Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Krīzes apstākļos izaicinājums būs izveidot efektīvu Ziemassvētku reklāmu

Pēdējo gadu laikā esam saskārušies ar dažādiem izaicinājumiem, tai skaitā inflācijas kāpumu un ekonomiskām problēmām, kas mudinājušas uzņēmējus pārdomāt savu darbību. Strauji gan tuvojas Ziemassvētki, kas, kā ierasts, asociējas ne tikai ar labestību un sirds siltumu, bet arī izšķērdību un dāvanām. Vēlmi tērēt gan varētu apturēt pieaugošās preču/pakalpojumu cenas.

Kaut arī gandrīz trešdaļa Latvijas iedzīvotāju šā gada Ziemassvētku dāvanu iegādei plāno tērēt tik pat cik pērn, visbiežāk paredzot budžetu no 50 līdz 200 eiro, samērā liels skaits iedzīvotāju pašreiz vēl nav pieņēmuši lēmumu par to, cik naudas tērēs Ziemassvētku dāvanām. Kā liecina “Venipak” aptauja, ievērojami lielāks skaits Latvijas iedzīvotāju plāno tērēt līdz 50 eiro, paužot to 24% gadījumu.

Patērētāju tēriņu plāni šajos Ziemassvētkos neapšaubāmi varētu ietekmēt arī uzņēmumus, kuriem svētki ir ienesīgākais laiks. Patērētāji ieceres samazināt izdevumus ietekmēs arī zīmolu pārdošanas apjomus un ieņēmumus. Patērētāji, visticamāk, atliks arī lielākus pirkumus, piemēram, ceļojumus, ņemot vērā inflācijas prognozes.

Jau tagad cilvēki izvēlas lētākus zīmolus, samazinot izdevumus par nebūtiskām precēm un atliekot lielākus pirkumus. Ņemot vēra, ka pieaug arī uzņēmējdarbības izmaksas un energoresursu krīze smagi ietekmē ikvienu ražotāju, paredzams, ka cenu samazinājumi un mārketinga veicināšanas pasākumi zīmoliem izmaksās vēl dārgāk.

Mārketinga eksperti gan uzsver – lielāku pirkumu gadījumā patērētājiem regulāri jāatgādina par viņu iespējām, un šeit patiešām ir svarīgi saglabāt reklāmas ilgtermiņa zīmola veidošanas efektus. Šajā laikā Ziemassvētku reklāmās svarīga būšot pārliecība, kompetence un līdzjūtība.

Krīzes laikā cilvēki meklē komfortu un mierinājumu, līdz ar to arī zīmolu vēstījumiem reklāmās ir jābūt pēc iespējas vienkāršākiem.