēties uz vienu pieeju. Tās jākombinē vienai otru neizslēdzot.