Kārlis Ozols, tirdzniecības centra internetā 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs, savā tiešsaistes uzstāšanās reizē 17. oktobrī biznesa konferencē “PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024” runāja par izaicinājumiem, ar kuriem saskaras e-komercija 2024. gadā. Viņš izskaidroja, kā stagnējošā tirgū ar pieaugošām izmaksām un konkurenci, kā arī piesardzīgu pircēju noskaņojumu, iespējams sasniegt būtisku pārdošanas apjomu pieaugumu.
“E-komercija 2024: pēdējo divu gadu tendences — pieaug izmaksas, samazinās pirktspēja, pieaug pircēju gaidas, nauda ir dārga, strauji mainīgi apstākļi, e-komercijas attiecība stagnē, pieaugusi konkurence,” norādīja Ozols. Viņš uzsvēra, ka šie faktori būtiski ietekmē uzņēmumu darbību un prasa jaunas pieejas, lai saglabātu konkurētspēju. Konferencē “PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024” viņš dalījās ar stratēģijām, kā pielāgoties šiem izaicinājumiem un atrast veidus, kā piesaistīt klientus nestabilos tirgus apstākļos.
“Ja pasaule ārpus tava uzņēmuma mainās ātrāk nekā tavā uzņēmumā notiek pārmaiņas — tad beigas ir tuvu. Latvijas uzņēmumiem ir ļoti jāpielāgojas, lai nepaliktu globālo milžu ēnā,” brīdināja Ozols. Viņš aicināja vietējos uzņēmumus būt elastīgiem un inovēt, lai spētu konkurēt ar starptautiskajiem spēlētājiem, kas arvien vairāk ienāk Latvijas tirgū. Viņa uzstāšanās laikā “PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024” ietvaros tika uzsvērta nepieciešamība aktīvi sekot līdzi globālajām tendencēm un ātri reaģēt uz izmaiņām.
“Nav jābūt spēcīgākajam, lai biznesā izdzīvotu, bet ir ļoti svarīgi būt tam, kurš ir vislabāk adaptējies pārmaiņām,” teica Ozols. Viņš uzsvēra, ka uzņēmumu spēja ātri pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem un klientu vajadzībām ir izšķiroša to ilgtermiņa panākumiem. Konferencē “PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024” viņš dalījās ar konkrētiem padomiem, kā izmantot tehnoloģijas, datu analīzi un klientu pieredzes uzlabošanu, lai palielinātu pārdošanas apjomus pat stagnējošā tirgū.
Lekcijas laikā Ozols arī norādīja uz biežākajām kļūdām, ko pieļauj e-komercijas uzņēmumi, piemēram, nepietiekama tirgus izpēte vai nespēja pielāgot mārketinga stratēģijas mainīgajiem apstākļiem. Viņš aicināja uzņēmumus būt proaktīviem un izmantot inovācijas, lai radītu pievienoto vērtību saviem klientiem.
Noslēgumā Kārlis Ozols atgādināja, ka, lai gan tirgus apstākļi var būt izaicinoši, ar pareizu pieeju un pielāgošanos iespējams ne tikai saglabāt, bet arī būtiski palielināt pārdošanas apjomus. Viņa prezentācija biznesa konferencē “PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024” sniedza vērtīgus ieskatus un stratēģijas, kas palīdzēs uzņēmumiem veiksmīgi navigēt cauri nākotnes izaicinājumiem e-komercijas jomā.