Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Minimālisms reklāmās

Kad kvalitāte pārspēj kvantitāti

Attīstoties tehnoloģijām, attīstās arī reklāmdevēju vēlme radīt arvien sarežģītākas un bezgaumīgākas reklāmas, tās pasniedzot visdažādākajos veidos. Reklāma sasniedz cilvēkus caur televīziju, internetu un mobilajiem telefoniem. Skaļums un sarežģītība gan vairs neatstāj uz klientu tādu iespaidu kā agrāk, radot nopietnu problēmu uzņēmējiem, kas cīnās par tirgus daļu. Minimālisms reklāmās piedāvā vienu iespējamu atbildi uz šo problēmu.

Minimālisma pirmsākumi meklējami 1960. gada arhitektūrā un mākslā. Minimālisma mākslinieki centās novirzīties no mākslinieciskās autorības sajūtas un, tā vietā, koncentrējās uz ģeometriskām formām, līnijām un attiecībām starp mākslu un telpu. Minimālisma mākslas mērķis bija vienkārši izteikt sarežģītu ideju un sazināties caur simboliem vai metaforām. Lai gan kustība beidzās sešdesmito gadu vidū, minimālisma uzsvars turpina īstenot vienkāršību citās radošajās jomās, tostarp reklāmā.

Viena skaņa notver uzmanību. Skaņu sajaukums to novērš un neļauj uztvert jēgu. Vizuālā uztvere darbojas diezgan līdzīgi – mēģiniet telpā salikt daudz vizuālos elementus un jūs iegūsiet tikai vizuālo troksni, ko vēlēsities ignorēt, nevis atšķetināt. Minimālisma reklāmu mērķis ir izsvītrot praktiski visu vizuālo troksni, kas parādās daudzās reklāmās, un koncentrēties uz kādu konkrētu vienu vizuālo vēstījumu. Minimālisma reklāmu plašākais īstenotājs ir tehnoloģiju gigants “Apple”, kas visu savu zīmolu un mārketinga pieeju ir veidojis minimālisma noskaņās – sākot ar logo dizainu un beidzot ar izkārtojumu mazumtirdzniecības veikalos. Minimālisma tehniku reklāmās piekopj arī tādi pazīstami zīmoli kā “Starbucks”, “Volkswagen”, “Nike” un “Coca-Cola”.

Minimālisma reklāmas spēj atstāt ļoti spēcīgu iespaidu, jo iekaro mūsu uzmanību. Sauklis “mazāk ir vairāk” ir izcili attiecināms uz minimālisma reklāmām – vienkāršība un nepiesātināmība ļauj reklāmdevējiem manipulēt ar cilvēkiem, piesaistot skatītāju acis uz galveno attēlu vai ziņu. Ja skatītājs košā un daudzveidīgākā reklāmā savu uzmanību tērē cenšoties uztvert katru elementu, skatoties uz minimālisma reklāmu viņš pavada visu laiku koncentrējoties uz vienu ziņu, kas lielākoties ir logo un kāds īss teksts. Tas ir pāris vārdu izmantojums, apvienojumā ar vienu vai diviem attēliem, izveidojot ātru, bet emocionālu saikni ar reklāmas skatītāju. Šis papildus koncentrēšanās laiks apvienojumā ar pārsteigumu par vienkāršību var vēlāk labi atsaukties uz zīmolu.

Efektīvas minimālisma reklāmas kampaņas paveic vairākus mērķus, tostarp vienkāršo izvēli. Patērētāji vienkārši vēlas zināt, kurš produkts ir vislabākais, lētākais vai kā savādāk nepieciešamākais. Minimālisma reklāmas tiecas savu produktu reklamēt kā īsto, ko patērētājs meklē, ar vienkārša vēstījuma palīdzību pierādot, ka viņa meklējumi ir beigušies.

Tāpat šādas reklāmas izveido uzticību. Viens no efektīvākajiem veidiem ir nesarežģīt pārdošanu, bet gan nodrošināt pirkumu “bez saistībām”. Vienkāršas reklāmas kampaņas nodrošina saprotamu reklāmu, kura nav pārpildīta ar uzņēmuma slavēšanu un solījumiem, un pierāda sevi kā uzticamu uzņēmumu.

Tomēr nedrīkst aizmirst, ka minimālisms reklāmās nav risinājums visiem uzņēmumiem. Ir svarīgi saprast, vai pašreizējais uzņēmuma zīmols un moto varētu atbilst minimālisma dizainam. Tomēr, samazinot reklāmās elementus, koncentrējoties tikai uz vienu, galveno vēstījumu, var uzlabot cilvēku reakciju un likt atcerēties par reklāmu.

Savā būtībā, minimālisma reklāmas novērš jucekli un ļauj spīdēt jūsu zīmola sirdij. Lai kādu mediju jūs izvēlētos, klienti novērtēs jūsu patieso un kodolīgo vēstījumu un apbalvos jūs ar savu laiku un uzmanību.

Foto: Francis Mariani/https://www.flickr.com/photos/designwallah//https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/