Tādas sarežģītas nozares kā finanses, ekonomika un bizness ne vienmēr un ne visiem ir interesantas, taču, ja tās spēj sniegt zināšanas, ar kurām jūs vēlaties dalīties, tad skaidrs, ka arī to komunikācijas saturs var aizraut. Tradicionāli zīmoli ir izmantojuši satura mārketinga stratēģijas, lai piesaistītu klientus un nodotu viņu piedāvājumu. Finanšu pakalpojumu nozarē satura mārketinga loma ir vairāk nekā vecā paradigma “piesaistīt-iesaistīt-saglabāt”.
Katram indivīdam, neatkarīgi no dzimuma, vecuma vai izcelsmes, ir ļoti svarīgi spēt uzkrāt un ieguldīt apzināti. Tomēr lielākajai daļai cilvēku šis uzdevums šķiet sarežģīts, jo viņi nesaprot finanšu plānošanu un nepārzina labas finanšu izglītības saturu. Skaidrs, ka finanses un investīcijas nav viegli saprotamas – ir daudz tehnisku un sarežģītu terminu, kas mulsina pat gudrākos no mums. Tādējādi, runājot par finanšu pakalpojumu nozari, satura mārketinga loma ir mainījusies no vecās paradigmas uz “izglītot-piesaistīt-iesaistīties-saglabāt”.
Ņemot vērā finanšu nozares sarežģītību, ir svarīgi izveidot saturu, kurā nav žargona un kurš ir pieejams vairākos un viegli patērējamos formātos. Finanšu nozares pārstāvjiem tas nozīmē padarīt stāstu stāstīšanu par komunikācijas stratēģijas mugurkaulu un kopīgot saturu, izmantojot tīmekļa seminārus, podkāstus un īsa formāta, kā arī gara formāta gabalus. Turklāt mēs arī atzīstam mūsu valsts daudzveidīgās kultūras un valodas īpatnības. Tas nozīmē radīt saturu ne tikai pilsētas valodā, bet arī tautas valodā. Lai gan lielākā daļa cilvēku saprot latviešu valodu, saturs viņiem kļūst nozīmīgs tikai tad, ja tas ir viņu valodā. Tādās sarežģītās nozarēs, kāda ir finanšu nozare, svarīgi ir izstāstīt stāstu cilvēkiem saprotamā valodā.
Formāts, kas pandēmijas laikā tiek izmantots līdz nogurumam, ir tīmekļa semināri. Kaut arī tas ir lielisks satura saziņas formāts, tā izplatīšanās pēdējā gada laikā daudziem liek apšaubīt tā efektivitāti. Lai arī vebināri joprojām var būt lielisks komunikācijas rīks, šeit galvenā nozīme ir vienkāršībai un relativitātei. Ekspertiem jāatrod, kā saistošā veidā uzrunāt plašu mērķauditoriju.
Sociālo mediju platformas ir arī labvēlīga augsne efektīvai finanšu satura komunikācijai. Tomēr spēles noteikumi ir pilnīgi atšķirīgi, kad runa ir par sociālajiem tīkliem. Šeit jākoncentrējas uz vienkāršām analoģijām un sakarīgiem stāstiem. Turklāt, runājot par sociālo mediju mārketingu, jābūt veiklākam un atsaucīgākam ne tikai attiecībā uz auditoriju, bet arī dominējošajām tendencēm.
Dažādi blogi ar tādām tēmām, kā, piemēram, kur vislabāk investēt, kā bankā paņemt aizdevumu, kurš pensiju līmenis ir izdevīgākais u.tml. būs lielisks sākums, kā aizraut savus sekotājus, kas gaida tēmas, par kurām tiem būs interesanti lasīt, uzzināt un kuras tiem noderēs!