COVID-19 pandēmija ir būtiski ietekmējusi mazumtirdzniecību gan Latvijā, gan visā pasaulē – lai arī tagad ierobežojumi tiek pamazām atcelti un mēs sākām ieraudzīt ekonomikas pakāpenisku izaugsmi, uzņēmējdarbībā joprojām vērojama liela nenoteiktība. Mazumtirgotājiem aktuāli ir jautājumi par to, kā mainīsies patērētāju uzvedība un vai tā vispār būs tāda kā agrāk, pirms pandēmijas?
Šajā periodā mazumtirdzniecības zīmoliem neapšaubāmi ir nācies saskarties ar daudzām problēmām, jo tie ir spiesti iet kopsolī ar strauji mainīgo mazumtirdzniecības ainavu un atrast jaunus veidus, kā efektīvi sasniegt pircējus dažādos apstākļos. Viens no galvenajiem izaicinājumiem no mārketinga viedokļa ir zaudēt spēju radīt vizuālo saikni ar patērētājiem.
Cilvēku smadzenes ir izstrādātas, lai reaģētu uz vizuāliem stimuliem, un mazumtirgotāji to jau sen to zina un ir izmantojuši to savā labā, izvietojot lietas rūpīgi veidotās skatlogu vitrīnas un radot veikala video kampaņas. Gadu gaitā mazumtirgotāji ir ļoti paļāvušies uz šiem paņēmieniem, lai sasniegtu savus mārketinga mērķus, un kā pircēji mēs esam pieraduši pie tādām lietām kā veikala skatlogu pārlūkošana un milzīgu veikalu ekrānu skatīšanās, izmantojot reklāmas kampaņas, lai iegūtu iedvesma par jaunām tendencēm un stiliem.
Tā kā fiziskā mazumtirdzniecība ir vairāk vai mazāk slēgta, nākas meklēt jaunus veidus, kā palīdzēt patērētājiem vizualizēt jaunus stilus, jaunus produktus un jaunu izskatu.
Tieši tāpēc, ka šo kanālu vizuālajai ietekmei vienmēr ir bijusi tik liela nozīme zīmola atpazīstamības veicināšanā, ir svarīgi, lai mazumtirdzniecības zīmoli atrastu iespējas to atkārtot digitālajā telpā.
Reklāmas tīkla reklāma ir viens no veidiem, kuru zīmoli var (un dara), lai radītu lielāku vizuālo piesaisti. Pandēmijas sākumā mēs redzējām daudzus zīmolus, kas šajā jomā veica ievērojamus samazinājumus, taču pēdējos mēnešos viņi atkal ir pievērsušies šiem jautājumiem. Lai gan efektīvs reklāmas tīkla displejs kā atkārtotas mērķauditorijas atlases kanāls ir efektīvs, to parasti izmanto, lai atlasītu cilvēkus, kuri jau ir iesaistījušies zīmolā un meklē kaut ko konkrētu.
Līdz ar to eksperti uzskata, ka šajā situācijā ir ļoti svarīgi izmantot tiešsaistes ietekmētāju spēkus. Ietekmētāju mārketings zīmoliem vienmēr ir bijis svarīgs, lai sazinātos ar savu mērķauditoriju, taču pandēmija to ir padarījusi vēl aktuālāku.
Vienlaikus neapšaubāmi, ka atrast īsto “ietekmētāju” ir grūti, jo šim “ietekmētājam” ir nepieciešams piešķirt uzticību jūsu produktam. Jo, ja blogeris reklamē, piemēram, konkrētu rotaļlietu produktu, tad viņš var izskaidrot, kāpēc uzticas zīmolam. Skaidrs, ka influencerim ir jābūt kādam, kuram seko arī jūsu mērķauditorija.
Tā kā mēs esam kļuvuši arvien izolētāki, cilvēki ir daudz vairāk paļāvušies uz vizuāli vadošajām sociālajām platformām, piemēram, Instagram, lai uzturētu tās saistītas ar ārpasauli. Potenciālie pircēji ir meklējuši savus iecienītākos influencerus, lai iegūtu iedvesmu, ko valkāt vai kādus produktus lietot, kā arī gūt ieskatu gaidāmajās tendencēs. Tas attiecas ne tikai uz modes un skaistumkopšanas zīmoliem, bet arī no ietekmīgākajiem cilvēkiem meklē visu, sākot no DIY līdz mājokļa iekārtošanas idejām.
Darbs ar galvenajiem ietekmētājiem var piedāvāt zīmoliem perfektu platformu, ar kuras palīdzību atjaunot šo vizuālās saiknes izjūtu ar mērķa klientiem. Jāņem gan vērā – vissvarīgākais, lai influenceris atbilst zīmolam un tā vērtībām!