Sakarā ar COVID-19 pandēmiju tiešsaistes pārtikas preču un izņemšanas pasūtījumu skaits ir dubultojies, jo daudzas valstis ir apturējušas vai samazinājušas pārvietošanos, lai ierobežotu vīrusa izplatību.
Ņemot vērā pašreizējo pasaules stāvokli, tagad šķiet piemērots laiks, lai sāktu tiešsaistes pārtikas biznesu. Tajā pašā laikā šādam biznesam nav garantēta veiksme tikai pandēmijas dēļ, bet tas ir atkarīgs no citiem faktoriem, no kuriem viens ir digitālā klientu pieredze.
Kas ir digitālā klientu pieredze?
Iepriekš klientu pieredze galvenokārt aprobežojās ar veikaliem, kur liela uzmanība tika pievērsta ne tikai ēdienam, bet arī dekorācijām, ērtībām un labai atrašanās vietai.
Tagad, kad patērētāji iepirkšanās vajadzībām pārliecinoši vēršas pie interneta, lietotāja interfeiss un tīmekļa dizains ir svarīgāki nekā jebkad agrāk. Ja jūs vadāt pārtikas produktu uzņēmējdarbību tiešsaistē, katram jūsu vietnes aspektam un vispārējai klātbūtnei tiešsaistē ir jābūt izstrādātai, lai mudinātu klientus regulāri tur iepirkties.
Labākās pieredzes radīšana klientiem
Kā izveidot efektīvu digitālo klientu pieredzi tiešsaistes pārtikas biznesā? Pirmkārt, jābūt pieredzei, kas novērš visus šķēršļus ienākšanai tirgū. Digitālajā laikmetā klientiem ir mazāka pacietība un īsāks uzmanības līmenis, tāpēc viņi nevēlas veikt pārāk daudz soļu, lai veiktu pirkumu.
Pārāk ilga reģistrāciju klientu var apturēt un likt tam pamest jūsu mājaslapu.
Tā kā preces, ko pārdos jūsu uzņēmums, ir uzturā lietojamas, viegli pieejamai jabūt arī sensitīvai informācijai, piemēram, informācijai par alerģijām, uzturvērtības informācijai utt. Tādā pašā veidā klientu apkalpošanai, neatkarīgi no tā, vai tie ir tērzēšanas roboti, e-pasta adreses vai saziņas veidlapas, vajadzētu būt viegli sasniedzamai, lai veicinātu klienta uzticības sajūtu. Pārdodamo pārtikas preču cenām un izmēriem jābūt viegli pieejamiem un viegli atrodamiem katrā produkta lapā.
E-komercijas paraugprakse
Tiešsaistes pārtikas uzņēmumiem vajadzētu arī ievērot e-komercijas noteikumus, cenšoties pēc iespējas vairāk pārdot. Kad klients veic pirkumu, ieteikumiem vajadzētu vai nu parādīties, vai arī parādīties norēķinu lapā par līdzīgām precēm, kuras viņš var pievienot savam pasūtījumam. Šī pārdošanas metode palīdz palielināt ieņēmumus uz vienu klientu.
Atkārtotiem klientiem jāizveido sava veida lojalitātes sistēma, kas mudina klientus veikt atkārtotus pirkumus. Piemēram, daudzas lielākās pārtikas ķēdes piedāvā uz punktiem balstītu sistēmu, kurā klienti saņem punktu par katru iztērēto naudas summu, un šos punktus laika gaitā var pievienot un izmantot, lai beigās izpirktu atlīdzību.
Ja jūsu uzņēmums piedāvā piegādes kā daļu no pakalpojuma iespējām, ir obligāti jāpiedāvā piegādes izsekošanas iespējas savā platformā, lai klienti varētu sekot līdzi viņu pasūtījumu statusam. Ja jūsu uzņēmums izmanto trešo pušu piegādes iespējas, tad arī tām jābūt saistītām.
Galvenokārt, kas jāņem vērā pārtikas tiešsaistes uzņēmumiem, ir spēja nodrošināt klientu pieredzi, kas ir orientēta uz ērtībām.