Latvijā interneta lietotāji visbiežāk klikšķina uz telekomunikāciju nozares uzņēmumu reklāmām, liecina starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma “Gemius” pētījuma “gemiusAddMonitor” dati.
Tie atklāj, ka Latvijā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām (“click-through-rate” jeb CTR) pirms gada bija 0,49%, bet šogad sasniegusi 0,78%, kas nozīmē, ka 2015.gadā vidēji kampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām veikti pieci klikšķi, kamēr šogad to skaits palielinājies līdz vidēji astoņiem.
Vienlaikus Lietuvā un Igaunijā šī attiecība ir zemāka, attiecīgi sešas un piecas reizes uz 1000 ekspozīcijām.
Savukārt no visām pētījumā apskatītajām valstīm augstākā vidējā klikšķu attiecība pret ekspozīcijām bijusi Ukrainā – 12 reizes uz 1000 baneru ekspozīcijām.
Tāpat pētījumā secināts, ka Latvijā visbiežāk tiek aplūkotas telekomunikācijas nozares reklāmas (Lattelecom, LMT, BITE, Tele2…), kam seko ēdienu un dzērienu reklāmas. Igaunijā visaktīvāk lietotāji klikšķina uz skaistumkopšanas nozares reklāmām, kamēr Lietuvā situācija ir līdzīga kā pie mums – nedaudz vairāk kā viens klikšķis uz 1000 telekomunikācijas nozares ekspozīcijām.
“gemiusAdMonitor” ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un tendencēm mobilajā reklāmā. Pētījums aptver 15 valstis Centrāleiropā un Austrumeiropā, tostarp apkopoti dati par Latviju, Igauniju, Lietuvu, Poliju, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Ungāriju, Moldovu un Turciju.
Foto: https://www.pexels.com/photo/man-wearing-blue-dress-shirt-while-painting-89860/