Sieviešu objektifikācija ir problēma, kas pastāv pat sviestmaižu reklāmās. Šī iemesla dēļ reklāmas aģentūras “Badger&Winters” vadītāja Madonna Badžere publicēja video ar nosaukumu “We Are #WomenNotObjects” jeb “Mēs esam sievietes nevis objekti”, paziņojot, ka aģentūra vairs neradīs seksistiskas reklāmas, kā arī izvairīsies no pārāk digitāli uzlabotiem sieviešu tēliem savās reklāmās.
Lai gan šāds solis tika veikts, lai risinātu konkrēto reklāmas nozares problēmu, tas iekļaujas arī pašreizējā tendencē par sociāli apzinīgu mārketingu, jo īpaši attiecībā uz zīmoliem, kas vēlas izveidot savienojumu ar cilvēkiem, neatkarīgi no veida, kā pasniedz savu vēstījumu.
“Badger&Winters” klientu datu bāze ietver tādus zīmolus kā “Avon”, “Vera Wang” un “Diane von Furstenberg” – visus, kam lielā mērā ir sieviešu auditorija.
Kā Badžere norādīja “Wall Street” žurnālam: “Es vēlos, lai manā dzīvē ir mērķis. Es mīlu savu darbu, bet es nevēlos to darīt, ja tas kādu sapina”.
Viņas iniciatīva sākās novembrī, kad Badžere internetā sāka meklēt reklāmas pēc atslēgvārda “sieviešu objektifikācija” un atrada lielu daudzumu materiālu, kuros sieviete tiek vai nu pārāk seksualizēta, vai tiek izmantota kā butaforija. Video, ko izveidoja Badžere, ir radīta pateicoties šim pētījumam. Tajā redzamas divdomīgas ainas, sievietei ēdot burgeru, kravas mašīna, kuru ieskauj sievietes bikini, kā arī kaila sieviete, kas pārdod odekolonu vai alkoholu.
Aģentūras vadītājai gan nav sveša seksisma izmantošana reklāmā – tieši viņa 90 gados izveidoja “Calvin Klein” reklāmu, kurā piedalījās Markijs Marks un Keita Mosa – abi tajā redzami kaili, pēc kuras Mosai radās nervu sabrukums.
Badžere atzīst savu vainu sieviešu objektifikācijā, bet apraksta jauno kampaņu kā centienus vērst uzmanību uz šo problēmu un tā nelabvēlīgo ietekmi uz sievietēm, par godu viņas trim meitām, kas 2011. gadā gāja bojā traģiskā ugunsgrēkā Ziemassvētku dienā.
Sociālās kampaņas, kurās tiek apstrīdēti priekšstati par sievietēm, ir tendence, kas gūst lielu atsaucību. Aizvien vairāk aģentūras ir sākušas veidot reklāmas, kurās, piemēram, supermodele redzama sitam boksa maisu, apliecinot, ka sieviete nav domāta tikai kā seksuāls objekts.
Foto: ekrānšāviņš no Youtube video