Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kāda veida mārketings krīzes laikā ir vajadzīgs uzņēmumam?

Kuras izmaksu pozīcijas jāsamazina, bet kuras jāpalielina?

Krīzes laikā vairums uzņēmumu mēdz tērēt mazāk, it īpaši mārketinga aktivitātēm – galvenokārt tāpēc, ka mārketinga izdevumus ir salīdzinoši viegli samazināt. Vienlaikus mēs redzam arī uzņēmumus, kas nemēdz samazināt mārketinga budžetu un krīzes laikā bieži pat tos palielina. Noslēpums slēpjas tajā, ka viņi pamaina tēriņus noteiktām pozīcijām.

Tirgus izpēte un jaunu produktu izlaišana

Jauna produkta laišana tirgū ir risks pat tirgus uzplaukuma laikā, tāpēc var šķist, ka jaunu produktu izstrādes projektu slēgšana ir visredzamākais un pareizākais solis. Bet dažādi pētījumi liecina par pretējo – tie rāda, ka lejupslīdes laikā tirgū laistajiem produktiem ir ne tikai lielākas izredzes uz ilgtermiņa izdzīvošanu, bet tie arī rada lielāku peļņu. Viens no iemesliem ir tāds, ka viņiem ir mazāk jaunu konkurentu. Turklāt uzņēmumi, kas turpina darbu pie jauniem produktiem, krīzes laikā iegulda tikai labākajos projektos. Varbūt tāpēc lejupslīdes laikā izlaistie produkti ir kvalitatīvāki.

Pat ja uzņēmumam nav jaunu produktu, ko laist tirgū īstajā laikā, tam tomēr vajadzētu ieguldīt līdzekļus tirgus izpētē un attīstībā arī lejupslīdes laikā. Ilgtermiņā tas ietekmē uzņēmumu darbību vairāk nekā citas mārketinga izmaksas, piemēram, reklāma un akcijas.

Cenas un akcijas

Kad pārdošanas apjomi samazinās, vadītāji vēlas paaugstināt cenas, lai saglabātu peļņu. Bet tā ir slikta ideja: krīzes laikā cilvēki kļūst taupīgāki, un jebkurš cenu pieaugums vēl vairāk samazina pirkšanas varbūtību. Tā rezultātā uzņēmumiem, kuri ir paaugstinājuši cenas, drīzumā tik un tā būs jāpiedāvā atlaides, lai atgūtu pārdošanas apjomus.

Reklāma

Krīzes laikā lielākā daļa uzņēmumu samazina savus zīmola reklāmas izdevumus, tāpēc izdevumu saglabāšana vai palielināšana var palielināt informācijas klātbūtni konkurences jomā.

Krīzes laikā cilvēki vēlas, lai zīmoli izrāda solidaritāti. Laba krīzes reklāma ne tikai iedvesmo klientus, bet arī atbild uz jautājumu “kā mēs varam palīdzēt?”

Ir skaidrs, ka uzņēmuma zīmols un lielums krīzes sākumā ir svarīgi faktori, kas nosaka, cik viegli tas pārvarēs un gūs labumu no krīzes. Spēcīgiem zīmoliem krīzes laikā parasti ir vieglāk uzturēt cenas. Bet kā organizācijām mainīt savas izdevumu pozīcijas? Tas ir atkarīgs no nozares un valsts stāvokļa, kas nozīmē, ka uzņēmumiem, kas darbojas vairākos tirgos vienlaikus, būs jāizvēlas dažādas stratēģijas dažādām uzņēmējdarbības daļām.

Mārketings krīzei laikā vienmēr ir grūts, jo jums ir jāiet pretrunā ar instinktiem un noteikumiem. Patērētāji sāk izturēties pavisam citādi – arī viņu dzīve un vajadzības mainās dramatiski. Pavadiet klientus šajā jaunajā, nepazīstamajā ceļojumā. Jums nav jāsamazina mārketinga izmaksas, bet tās jāmaina, jo krīze var būt arī iespēja – uzņēmumi, kas krīzes laikā dod cilvēkiem nepieciešamo, saglabā daudzus savus jaunos klientus un stiprina ilgstošo klientu lojalitāti.