Vairāki investori pauduši satraukumu par to, ka “Netflix” 2021. gada 4. ceturkšņa abonentu pieaugums neatbilda gaidītajam. Īpaši slikti “Netflix” pērn veicies Indijas tirgū, kur “Netflix” bija lielas izredzes sasniegt 100 miljonus abonentu, taču tas cieta neveiksmi.
“Lieliskas ziņas mums ir par visiem citiem lielajiem tirgiem, taču mūs sarūgtina tas, ka neesam bijuši tik veiksmīgi Indijā,” atzina “Netflix” izpilddirektors Rīds Heistings.
Vadības neapmierinātība par Indiju nav pārsteidzoša. Ir pagājuši seši gadi kopš “Netflix” darbības uzsākšanu Indijā, un straumēšanas pakalpojumam ir tikai 5,5 miljoni abonentu. Saskaņā ar trešo pušu aplēsēm, “Netflix” šajā tirgū ievērojami atpaliek no “Disney”.
Lielākais iemesls, kāpēc “Netflix” nav spējis piesaistīt daudz klientu Indijā, ir tā augstākās kvalitātes cenu noteikšanas stratēģija. Straumēšanas speciālistam ir visaugstākās cenas abonēšanas plāns Indijā, un tā ikmēneša abonements maksā vairāk nekā daudzu konkurentu gada abonementi. Turklāt, piemēram, “Disney” un “Amazon” piedāvā lielāku pievienoto vērtību nekā “Netflix”, kura lētākais abonēšanas plāns piedāvā saturu tikai standarta izšķirtspējā tikai vienā viedtālrunī vai planšetdatorā. Salīdzinājumam, “Disney+ Hotstar” premium plāns ļauj patērētājiem skatīties saturu līdz pat četrām ierīcēm, savukārt “Amazon Prime” ļauj vienlaikus straumēt saturu līdz trim ierīcēm.
Tas viss nozīmē, ka “Netflix” joprojām ir dārgāks risinājums Indijā, salīdzinot ar konkurentiem un tā augstākās cenas uzņēmumam ir radījušas nopietnas problēmas, kas varētu kavēt tā ilgtermiņa izaugsmi šajā tirgū.
Rezultātā nebūs pārsteidzoši redzēt, ja “Netflix” Indijā ieviesīs turpmākus cenu samazinājumus, lai tas nepalaistu garām tirgus milzīgo izaugsmi.
Vienlaikus – vai pati Indija ir bijusi pietiekami veiksmīga “Netflix”? Izņemot “Sacred Games”, kas izpelnījās zināmu starptautisku uzmanību un tika pārtraukts pēc divām sezonām 2019. gadā, “Netflix” Indijā ir pasūtījis desmitiem nosaukumu, filmu un TV šovu, no kuriem neviens nav reģistrēts starptautiski, nemaz nerunājot par šovu augstumu sasniegšanu, ja salīdzina ar ne angliski runājošajiem šoviem kā “Narcos” vai “Squid Game”.
Salīdzinot Indiju ar Dienvidkoreju, kur “Netflix” sāka darboties tajā pašā laikā, atšķirība ir acīmredzama – uzņēmums ne tikai ir pieredzējis milzīgus panākumus vietējā mērogā, bet arī radījis oriģinālus, piemēram, “Squid Game” un “Hellbound”, kas sasniedz fenomenālus panākumus.
Koreja var būt nedaudz negodīgs salīdzinājums, ņemot vērā valsts izklaides industrijas esošās ietekmes apmēru visā pasaulē, taču šie panākumi rāda, ka nevis “Netflix”, bet arī pašu Indijas uzņēmumu ambīcijas bijušas pieticīgas!