Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā izskatīsies reklāmu pasaule “metaversā”?

“Metaverss” mainīs veidu, kā uzņēmumi reklamēsies!

Uzņēmuma “Facebook” zīmola maiņa uz “Meta” un Marka Zukerberga likme par “metaversu” kā nākamo lielo sociālo mediju tehnoloģiju nemaina faktu, ka reklāma ir veids, kā uzņēmums nopelna lielāko daļu savas naudas. Tas nozīmē, ka veids, kā patērētāji šodien saskaras ar reklāmām, piemēram, reklāmas stendu, tiks pārveidots “metaversa” pieredzei.

Kā zināms, pērn “Facebook” paziņoja, ka ir mainījis savu korporatīvo nosaukumu uz “Meta” kā daļu no liela zīmola maiņas. “Facebook” dibinātājs paziņoja par jauno nosaukumu, atklājot plānus izveidot “metaversu” – tiešsaistes pasauli, kurā cilvēki var spēlēt, strādāt un sazināties virtuālajā vidē, bieži izmantojot VR austiņas. Tomēr nemainīga paliks arī kompānijas misija – pulcēt kopā cilvēkus. Zukerbergs “metaversu” aprakstīja kā “internetu, kas rada klātesamības sajūtu!”

Reklāma vienmēr ir sastapusi pasauli, kur tehnoloģijas ir aizrāvušas kā acis, tā ausis. Ja pirmais reklāmas vilnis bija druka un stendi, kam sekoja radio un televīzija, tad tagad lielāku popularitāti bauda globālie tīmekļi. Mēs redzam, ka strauji samazinās TV skatīšanās laiks, un, lai gan nav pārliecības, ka mazāk TV laika nozīmē migrāciju uz “metaversu”, konceptuālu virtuālo pasauli, kurā cilvēki mijiedarbosies viens ar otru, izmantojot austiņas vai viedās brilles un virtuālo realitāti, daudzi reklāmas vadītāji cenšas to izmantot jau tagad.

Tā, piemēram, uzņēmums “Nike” nesen kopā ar “Roblox” izveidoja Nikeland, un lai gan tajā tiks piedāvātas dažādas mini spēles, “Nike” plāno izveidot digitālu izstāžu zāli un iekļaut tur sportistu un produktu integrāciju.

Ja atgriežamies pie tā, kā “metaverss” mainīs reklāmu tirgu, tad jāatzīst, ka reklāma, iespējams, iepriekš ir traucējusi lietotāja multivides pieredzi. Piemēram, avīzes reklāma tiek rādīta tajās pašās lapās, kurās lasītāji lasa ziņas, bet radio un televīzija izmantoja līdzīgu pieeju. “Metaverss” iezīmē atšķirīgu ceļu. Tā, piemēram, uzņēmumu vadītāji lēš, ka zīmoli “metaversā” varēs uzstādīt digitālus stendus, kas palielinās atpazīstamību un, ja apmeklētājs ir ieinteresēts, tas vedīs uz plašāku informāciju par produktu.

“Tas būs ļoti līdzīgs tam, kas mums ir šodien reālajā pasaulē,” pauž eksperti, turpinot, ka “metaversā” būs sistēmas, kas ļaus ražot un publicēt reklāmas. Tāpat kā mums ir stendi ceļa malās, zīmoli joprojām varēs iegādāties šāda veida izvietojumus “metaverse” vidē vai 3D vidē.

Tāpat paredzams, ka arvien vairāk uzņēmumu sadarbosies ar ietekmētājiem, kuriem ir vairāki kanāli un neskaitāmi sekotāji, lai patiesi izceltos metaversuma telpā.

Nenoliedzami, ka pandēmija piespieda vairāk zīmolu eksperimentēt ar jaunākajām kameru tehnoloģijām un virtuālās pielaikošanas lietotnēm apģērbam un kosmētikai, un “virtuālā mode” ir acīmredzams mērķis agrīnai attīstībai un eksperimentiem “metaversā”. Agrāk, kad tirgotāji izvietoja produktus filmās vai TV šovos, viņi izmantoja produktu izvietošanas aģentūras, taču spēlēs un “metaversā” tas darbojas nedaudz savādāk. Parasti spēlējot jūs varat strādāt ar precēm. Piemēram, “World of Warcraft” jūs iegūstat zeltu un, kad iegūstat pietiekami daudz zelta, varat kaut ko nopirkt.

Lai gan “metaversums” vēl neeksistē, tas nodrošinās jaunu klientu un vides kopumu. Daži reklāmas vadītāji saka, ka veiksmīgos centienos būs jāņem vērā, ka “metaversums” pēc sākotnējās definīcijas ir joma, kurā indivīds aizbēg no reālās pasaules. Tas nozīmē, ka zīmoliem nevajadzētu radīt to, kas līdzinās reklāmai, kā mēs to pazīstam. “Metaversā” zīmoliem ir jāatrod līdzsvars starp klātesamību un autentiskumu, radot radošumu un tehnoloģiskus jauninājumus, nodrošinot cilvēkiem noderīgumu un nozīmi. Īsāk sakot, zīmoliem ir jārada pieredze, ko cilvēki patiešām vēlas!