Mārketinga stratēģijas pamatā ir vienreizēja formula katram uzņēmumam, kas vēlas atrast vietu tirgū un apsteigt savus konkurentus. Mārketings ietver ne tikai mārketinga komunikācijas un tirgus izpēti, bet arī stratēģisko mārketingu. Būtībā stratēģiskajam mārketingam vajadzētu būt pirmajam, jo balstoties uz to uzņēmumi pieņem svarīgus lēmumus attiecībā uz uzņēmuma turpmāko virzību un tā darbību tirgū. Var teikt, ka mārketinga stratēģija ir vērsta uz to, ko vēlaties sasniegt savā biznesā un mārketinga centienos.
Kā tiek izstrādāta mārketinga stratēģija un ko tā ietver?
Mārketinga stratēģija tiek izveidota pirms biznesa uzsākšanas. Jūs nevarat efektīvi tirgot savus pakalpojumus, nesaprotot, kā tas iekļaujas tirgū, jūsu konkurencē, kā jūs konkurēsiet un kas jums jāizdara, lai sasniegtu nospraustos finanšu mērķus.
Pēc tam mārketinga stratēģijas veidošanā apkopotā informācija tiek izmantota, lai izveidotu mārketinga plānu un uzsāktu uzņēmējdarbību.
Kā izveidot mārketinga stratēģiju?
Pirms ķeraties pie mārketinga stratēģijas, jums jāzina, kā jūsu produkts vai pakalpojums dod labumu citiem un ar ko tas ir unikāls citiem tirgus uzņēmumiem. Turklāt jums jāveic tirgus izpēte, lai izprastu savu konkurentus, mērķa tirgu un citus faktorus, kas ietekmēs jūsu spēju sasniegt un piesaistīt cilvēkus savam biznesam.
Mārketinga stratēģijā ietilpst 5 mārketinga kombinācijas
Produkts
Ko jūs pārdodat? Kādas ir jūsu produkta fiziskās īpašības vai jūsu pakalpojuma unikalitāte? Ar ko jūsu piedāvātais pakalpojums atšķiras no konkurentiem un kādas priekšrocības tas sniedz jūsu klientam?
Cena
Cik maksās jūsu produkta vai pakalpojuma iegūšana? Kādas būs cenas atšķirības no konkurentiem? Kāda būs jūsu peļņas norma, pārdodot šo produktu par konkrēto cenu?
Vieta
Kur jūsu produktus un pakalpojumus būs iespējams iegādāties? Piemēram, kāda būs jūsu interneta mārketinga stratēģija? Kāda būs jūsu pārdošanas stratēģija? Kā notiks darījums, kādas ir preces vai pakalpojuma saņemšanas izmaksas patērētājam un kāda būs jūsu atgriešanas politika?
Veicināšana
Kā jūs informēsiet tirgu par jūsu produktu vai pakalpojumiem? Kā jūs viņiem pastāstiet par jūsu piedāvātajām funkcijām un priekšrocībām, lai viņus pamudinātu pārbaudīt jūsu piedāvāto? Kādu mārketinga taktiku jūs izmantosiet un kādi, jūsuprāt, būs katras metodes rezultāti?
Cilvēki
Tā ir nesen pievienota mārketinga kombinācija, un tas ir svarīgi, ja citi cilvēki ir iesaistīti, lai palīdzētu jums izveidot vai piegādāt savu produktu vai pakalpojumu. Kas ir šie cilvēki (t.i., pārdošanas cilvēki, virtuālie asistenti) un ko viņi dara (t.i., pārdošanas zvani, klientu apkalpošana)? Kāds ir viņu apmācības līmenis vai pieredze palīdzības sniegšanā jūsu biznesam?
Rakstot savu stratēģiju, esiet konkrēts, izmantojot detalizētas darbības, attēlus un budžeta prognozes. Paturiet prātā sava zīmola vērtības, lai jūsu mārketinga stratēģija atbilstu tam, ko vēlaties, lai klients piedzīvo, veicot darījumus ar jums. Izstrādājot, novērtējot vai mainot mārketinga plānu, noteikti atsaucieties uz savu mārketinga stratēģiju.
Tāpat kā biznesa plāns, arī mārketinga stratēģija var kādā brīdī mainīties, lai uzlabotu jūsu rezultātus. Kad jūsu bizness ir sācis darboties, jums laiku pa laikam jāizvērtē un jāpielāgo mārketinga stratēģija, lai ņemtu vērā mainīgos tirgus apstākļus, pieprasījuma izmaiņas un citus faktorus, kas ietekmē jūsu pārdošanas apjomus.