Jau šonedēļ uz kino ekrāniem nonāks 25. Bonda filma “Nav laiks mirt”, kurā aģenta 007 lomu jau piekto reizi atveidos aktieris Daniels Kreigs. Mēs redzēsim ne tikai aģentu 007, cīnoties ar noslēpumainu ienaidnieku, kura rokās nonācis bīstams jauno tehnoloģiju ierocis, bet arī Džeimsu Bondu, kas mijiedarbojas ar vairāk nekā desmit pasaules zīmoliem, kuri katrs ir samaksājuši desmitiem miljonu ASV dolāru par to, lai Bonds tos izmantotu.
Zīmoli ir neizdzēšama Bondu filmu sēriju sastāvdaļa, kopš Šons Konerijs uzvilka ” Turnbull & Asser” kreklu un nokļuva pie Aston Martin stūres. Taču mārketinga nozares mijiedarbība ar izklaides pasauli attīstās daudz tālāk par produktu izvietošanu, jo zīmoli kļūst par patiesa izklaides intelektuālā īpašuma izstrādātājiem, investoriem un kopražotājiem.
Sākot no filmas “Pēdējā deja”, kļūstot par visu laiku skatītāko ESPN dokumentālo filmu, līdz šovam “Savage x Fenty”, kas sasniedza 100 miljonus Amazon Prime Video skatītāju kā pirmlaika saturu, un no apģērbu zīmola “MR Porter”, veidojot filmu “Kingsman” par modes zīmolu, un beidzot ar “Dove”, strādājot kopā ar Ronu Hovardu filmā “Tēti”.
Taču, lai izmantotu šīs pārmaiņas, zīmoliem ir jāpieņem jauna izklaides domāšana un jāpāriet no domāšanas kā tirgotājiem uz domāšanu kā filmu magnātiem.
Lūk, daži ieteikumi:
Skatīties uz izklaidi kā produktu kategoriju, nevis mārketinga kanālu
Izklaides objekti ir vērtīgi produkti ar enerģisku un stabilu tirgu. Kad zīmoli izklaides veidošanai pievēršas jaunai produktu kategorijai, tie vienmēr sasniedz labākus rezultātus, bet tas prasa zīmoliem domāt kā izklaides uzņēmumiem. Viņiem jādarbojas kā izdevējiem, studijām un producentiem, pārejot no mārketinga izdevumiem uz investīcijām izklaides jomā, radot izklaides produktus, kurus var tieši pārdot un kas atgriezīs ieguldījumus un auditoriju tieši zīmolam.
Izprotiet savu auditoriju un kopīgās interešu jomas
Zīmoliem jāsāk ar izpratni, ar ko viņi runā ne tikai kā patērētāji, bet arī kā auditorija. Izpratne par to, ko interesē viņu klientus – kādi stāsti un varoņi. Sāciet ar jautājumu: “Ko viņi vēlas dzirdēt?”, nevis :”Ko mēs gribam teikt?”
Stāstīšanai jāpārspēj ziņojumapmaiņu
Izklaide ir stāsts. Piemēram, Toms Krūzs, spēlējot volejbolu, pārdeva vairāk “Ray-Bans” saulesbrilles nekā jebkurš cits reklāmas ziņojums, bet filma “Gredzenu pavēlnieks” lika Jaunzēlandi apmeklēt vairāk cilvēku nekā jebkura ceļojumu reklāma. Lai pastāstītu citus stāstus, zīmolam vispirms ir jāsaprot pasaules viedoklis, un pēc tam to jāizmanto tas savam stāstam.
Nenovietojiet produktus – nostipriniet savu balsi
Izpratne par savu stāstu atbrīvo zīmolus no izklaides industrijas noklusējuma produktu izvietošanā. Ne viss produktu izvietojums ir radīts vienāds – filma “Ford v Ferrari” padarīja zīmolu par galveno varoni. Un piemēru ir daudz “Red Bull”, “Lego Movie” u.tml – zīmola balss nostiprināšana ir jaudīgāka par vienkāršu ekrāna laiku.
Esiet ambiciozi
Izklaides izveide prasa laiku, bet, ja tas ir veiksmīgi, tie saglabā kultūru, veido savu auditoriju un var sniegt ilgtermiņa priekšrocības un atdevi zīmoliem, kas tos rada.
Nepārtrauciet lietas, kas cilvēkiem patīk. Esiet tas, ko cilvēki mīl
Pasaulē, kur kvalitatīvs saturs ir pieejams visur un vienmēr, aizmirstiet “Nav laika mirt” burtiski nav laika pārdot. Zīmoli tagad konkurē ar visiem citiem izklaides producentiem par savu auditorijas ierobežoto uzmanību. Tuvoties viņiem ar izklaidējošu domāšanas veidu – vai tam ir nozīme, vai tas ir saistoši un vai tas atlīdzinās cilvēku par viņa uzmanību? Tā ir vienīgā stratēģija attiecību veidošanai ar auditoriju. Izklaide ir signāls, ka zīmols ciena viņus un viņu laiku un vēlas pastāstīt stāstu, nevis tikai redzēt viņus kā patērētājus. Zīmoliem, kuriem tas izdodas, auditorija būs kopā ar viņiem tik ilgi, kamēr Bonds būs ekrānā.