Ziemassvētki ir lieliska iespēja zīmoliem visā pasaulē izmantot patērētāju labo noskaņojumu, vēlmi dāvināt un dalīties emocijās. Ziemassvētki ierasti atspoguļo mīlestību, dāsnumu un sentimentālu dalīšanos, un katram zīmolam ir svarīgi izprast, kā šīs svētku sajūtas izpaužas patērētāju pirkumu lēmumos.
Lūk, daži psiholoģiskie principi, kas veido pamatu spēcīgai svētku mārketinga kampaņai:
Svētku emocijas
Svētku sezona rada prieku. Ir zināms, ka cilvēki sociālajos medijos ziņo, ka pirms brīvdienām jūtas pacilāti un satraukti. Tas nav nekāds pārsteigums. Taču, ja klienti ir apmierināti, viņi sliecas arī pirkt vairāk. Lai gan tas šķiet pašsaprotami, zīmoliem savas kampaņas ir jāveido kā svētku kampaņas, lai gūtu labumu no šī pieaugošā patērētāju noskaņojuma. Tas izraisa jautru nostalģiju klientiem, kuri uz šo periodu raugās pozitīvi.
Sniedziet klientiem gaidas
Atceries Adventes kalendāru? Tas deva cilvēkiem ko gaidīt katrā decembra dienā. Tas rada sajūsmu par to, kāda veida šokolādes garša būs aiz nākamās dienas durvīm. Tas veido gaidas. Kad mūsu smadzenes paredz atlīdzību, mēs jūtam lielāku prieku gaidīšanas brīdī nekā pašas balvas saņemšanas brīdī. Šī iemesla dēļ mūs neapzināti piesaista tas, kas rada šīs pozitīvās emocijas. Padariet savu zīmolu par gaidīšanas avotu. Izveidojot ar svētkiem saistītu paziņojumu, piedāvājot atlaides noslēpumainiem produktiem vai dāviniet klientiem dāvanu.
Nosakiet kampaņu termiņu
Svētku sezonas sliktākā daļa? Svētki beidzas. Mārketinga kampaņām, svētku izpārdošanām vai dāvanu iespējām jābūt ierāmētām ar līdzīgu derīguma termiņu. Tā kā mums ir tendence izvairīties no zaudēšanas, mēs, visticamāk, iesaistīsimies kampaņās, kas ir pozicionētas kā ierobežotas. Rādot dienu, minūšu vai pat sekunžu skaitu pirms kampaņas beigām, tas veicina darbību.
Personalizējiet produktus un ziņojumus
Šī ir koplietošanas sezona. Ne tikai dāvanas, bet arī saturs. Cilvēki vēlas dalīties ar lietām, kas, viņuprāt, pievienos vērtību viņu saturam. Mēs piešķiram lielāku vērtību lietām, kas ir personalizētas. Personiskā nozīme piesaista mūsu pašidentitātes sajūtu un palielina mūsu emocionālo saikni ar produktu. Ļaujot klientiem pielāgot ziņojumu vai produktu, ko nosūtīt saviem mīļajiem, palielināsies viņu emocionālā reakcija uz zīmolu. Zīmols kļūst personisks un klientam atbilstošs.
Svētku laikā klienti tiek lutināti ar plašu izvēli, bet viņi visi uzvedas psiholoģiski līdzīgi, kas dod iespēju zīmoliem veidot kampaņas, kas balstītas uz emocijām, svētku prieku un dāvināšanu.