Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Melnā piektdiena ir klāt! Kā izcelties konkurentu vidū?

Šobrīd grūti uz katra stūra nepamanīt Melnās piektdienas akcijas – atlaižu kuponi, bezmaksas piegāde vai izpārdošana, – šis ir īstais brīdis, kad vilināt patērētājus laicīgi iepirkties pirms Ziemassvētkiem. Ņemot vērā apjomīgo piedāvājumu, uzņēmumiem neapšaubāmi šajā laikā ir svarīgi izcelties! Kā to izdarīt?

Izmantojiet sociālo mediju priekšrocības

Cilvēku skaits, kas patlaban izmanto “Instagram”, lai atrastu Melnās piektdienas piedāvājumus, ir krietni pieaudzis. Sociālo mediju platformas ļauj iesaistīties un mijiedarboties ar klientiem reāllaikā. Tāpēc šis ir īstais brīdis, kad brīdināt savus klientus par izpārdošanu un lieliskām “pērlēm”, ko tie var atrast tieši jūsu veikalā.

Šajā periodā nepārtraukta klātbūtne sociālajos medijos ir obligāta, jo jūsu patērētāji bieži uzdos jautājumus un gaidīs ātras atbildes. Centieties, cik vien iespējams, atbildēt uz visiem viņu jautājumiem vēstulēs vai komentāru sadaļās.

Sāciet savas aktivitātes laicīgi

Šis padoms tieši šobrīd, iespējams, nāks par vēlu, taču noteikti noderēs nākotnē. Proti, Melnās piektdienas mārketingu jāsāk pēc iespējas ātrāk, neveltot visu uzmanību tikai Melnās piektdienas dienai vai nedēļai. Labāk iepazīstiniet savus patērētājus ar piedāvājumiem pakāpeniski, iespējams, pat izveidojot īpašu Melnās piektdienas preču katalogu.

Paplašiniet savu klientu e-pasta sarakstu

Mērķtiecīgas Melnās piektdienas reklāmas ar aicinājumu pierakstīties jaunumiem apmaiņa pret bezmaksas piegādi vai 10% atlaidi palīdzēs jūsu uzņēmumam izveidot e-pasta sarakstu, kas noderēs šajā un arī turpmāko akciju laikā.

Izveidotais e-pasta saraksts noderēs, izglītojot savus potenciālos klientus par savu zīmolu un informējot viņus par kampaņas laikā piedāvātajām atlaidēm. Tas palīdzēs izveidot attiecības ar klientiem un parūpēties, ka abas puses saņem gaidīto.

Sadarbojieties ar citiem zīmoliem

Dalīties ar klientiem ar citiem zīmoliem, kas nav jūsu tiešie konkurenti, nenodara nekādu kaitējumu. Daži zīmoli piedāvā arī unikālu partnerības iespēju. Piemēram, viena iespēja ir izveidot kopzīmola produktus, kurus jūs abi varat reklamēt saviem klientiem.

Piedāvājiet dāvanu kartes

Ja jūs saviem klientiem vēl nepiedāvājat dāvanu kartes, jums tas jādara. Dāvanu kartes ir fantastisks produkts, ko pievienot saviem veikaliem un reklamēt svētku laikā. Dāvanu kartes pircējiem ir viegli iegādāties savai ģimenei un draugiem, it īpaši, ja viņi nezina, kuru produktu kādam iegādāties.

Piešķiriet saviem klientiem bezmaksas dāvanu par pirkumu

Ikvienam patīk saņemt bezmaksas dāvanas pat tad, ja tas ir tikai kāds jauks nieciņš. Bezmaksas dāvana var tikt pasniegta ar katru pirkumu, vai arī tā var būt saistīta ar minimāliem izdevumiem.

Atrodiet to, kas jūs atšķir no konkurentiem un izmantojiet to, lai izceltos un piesaistītu klientu uzmanību. Jo atcerēties – nav divi vienādi zīmoli! Svētku sezona ir labākais laiks, lai gūtu labumu no jaunu patērētāju iegūšanas un Melnā piektdiena ir lielisks brīdis, kad tos piesaistīt!

Vienlaikus Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) patērētājiem šajā laikā iesaka uzmanīgi iepazīties ne tikai ar sniegto informāciju, bet arī iepirkties pārdomāti un droši:

Pirms iepirkšanās:

