Pēdējo mēnešu laikā pāreja uz tiešsaistes mazumtirdzniecību ir sasniegusi ievērojamu tempu. Lai arī šobrīd Latvijā vienai sabiedrības daļai ir atvērti veikali, iepirkšanās internetā joprojām ir ievērojami augstāka kā iepriekš. Vienlaikus uzņēmējiem jāņem vērā, ka atrašanās tiešsaistē negarantē pārdošanas rezultātus un tai nepieciešama unikāla stratēģija.
Pandēmija visā pasaulē ir parādījusi, ka efektīva tiešsaistes klientu pieredzes stratēģija ir būtiska ilgtermiņa mazumtirdzniecības panākumiem. Daudziem daudzkanālu tiešsaistes zīmoliem tā ir bijusi galvenā izdzīvošanas metode, jo īpaši pandēmijas laikā.
Vairums patērētāju uzskata, ka labas klientu apkalpošanas pieredzei ir galvenā ietekme uz viņu zīmola lojalitāti. Uzņēmumi ar taktiku, tehnoloģijām un dažādiem tiešsaistes rīkiem, lai apmierinātu šīs pieaugošās cerības tiešsaistē, ir spējuši ātri pielāgoties, savukārt tie, kuriem tādu nav, nav īpaši attīstījušies.
Lai piesaistītu patērētāju uzmanību, daudzkanālu mārketinga speciālistiem tagad ir jāpārdomā sava klientu pieredze tiešsaistes vidē.
Liela tiešsaistes pārdošanas priekšrocība ir tā, ka uzņēmēji var vieglāk izprast savus klientus, sākot ar to, kā viņi pārvietojas jūsu vietnē, uz kādu mārketinga taktiku “pavelkas”, un kādus jūsu produktus iesaka saviem draugiem.
Datu trūkums nekad nav bijis mazumtirdzniecības nozares problēma. Tomēr zināt, ko ar to darīt, ir cits stāsts. Vērtīgi dati bieži tiek atstāti novārtā, lai gan apkopojot datus var noteikt tendences, labāk izprast savus klientus un pēc tam pieņemt stratēģiskus lēmumus gan attiecībā uz mārketinga aktivitātēm, gan attiecībā uz plašāku biznesu.
Spēlēšanās ar jaunākajām tehnoloģijām bija “vecās” mazumtirdzniecības pasaules galvenās stratēģijas. Digitālās pieredzes stratēģijas centrā ir jābūt personalizēšanai. Jūs, iespējams, nevarēsiet fiziski sarunāties ar saviem klientiem vai satikties ar klientiem, taču jums vajadzētu būt iespējai pielāgot saturu konkrētiem klientu segmentiem.
Vēl viens svarīgs apsvērums ir pārlūkošanas jēdziens, kas ir galvenā priekšrocība iepirkšanās veikalā un galvenais pirkumu reklāmguvumu virzītājspēks. Lai atjaunotu šo dabisko atklājuma sajūtu, mazumtirgotājiem ir jāievieš tehnoloģija, kas iesaka līdzīgus produktus vai preces, ko citi līdzīgi domājoši patērētāji ir devušies iegādāties. Palīdzot pircējiem organiski atklāt jaunus produktus, zīmoli var ievērojami palielināt gan impulsa, gan augstākas cenas preču pārdošanas apjomu.
Visbeidzot, galvenais ir būt klāt, lai palīdzētu. Klientiem vienmēr būs jautājumi un zīmoliem ir svarīgi ātri un efektīvi atbildēt uz tiem. Tērzēšanas roboti un tiešsaistes tērzēšana ļauj pārlūkprogrammām ātri saņemt atbildes, vienlaikus uzlabojot klientu pieredzi. Tas ir svarīgs faktors, ja ņem vērā, ka 93% cilvēku, visticamāk, atkārtoti iepirksies no zīmoliem ar izcilu klientu apkalpošanu.
Paredzams, ka nākamie seši mēneši mazumtirgotājiem radīs vēl lielāku nenoteiktību. Taču, koncentrējoties uz to, lai klientiem sniegtu pieredzi, ar kuru ir vērts dalīties, un veidiem, kā viņi ar to var dalīties, viņi var droši orientēties uz priekšu un likt pamatus gaišākai nākotnei.