Starptautiskais interneta pētījumu uzņēmums Gemius publicējis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu Top 20 oktobrī. Lielāko auditorijas pieaugumu visās platformās uzrāda biznesa uzziņu portāls zl.lv. Savukārt mobilo ierīču Top trīs ienāk ziņu un izklaides portāls skaties.lv.
Kopējās statistikas Top 3 oktobrī no visām platformām, t.i., no datoriem, mobiliem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, ir attiecīgi ziņu portāls delfi.lv ar 828 000 apmeklētājiem jeb Real Users, multifunkcionālais portāls inbox.lv ar 775 000 apmeklētājiem un ziņu portāls tvnet.lv ar 725 000 apmeklētājiem.
Topa ceturtajā vietā no visām platformām ir ziņu un izklaides portāls skaties.lv ar 532 000 apmeklētājiem, bet Top pieci noslēdz ziņu portāls jauns.lv ar 498 000 apmeklētāju lielu auditoriju oktobrī. Papildus arī jāatzīmē arī divi portāli, kas atgriežas Topā, t.i., interneta veikalu portāls kurpirkt.lv, kas ar 248 000 apmeklētājiem ieņem Topa 12. vietu, kā arī ziņu portāls diena.lv, kas ar 209 000 Real Users ieņem oktobra Topa 16. pozīciju.
Procentuāli lielāko auditorijas pieaugumu no visām platformām kopā uzrāda biznesa uzziņu portāls zl.lv ar +19 procentu pieaugumu, tādējādi pakāpjoties par trīs pozīcijām un ieņemot oktobra Topa 14. vietu. Jāatzīmē arī ziņu portāls lsm.lv, kar sasniedzis +11 procentu lielu auditorijas pieaugumu no visām platformām kopā. Savukārt procentuāli lielāko auditorijas kritumu oktobrī uzrāda laika ziņu portāls gismeteo.lv ar -10 procentu lielu auditorijas kritumu oktobrī. Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrāda vietne lsm.lv ar +51 000 Real Users, taču skaitliski lielāko auditorijas kritumu no visām platformām kopā uzrāda vietne gismeteo.lv ar -17 000 apmeklētājiem.
Apmeklējumi no datoriem
No datoriem visbiežāk apmeklētākā interneta vietne oktobrī ir portāls inbox.lv ar 648 000 apmeklētājiem. Otrajā vietā ierindojas delfi.lv ar 592 000 apmeklētājiem, bet trešajā – tvnet.lv ar 478 000 apmeklētāju lielu auditoriju. Jāatzīmē arī portāls kurpirkt.lv, kas ienāk datoru Topā ar 141 000 apmeklētājiem, tādējādi ieņemot Topa 12. vietu.
Skaitliski un procentuāli lielāko auditorijas pieaugumu no datoriem uzrāda portāls zl.lv ar +29 000 jeb +22 procentu lielu auditorijas skaita kāpumu oktobrī, tādējādi pakāpjoties par trīs pozīcijām un ieņemot datoru Topa 13. vietu. Procentuāli lielāko auditorijas kritumu apmeklējumos no datoriem uzrāda laika ziņu portāls gismeteo.lv ar -6 procentu lielu kritumu. Savukārt skaitliski lielāko auditorijas kritumu uzrādījis Topa līderis portāls inbox.lv ar -14 000 lielu auditorijas kritumu oktobrī.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Izmaiņas oktobrī notikušas arī Top 3 no mobilajām ierīcēm apmeklētāko vietņu sarakstā. Pirmajā vietā no mobilajām ierīcēm jeb mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā joprojām ir portāls delfi.lv ar 698 000 apmeklētājiem. Otrajā vietā ar 596 000 apmeklētāju lielu auditoriju ir portāls tvnet.lv. Savukārt trešajā vietā un pakāpjoties par vienu pozīciju Top 3 ienāk ziņu un izklaides portāls skaties.lv, kas oktobrī sasniedzis 447 000 apmeklētājus no mobilajām ierīcēm, kas ir par +38 000 Real Users vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, tādējādi uzrādot otru lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm.
“Oktobrī lietotāju skaits būtiski audzis gan skaties.lv, gan TVPlay, kas daļēji ir saistīts ar oktobra mēnesī aktuālajiem notikumiem un veiksmīgu to atspoguļošanu mūsu platformās. Lietotāji ar savu izvēli apmeklēt mūsu resursus ir parādījuši, ka tiem ir ērti patērēt viņiem saistošo saturu dažādās vidēs. Piemēram, dienas laikā sekot Saeimas vēlēšanu aktualitātēm tiešsaistē un vakarā vērot padziļinātāku notikumu atspoguļojumu televīzijā. Līdzīgi ir arī ar šovu “X Faktors”, – kamēr lielais notikums ir tiešraidē televīzijā, paralēli tam norisinās vairākas ar to saistītas satura aktivitātes gan TVPlay, gan skaties.lv. Viena no tādām ir, piemēram, balsojums par skatītāju simpātiju portālā skaties.lv,” atzīmē “All Media Baltics” Digitālā mārketinga un satura vadītāja Sniedzīte Vilmane.
Jāatzīmē arī ziņu portāli lsm.lv (369 000 apmeklētāji) un nra.lv (249 000 apmeklētāji), kas oktobrī katrs pakāpjas par vienu pozīciju, tādējādi attiecīgi ieņemot mobilo ierīču Topa 7. un 9. vietas. Portāls zl.lv ar 116 000 apmeklētājiem pakāpjas par trīs pozīcijām, tādējādi ieņemot mobilo ierīču Topa 16. vietu. Par vienu pozīciju augstāk jeb 17. vietā oktobra Topā ir vietne lvportals.lv ar 110 000 lietotājiem, taču veselības portāls medicine.lv ar 107 000 apmeklētājiem ieņem Topa 19. vietu, kas ir par vienu pozīciju augstāk nekā iepriekš.
Procentuāli lielāko auditorijas kāpumu oktobrī uzrāda vietnes lsm.lv un zl.lv ar attiecīgi +17 un +16 procentu lielu auditorijas kāpumu apmeklējumos no mobilajām ierīcēm. Savukārt vislielāko procentuāli lielāko kritumu uzrāda portāls gismeteo.lv ar -12 procentiem. Arī skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm uzrāda ziņu portāls lsm.lv ar +64 000 apmeklētājiem oktobrī, taču vislielāko skaitlisko kritumu uzrāda vietnes city24.lv un 1188.lv ar attiecīgi -5 000 lielu auditorijas kritumu katrā portālā.