  • Savlaicīgi izveido tiešām nepieciešamo iepirkumu/lietu sarakstu! Tev būs jāmaksā par preces atpakaļ nosūtīšanu atteikuma tiesību gadījumā (ļoti reti pārdevēji piedāvā bezmaksas atgriešanu), lieki tiks noslogoti tirgotāji un piegādātāji, kā arī, neapdomīgi rīkojoties, vari zaudēt naudu.
  • Salīdzini cenas un informāciju par preci vairākos avotos, lai iegūtu pilnīgāku priekšstatu par vēlamo preci un cenu amplitūdu!
  • Rūpīgi izvērtē piedāvājumus sociālajos tīklos un interneta vietnēs, it īpaši, ja cenai ir noteikta liela atlaide vai arī cena ir nesamērīgi maza.
  • Pirms iepirkšanās interneta platformās, uzzini pēc iespējas vairāk par pārdevēju! Platforma ir kā tirdzniecības centrs tiešsaistē, kur preces pārdod dažādi komersanti, arī ārvalstu, tāpēc esi uzmanīgs!
    Īpaši kritiski izvērtē reklāmas sociālajos tīklos un e-pastā par iespēju ierobežotā laika periodā iegādāties preci kādā interneta vietnē, piedāvājot dažādus labumus – lielas atlaides, dāvanas vai citus bonusus (var tikt noslēgts abonēšanas/ilgtermiņa līgums, dāvanas nav iespējams saņemt, jo, piemēram, akcija neattiecas uz konkrēto/ Baltijas reģionu, to šobrīd to vēl tehniski nevar nodrošināt utt., krāpnieki preci vispār nepiegādās).
  • Netici piedāvājumiem sociālajos tīklos un par zīmolu preču tirdzniecību par zemām cenām! Ražotāji zīmolu preces netirgo sociālajos tīklos, un tās nemēdz būt lētas.
  • Pajautā radiem un draugiem atsauksmes par viņu iecienītākajiem internetveikaliem/tirgotājiem, zīmoliem un ražotājiem!
  • Iepazīsties arī ar citām atsauksmēm – pārliecinies, ka komersants nav iekļauts PTAC aizdomīgo vietņu sarakstā vai Melnajā sarakstā vai kā citādi guvis negatīvus reitingus!
  • Izveido atsevišķu norēķinu kontu tikai pirkumiem dažādās interneta vietnēs (īpaši ārvalstu) un pārskaiti tajā nepieciešamo summu! Par šāda konta izveides iespējām jautā savam maksājumu pakalpojuma sniedzējam, tā pasargāsi pamatkontā esošos līdzekļus no krāpnieku darbībām.

Izvēloties preci:

  • Izdari pārdomātu, izsvērtu un tikai uz informāciju balstītu izvēli!
  • Novērtē interneta vietnes noformējumu un drošības simbolus (http:// vai atslēdziņas simbols)!
  • Rēķinies ar to, ka uz darījumiem starp divām fiziskām personām neattiecas patērētāja tiesības – ne 14 dienu atteikuma tiesības, ne strīdu risināšana par preces nepiegādi vai tās neatbilstības novēršanu divu gadu laikā.
  • Pievērs īpašu uzmanību informācijai par pārdevēju – uzņēmuma nosaukumam, adresei un citiem saziņas līdzekļiem (Lursoft.lv var pārbaudīt arī informāciju par Latvijā reģistrēta uzņēmuma maksātnespēju vai saimnieciskās darbības apturēšanu).
  • Uzmanīgi izlasi preces aprakstu – nepaļaujies tikai uz fotogrāfijas vai reklāmas radīto pirmo iespaidu!
  • Izmēru atbilstību noskaidro ne tikai apģērbiem!
  • Pievērs uzmanību elektropreču energomarķējumā iekļautajai informācijai, lai ietaupītu ilgtermiņā.
  • Izvērtē, cik reāli ir solītie preču piegādes termiņi un šaubu gadījumā noteikti sazinies ar pārdevēju!
  • Izpēti preču piegādes veidus un to izmaksas (tai skaitā nodokļus) un izvēlies sev izdevīgāko!
  • Pārliecinies par atteikuma tiesību izmantošanas iespējām Tavai izvēlētajai precei!

Komplektējot pirkumu grozu un veicot pasūtījumu:

  • Esi vērīgs, seko līdzi informācijai displejā, īpaši sākotnēji norādītās cenas vai piegādes termiņa izmaiņām (piemēram, atkarībā no preču pieejamības noliktavā) vai citām papildu maksām (piemēram, atkarībā no piegādes valsts vai izvēlētā maksājuma veida)!
  • Izmanto tikai drošus preču apmaksas veidus, piemēram, maksā ar norēķinu karti vai kredītkarti, tad Tev ir iespēja izmantot naudas atgūšanas procedūru no maksājuma kartes izdevējiestādes (bankas).
  • Izvēlies pēcapmaksu, ja pārdevējs nav labi zināms.
  • Saglabā veiktā pasūtījuma informāciju ekrānšāviņos vai fotogrāfijās!

Tomēr atceries:

  • Informācija par pārdevēju noderēs neskaidrību un strīda gadījumā.
  • Pasūtījumu apstrāde un piegāde prasa laiku – jo tuvāk nāks svētki, jo ilgākas būs preču piegādes.
  • Pārdomāta iepirkšanās ļaus muļķīgi neiztērēt naudu un sagādās priecīgu saviļņojumu, saņemot gaidīto pasūtījumu.