Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Paradokss – uzņēmums reklamē savu konkurentu. Iemesls – latviskais .LV domēns pieder sāncensim

Lai arī sava identitāte internetā ir nozīmīga kā ikvienam indivīdam, tā arī uzņēmumiem, mūsdienās nereti novērojamas situācijas, kad uzņēmumi izvēlas tikai tā saucamo tradicionālo .LV interneta domēnu, būtībā atļaujot konkurentiem savā rīcībā pārņemt tādu pašu, latvisko .LV domēnu. Domēnu centra pārstāvis Uldis Zālītis uzsver, ka tas ne tikai mulsina klientus, bet liek uzņēmumiem ciest reālus zaudējumus.

“Domēns ir uzņēmuma digitālās identitātes kodols – izvēloties viegli iegaumējamus domēna nosaukumus, tostarp latviskos, klienti var ātri pāriet uz konkrēto vietni, kas sniedz viņiem nepieciešamo informāciju. Var teikt, ka domēns – tā ir uzņēmuma spēcīgākā atpazīstamības zīme. Vienlaikus mūsdienās uzņēmumiem ir svarīgi aizsargāt sava zīmola identitāti, bet prakse rāda, ka ne vienmēr uzņēmumi šos riskus apzinās un laikus novērš,” norāda U. Zālītis.

Tā, piemēram, nesenākais gadījums, kas nonācis Latvijas Domēnu centra uzmanības lokā, ir saistīts ar tradicionālu .LV domēnu Flizes.lv, kur reklamējās Hansas Flīžu tirgus un latvisko domēnu Flīzes.lv, kas savukārt pieder Hasas Flīžu tirgus konkurentiem – Flīžu Market. Turklāt internetā pieejamajā reklāmā Flizes.lv mudina savus klientus apmeklēt Flīzes.lv, jo tieši tādu domēnu, uzņēmums norādījis reklāmā. Sanāk – ka uzņēmums reklamē savus konkurentus. Pašiem konkurentiem internetā nav reklāmas, taču savu labumu tas, protams, gūst.

Kā norāda U. Zalītis, uzņēmumi tomēr cenšas iegādāties abus .LV domēnus – gan tradicionālo, gan latvisko domēna vārdu, lai izvairītos no šādām un līdzīgām situācijām, kas mudina klientus būtībā izmantot konkurentu pakalpojumus. Ja nepieciešams, uzņēmumi pat ir gatavi pārpirkt latviskā domēna vārdu, kas, pēc eksperta sacītā, ir saprotams, jo neviens nevēlas neskaidru digitālo identitāti.

“Šobrīd ir radīti visi apstākļi, lai katrs uzņēmums varētu reģistrēt gan tradicionālo .LV domēnu, gan savu latvisko .LV domēnu, jo citādi var nākties saskarties ar šādām situācijām, kad būtībā ikviens uzņēmums var zaudēt daļu no potenciālajiem tīmekļa lapas apmeklētājiem, jo viņi vienkārši nezināšanas dēļ aizies pie jūsu konkurentiem,” skaidro U. Zālītis.

“Ikvienam ir jāapzinās, ka domēns – tā ir vienreizēja investīcija katram uzņēmumam, kā arī lielisks veids, kā celt savu konkurētspēju,” piebilst U. Zālītis.