Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Influenceru mārketings. Kas ir svarīgāk – izvēlēties ietekmīgāko influenceri vai atbilstošāko?

Ietekmētāju mārketings kļūst arvien pieprasītāks!

“Mēs meklējam godīgu influenceri, lai popularizētu mūsu zīmolu,” – tā ir viena no frāzēm, kuru mūsdienās saka daudzi uzņēmumu vadītāji, kas cer atrast ietekmētājus, kuriem patiktu būt neatņemamai zīmola reklāmas plānošanas sastāvdaļai, sākot no radošo ideju izstrādei līdz saturam. Kāpēc ietekmētāju mārketings kļūst arvien populārāks un kas ir tās priekšrocības, kas padara tos par neatņemamu mūsdienu reklāmas pasaules sastāvdaļu?

Pēdējo desmit gadu laikā ir palielinājies to cilvēku skaits, kuri ir ieguvuši reputāciju, daloties savās interesēs un zināšanās tiešsaistē. Šiem cilvēkiem ir noteikts viedoklis par svarīgām lietām, kuras viņi pārzina un par kurām dalās savās zināšanāš. Tas var būt ēdiens, māksla, skaistums, drēbes, dārzkopība, dzīvestils utt. Viņu ieraksti dažādās sociālo mediju platformās piesaista uzmanību, un mēs sākam šiem cilvēkiem “sekot”. “Sekotāji” nosaka viņu popularitāti un neapšaubāmi sasniedzamību. Laika gaitā viņi sāk ietekmēt cilvēku izvēli – tie uzticīgi seko, skatās un līdzinās.

Nereti nākas vien nobrīnīties par ietekmētāju un ietekmētāju mārketinga rosību. Ietekmētāji nav jaunums, kā arī ietekmētāju mārketings, taču tomēr joprojām pastāv atšķirības starp influenceriem un vienkārši slavenībām, kas dalās ar kaut kāda veida saturu. Sociālie mediji sniedz platformu eksperimentiem, neierobežotībai, tīklošanai un viedokļu pieprasīšanai.

Ietekmētāji sadalās arī noteiktās kategorijās. Lai gan tas, galvenokārt, ir saistīts ar sekotāju skaitu, ko viņi iegūst jebkurā sociālo mediju platformā, viņi tiek tālāk klasificēti arī pēc veida, kurā viņi strādā – mega ietekmētāji (vairāk nekā 1 miljons sekotāju un lielākoties slavenības), makroietekmes (500 000) līdz 1 miljonam sekotāju (tie varētu būt tiešsaistes eksperti, kas savu reputāciju ir palielinājuši tiešsaistē, vai mazāk pazīstamas slavenības), vidēja līmeņa ietekmētāji (no 50 000 līdz 500 000 sekotāju), mikroietekmes (10 000 līdz 50 000 sekotāju, parastie cilvēki, kurus pazīst kā speciālistus) un nano-ietekmētājiem (mazākais ietekmes loks no 1K līdz 10K sekotājiem, bet varbūt pazīstams ar specializētām jomām). Latvijā gan šie skaitļi varētu nedaudz atšķirties, ņemot vērā, ka, kā valsts, protams, esam mazāka.

Ietekmētājs var būt jebkurš. Tas var būt fotogrāfs, aktieris, maizes cepējs vai kafijas dzērājs. Ietekmētajam “seko” viņu zināšanu un autentiskuma dēļ. Nav brīnums, ka zīmoli arvien aktīvāk sāk sazināties ar viņiem, piesaistīt tos savai produktu kategorijai.

Instagram ir pārliecinoši vadošā platforma šim mārketingam, kam seko Facebook, YouTube, TikTok un Twitter.

Tomēr jāatceras, ka ne katrs ietekmētājs derēs katram uzņēmumam – tam tomēr ir jāatbilst uzņēmuma vīzijai un mērķiem. Turklāt uzņēmumi arvien biežāk meklē ne tikai populāru personību ar daudz sekotājiem, bet patiešām tādu cilvēku, kuram aizrauj uzņēmuma produkti, kuri tos pārbauda un kuriem ir savs stāsts par tiem, nevis noteikts, priekšā uzrakstīts skripts.

Tā kā mēs esam kļuvuši arvien izolētāki, cilvēki ir daudz vairāk paļāvušies uz vizuāli vadošajām sociālajām platformām, piemēram, Instagram, lai uzturētu tās saistītas ar ārpasauli. Potenciālie pircēji ir meklējuši savus iecienītākos influencerus, lai iegūtu iedvesmu, ko valkāt vai kādus produktus lietot, kā arī gūt ieskatu gaidāmajās tendencēs.

Secinājums ir viens – darbs ar galvenajiem ietekmētājiem var piedāvāt zīmoliem perfektu platformu, ar kuras palīdzību atjaunot šo vizuālās saiknes izjūtu ar mērķa klientiem!