COVID-19 dēļ vairums uzņēmumu ir sākuši strādāt attālināti – arī situācijai uzlabojoties, uzņēmumi ir saglabājuši šādu iespēju daudziem darbiniekiem. Var teikt, ka attālinātais darbs ir jaunā realitāte, kā rezultātā palielinājusies arī mākoņkrātuves nozīme un ar to saistītie drošības riski.
Lielai daļai uzņēmumu ilgstošs attālinātais darbs var nozīmēt to, ka tiem ir jāapsver mākoņdatošanas rīku ieviešana, kas ļauj uzņēmuma komandai efektīvi sadarboties reāllaikā un ērti piekļūt visam saturam. Tas ir īpaši svarīgi, lai nepazaudētu komunikāciju un ļautu komandai darboties ātrāk – gluži tā, it kā visi darbinieki būtu uz vietas un roka stiepiena attālumā.
Mārketinga speciālisti noteikti var gūt labumu no mākoņdatošanas rīkiem, taču ir dažas izplatītas kļūdas, kas varētu liegt viņiem maksimāli izmantot šo tehnoloģiju.
Pirmā kļūda ir tā, ka uzņēmumi izmanto tikai uz mārketingu orientētus rīkus
Ir daudz mākoņdatošanas digitālā mārketinga rīku, kas ir ļoti noderīgi mārketinga uzdevumu veikšanai. Bet ir daudz citu programmu, kas var palīdzēt mārketinga komandai citos veidos, piemēram, veidot mākoņu noliktavas uzskaites sistēmu.
Pirmā noliktavas pieeja ļauj tirgotājiem vadīt visus savus mārketinga rīkus un platformas vienā mākoņa datu noliktavā. Viņiem nav jāuztraucas par tādām problēmām kā datu glabātavas, novecojušas kampaņas, papildu izmaksas vai vairāku esošo datu kopiju izveidošana. Tas ir tāpēc, ka mārketinga komandas sāk strādāt ar centralizētu datu avotu, vienlaikus sazinoties ar klientiem reāllaikā.
Laika gaitā tirgotāji var samazināt savus ar datiem saistītos izdevumus. Visi komandas dalībnieki var iegūt vienus un tos pašus datus no vienas mākoņa bāzes noliktavas, tādējādi uzlabojot sadarbību. Biznesa dati ir ne tikai precīzāki, bet arī atsaucīgi un pieejami ikvienam, kam tas nepieciešams.
Otrā kļūda ir aizmiršana par drošību
Svarīgākā mākoņdatošanas problēma ir drošība. Tā kā lielākā daļa no tiem glabā sensitīvu klientu informāciju, loģiski rodas jautājums, kā klients var būt drošs, ka viņa datus neredzēs kāds cits? Tāpat mārketinga speciālisti regulāri sadarbojas ar citiem partneriem, trešo pušu aģentūrām utt. Tas atstāj kiberdrošības riskam plašas iespējas. Digitālajiem tirgotājiem ir obligāti jāsaprot informācijas apmaiņas protokols un jāizmanto sistēmas datu drošībai.
Daudzi uzņēmēji pieņem, ka viņu dati ir droši un aizmirst par nepieciešamību nodrošināties ar stingrām parolēm vai datora ekrāna bloķēšanu pirms aiziešanas no darba galda. Citos gadījumos, ja netiek ievēroti pamata drošības noteikumi, biznesa dati var tikt atklāti nepareiziem cilvēkiem, kā rezultātā var rasties datu noplūde un pārkāpumi.
Turklāt jāņem vēŗā, ka tie, kas bieži veic uzņēmējdarbību ārpus biroja telpām, izmanto savus personālos datorus un ierīces failu koplietošanai, kā rezultātā šīs ierīces tiek apdraudētas.
Vēl viena problēma ir saistīta ar to, ka attālinātie darbinieki un mārketinga vadītāji izmanto nenodrošinātus Wi-Fi savienojumus. Neatkarīgi no tā, vai tas atrodas kafejnīcā vai lidostas terminālī, tas padara viņus par galveno hakeru mērķi.
Šajā gadījumā ieteicams profesionālai IT komandai veikt kiberdrošības novērtējumu un izveidot skaidru tāldarba politiku uzņēmumam.
Trešā kļūda ir digitālās pieredzes ieviešanas pārtraukšana
Digitālās tehnoloģijas un automatizācija padara uzņēmumus revolucionārus un ļauj tiem apmierināt pieaugošās klientu, biznesa partneru un darbinieku cerības. Digitalizācija ir mainījusi arī veidu, kādā uzņēmumi principiāli darbojas.
Arvien vairāk klientu, piegādātāju, pārdevēju un partneru izmanto tiešsaistes pakalpojumus. Viņi prasa vienmērīgu piekļuvi produktiem un pakalpojumiem, kā arī ātru atbildi. Tāpēc mārketinga speciālistiem ir svarīgi izmantot tādas digitālās tehnoloģijas kā digitālā platforma, kas nodrošina ātrāku reakcijas laiku un izcilu klientu pieredzi.
Digitālā adaptācija pēc definīcijas notiek tikai tad, ja visa organizācija pilnībā izmanto digitālos rīkus un tehnoloģijas. Tas pilnvaro organizācijas pieņemt un izpildīt lēmumus ātrāk nekā to konkurenti. Ar nepieciešamajiem datiem, kas ir viegli pieejami, organizācijas var nodrošināt labāku lēmumu pieņemšanu visā tās laikā.
Pateicoties digitālajai pieredzei, visām komandām ir piekļuve atjauninātiem datiem un rīkiem, kas ļauj viegli domāt un sazināties. Digitālās pieredzes ieviešanas aizkavēšana nozīmē, ka uzņēmumam tiek liegtas dažādas ar to saistītās priekšrocības.
Tas, ka daudzi no mums strādā attālināti, nozīmē, ka uzņēmumiem, kuri vēl nav sākuši izmantot digitālās darbplūsmas, būs jātērē laiks e-pastā turp un atpakaļ, kā rezultātā arī vienkāršs mārketinga plāns var kļūt nevajadzīgi sarežģīts. Par laimi no šīm kritiskajām kļūdām var izvairīties. Cerams, ka iepriekš minētie norādījumi sniegs ieskatu, kāpēc nevajadzētu atlikt iespēju izmantot mākoņdatošanu uz vēlāku laiku.