SEO (Search Engine Optimization) ir neatņemama mārketinga sastāvdaļa uzņēmumos visā pasaulē. SEO mērķis ir palīdzēt mājaslapai vai ziņai ierindoties maksimāli augstu, balstoties uz konkrētiem atslēgas vārdiem Google un citos meklētājos. Viena gan no lielākajām SEO kļūdām, ko uzņēmumi pieļauj, ir pašā SEO satura stratēģijā.
Nereti vien tik daudz laika un uzmanības tiek veltīts atslēgvārdiem, lapu nosaukumiem, shēmām, iekšējām saitēm, virsrakstu tagiem, ka pats saturs paliek otrajā plānā. Tas nenozīmē, ka meklētājprogrammu optimizācijas tehniskie aspekti ir nenozīmīgi, bet saturs vienmēr būs veiksmīgas SEO satura stratēģijas katalizators.
Faktiski tikai viens saistošs saturs, ko nodrošina tehniski pamatota vietne, var viegli palīdzēt uzlabot uzņēmuma vietu meklēšanas vienumos, tāpēc satura rakstīšanas nozīmi SEO nekad nevajadzētu novērtēt par zemu.
Faktori, kas saistīti ar SEO algoritmiem, vienmēr mainās, taču nemainīgs faktors vienmēr ir augstas kvalitātes saturs.
Saturam ir jāizglīto apmeklētāji, jāveicina iesaistīšanās un jāatšķir uzņēmums no citiem zīmoliem tirgū, pretējā gadījumā ir grūti piespiest patērētājus pārvērsties par faktiskajiem klientiem.
Īsāk sakot – tehniskais SEO ir pamats, kas ļauj vietnes saturam dabiski ierindoties meklēšanas rezultātos, bet atbilstošs saturs mudina cilvēkus noklikšķināt uz saites un tajā uzkavēties, savukārt augstas kvalitātes saturs liek cilvēkiem rīkoties — neatkarīgi no tā, vai tā ir jaunumu abonēšana vai produktu iegāde.
Kā uzrakstīt efektīvu SEO saturu?
Mācīšanās, kā rakstīt efektīvu SEO saturu, bieži sākas vispirms atbrīvojoties no SEO domāšanas veida. Proti, jūs vēlaties pārtraukt domāt tikai par atslēgvārdiem un lapu nosaukumiem un tā vietā vairāk koncentrēties uz pareiza satura izveidi īstajai auditorijai. Tas viss ir saistīts ar vērtīgas informācijas sniegšanu laikā, kad patērētājiem tā ir visvairāk nepieciešama, — nevis satura rakstīšanu tikai meklētājprogrammu robotiem.
Šis ceļš ne tikai palīdz izvairīties no lielākajām SEO kļūdām, ko uzņēmumi bieži pieļauj, bet tas var arī piesaistīt cilvēkus jūsu vietnei un uzlabot šos reklāmguvumu līmeņus. Paturot to prātā, šeit ir tikai dažas lietas, kas jāņem vērā, apkopojot kvalitatīvu saturu un SEO paraugprakses vietnēm, emuāra ziņām un citiem mārketinga materiāliem.
Iedomājieties sevi klienta vietā
Produkti un pakalpojumi ir paredzēti, lai sniegtu risinājumus patērētāju problēmām, un ir svarīgi to paturēt prātā, izstrādājot satura idejas. Ja jūs būtu savas mērķauditorijas loceklis, kāds ir lielākais izaicinājums, ar kuru jūs saskaraties? Padomājiet par šiem sāpju punktiem un runājiet par tiem ar savu saturu.
Ņemiet vērā arī konkurentus
Dažkārt problēmas SEO satura stratēģijas labojumus var atrast konkurentu saturā. Ne tāpēc, ka vēlaties vārdu pa vārdam kopēt konkurenta pieeju, taču tas noteikti var sniegt jums idejas par to, kāda veida saturs jūsu auditorijai ir piemērots. Tas var arī palīdzēt informēt par laiku, kanālu izvēli un daudz ko citu.
Izprotiet savu nišu tirgū
Pat ja atrodaties salīdzinoši piesātinātā tirgū, kaut kas no jūsu zīmola būs unikāls. Padomājiet par to, kas jūs, jūsu produkts vai pakalpojumi atšķiras no citiem jūsu nozares dalībniekiem – vai tā ir klientu apkalpošana? Vai tā ir produkta iezīme? Vai tā ir lietotāja pieredze? Izmantojiet šo informāciju un atbildiet uz jautājumiem savā saturā, lai pārrunātu šo jautājumu. Ko jūs sniedzat klientiem, ko neviens cits nevar?
Izpētīt tēmas pilnībā
Lai gan tēmu izpēte varētu šķist pašsaprotama, daudziem uzņēmumiem neizdodas meklēt internetā, lai redzētu, kas jau ir pieejams. Bieži vien ātrākais veids, kā skatīt rezultātus, ir satura tēmas, kurām ir pienācīgs meklēšanas apjoms, bet zema konkurence. Tādi rīki kā Google atslēgvārdu plānotājs ir bezmaksas, viegli lietojami, un tie var palīdzēt identificēt šīs tēmas un meklēšanas vienumus.
Ja iespējams, izveidojiet satura kalendāru
Visbeidzot, efektīva SEO satura rakstīšanas atslēga bieži vien ir saistīta ar satura izveides saglabāšanu uzņēmumā. Galu galā jūs un jūsu komanda esat eksperti. Tā kā laiks un resursi var būt ierobežoti (un jo īpaši mazajiem uzņēmumiem), izveidojiet kalendāru, lai nodrošinātu vienmērīgu satura izveides ritmu. Klusēšana savā vietnē var negatīvi ietekmēt jūsu meklēšanas rezultātu un likt cilvēkiem aizdomāties, vai jūs vispār joprojām strādājat.
Ņemiet vērā, ka ilgtermiņā SEO var palīdzēt zīmoliem kļūt redzamiem un sasniegt savus klientus!