Skaistumkopšanas zīmols “L’Oreal” ir viens no pēdējiem zīmoliem, kas sācis eksperimentēt ar televīzijas seriāla veidošanu, taču vai tas var pārliecināt komerciālās raidorganizācijas un straumēšanas platformas to pārraidīt?
“L’Oreal” ir izveidojis pats savu TV šovu, cerot, ka drīzumā to pārraidīs tādi populāri straumēšanas avoti kā “Netflix” vai “Amazon”. Arī “Pepsi” un “Nike” pēdējos mēnešos ir izpētījuši savu ražošanas uzņēmumu potenciālu. Ambiciozie tirgotāji jau iepriekš ir mēģinājuši veikt līdzīgus eksperimentus, taču eksperti saka, ka cīņa par oriģinālo saturu starp straumēšanas pakalpojumu sniedzējiem beidzot varētu nozīmēt, ka zīmoliem ir iespēja iespraukties izklaides industrijā.
“L’Oreal” profesionālo produktu nodaļas radītā septiņu sēriju seriāls ar nosaukumu “Run Le Hair Show” galvenokārt ir tendēta uz frizieriem un stilistiem, lai gan skaistumkopšanas uzņēmums cer, ka tas būs tikpat pievilcīgs arī neprofesionāļiem, kuriem interesē matu kopšana. To vada modes žurnāliste Pegija Freija kopā ar dizaineri Čārliju le Mindu un slavenību frizieri Minu Kimu, kuri apspriedīs tendences, veiks intervijas ar nozares cilvēkiem un sniegs dažādu stila paņēmienu “meistarklases” katrā 45 minūšu sērijā.
Uzņēmumam “L’Oreal” eksperiments televīziju ražošanā iezīmē būtiskas izmaiņas mārketinga stratēģijā, kas līdz šim lielākoties bija vērsta uz tiešajiem produktu sakariem.
“Zīmola mērķis ir atbalstīt matu profesionāļus ar pareizajiem produktiem un pakalpojumiem, bet tajā pašā laikā palīdzēt viņiem spīdēt, piesaistot vairāk klientu uz viņu saloniem. [Tas ir] sarežģīts līdzsvars, ko TV reklāma neatrisinātu,” skaidro “Publicis Luxe” stratēgijas vadītāja Kristīne Milāna.
“Profesionāļi vēlas gūt iedvesmu, mācīties un būt pamanāmi, savukārt viņu potenciālie klienti arvien vairāk interesējas par nišas profesionāļu zināšanām un matu kultūru. Mēs sākām, iztēlojoties hibrīda satura formātu, ko veido profesionāļi profesionāļiem un kas patiktu arī ikvienam, kurš interesējas par matiem,” sacīja Milāna.
“L’Oreal” ir jau izpētījis ideju izveidot šovu īpaši straumēšanas platformai, piemēram, “Netflix” vai “Amazon”. Tas nav izslēdzis šādu mērķi sasniegt nākotnē, taču pirmo sezonu zīmols vēlējās palaist tā e-komercijas kanālā – seriāls būs pieejams vietnē “YouTube”, savukārt “L’Oreal” pārraidīs arī īsākus segmentus tieši sociālajās platformās, piemēram, Instagram un Facebook.
Vietējie tirgi – galvenokārt Francija, Ķīna, Spānija, Portugāle un Tuvie Austrumi – arī ieguldīs plašsaziņas līdzekļos, lai reklamētu šovu sociālajos tīklos.
“Formāts var attīstīties un var parādīties jauni segmenti. Tas nav akmenī iecirsts. Mēs apskatīsim arī uzņēmējdarbības rādītājus, piemēram, ģenerēto tiešo potenciālo pirkumu skaitu un e-komercijas reklāmguvumus,” turpināja Milana.
“L’Oreal” nav vienīgais, kas domā, ka tas var būt izklaides radītājs masām. “Pepsi” jau kādu laiku ir veidojis ceļu kā nopietna ražošanas kompānija, taču 2016. gadā tā izveidoja iekšēju nodaļu ar nosaukumu “Radītāju līga”, lai izstrādātu TV līdzīgu saturu, ticot, ka tas kļūs par vairāku miljonu dolāru ieņēmumus gūstošu uzņēmumu. Jaunākais iznākums ir jauns realitātes iepazīšanās šovs sadarbībā ar ViacomCBS.
Tā nav nejaušība, ka tik daudzi zīmoli iegulda nopietnus reklāmu budžetus, lai sniegtu nepārprotami nereklāmu saturu. Ar TV reklāmām kļūst arvien grūtāk sasniegt cilvēkus, jo straumēšana bez reklāmām ir kļuvusi no novitātes par to, ko gaida TV auditorija.
Vēlme kļūt par autentisku, radošu integrāciju jau populārām pārraidēm zīmoliem kļūst tikpat dārga vai dārgāka nekā tikai pašiem finansēt oriģinālu šovu, lai sazinātos ar skatītāju atbilstoši saviem noteikumiem. To bieži salīdzina ar īri vai īpašumtiesībām. Kāpēc īrēt svešas telpas, kur jums ir maza kontrole, ja varat ieguldīt īpaši pielāgotā saturā savai auditorijai un iegūt savu vietu kultūrā?
Vienlaikus jāatzīmē, ka starp visām šīm jaunajām straumēšanas platformām pastāv milzīga konkurence, kuru panākumi dzīvo un mirst reizē ar izsmalcinātu saturu.