Tā dēvētā “Melnā piektdiena” ir laiks, kad cilvēki neprātīgi meklē zemākās cenas un kaujas savā starpā par pēdējo lielizmēra TV.
Vai jūs iekļāvāt sava uzņēmuma stratēģijā „Melno piektdienu”? Ja nē, izdariet to nākamajā gadā!
Melnā piektdiena tiek atzīmēta kā lielākā gada iepirkšanās diena, jo tā ir pirmā piektdiena pēc Pateicības dienas un ar to tiek atzīmēts sākums Ziemassvētku iepirkšanās neprātam.
Neskatoties uz to, ka tas ir Amerikas iepirkšanās festivāls, arī Latvijā un citviet pasaulē uz šo laiku būtiski palielina produktu ražošanu.
Bet, kur ir „āķis” tam, lai “Melnā piektdiena” tiešām strādātu?
Sākotnēji šo dienu atzīmēja populārais iepirkšanās tīkls „Amazon”, kuru tirdzniecības pārstāvji norādīja kā kāpj bilance no negatīvās (sarkanās) uz pozitīvo (melno). Galvenie akcenti šajā gada laikā ir Helovīns un Ziemassvētki, tāpēc tā bija lieliska iespēja cilvēkiem apmeklēt tirdzniecības centrus starp šiem svētkiem . Kas var būt vēl labāks iemesls kā atlaižu diena?
Bet vai lielākā sabiedrības daļa tam pievērš uzmanību? Nesen veiktā Butlina šova pētījuma rezultāti liecina, ka gandrīz puse no visiem Lielbritānijas pirkumiem tiek izdarīti tieši „Melnajā piektdienā”, tāpēc būtu pavisam muļķīgi šo kalendāro dienu ignorēt un tas vien pierāda, ka to nepieciešams iekļaut jūsu uzņēmuma mārketinga stratēģijā.
Pētījums arī liecina, ka tikai neliela daļa respondentu (11%) uzskata, ka viņu pirkumi „Melnajā piektdienā” ir naudas izšķiešana, bet 41% uzskata, ka šajā laikā iegādātās preces ir labi iztērēta nauda. Savukārt rezultāti rāda, ka tikai 2 no 5 cilvēkiem ikdienā izmanto šos priekšmetus, bet tāpat neapzināti gaida jau nākamo „Melno piektdienu”.
Pārsteidzoši, tomēr pētījumi liecina, ka vīrieši pirms Ziemassvētkiem iztērē vairāk nekā sievietes. Secināts, ka vidēji vīrieši iztērē ap 363 eiro, savukārt sievietes vien 290 eiro. Tātad, ja jūs šajā gada posmā savu mārketinga stratēģiju vērstu uz vīriešiem, tas jums dotu daudz priekšrocību.
Tātad „Melnā piektdiena” ir ne tikai viena diena, bet diena, kurā ieguldīt un saņemt atpakaļ ar uzviju. Tas var palielināt jūsu uzņēmuma tēlu veidos, kādi jums nekad nav šķituši reāli, turklāt nepārspīlējot ar reklāmas aktivitātēm.
2017.gads tuvojas noslēgumam un ir jāapzinās iespējas, ko esat palaiduši garām, lai nākošgad tās varēt iekļaut sava uzņēmuma stratēģijā un domāt „ārpus rāmjiem”.